Citat:
Ursprungligen postat av
RadioDDR1
Invandringen i all ära, brottsutvecklingen och mörkläggningen men jag tror att spiken i kistan för många var när våra egna politiker sa att svensken
... har ingen kultur och därför är avundsjuka på alla invandrare
... har inte gjort något för det här landet. Allt bra har kommit utifrån
... alla svenska egenskaper är töntiga, dåliga, tråkiga. Våra högtider och traditioner är töntiga
... romer byggde Sverige
... allt svenskt är rena barbariet
... kristendomen är imperialistisk och omodern men Islam däremot är fredens religion och supermodern
osv...
Det är riktigt elakt att försöka ta ifrån ett folk hela deras identitet, speciellt när det är ett folk som varit flitigt, starkt och intelligent som tillsammans lyckats ta Sverige från Europas fattiglapp till ett av världens rikaste och framgångsrikaste länder på rekordfart.
Etablissemanget har pissat på svensken länge nu och till slut tröttnar folk och känner att det är dags att ta ställning. Det är vad som händer nu. Nästan så man tror att det rör sig om något slags socialt experiment där man försöker ta reda på hur länge man kan köra över ett folk innan folket biter tillbaka.
Inte för att dryga mig nu, men för oss som har varit invandringskritiker sedan tidigt 90-tal så är detta inget nytt. Redan i valrörelsen 2002 så användes ett antal av dessa citat som kritik mot bland annat Mona Sahlin. Jag förstår att detta kan framstå som något nytt för de invandringskritiker som har tillkommit sedan 2010 (det vill säga runt 75 procent av dem), men för oss som har varit med ett tag så är det inget nytt.
Jag tror att skillnaden nu mot förr istället är att invandringskritiker idag har en helt annan förmåga att förmedla dessa citat. Den alternativa median har vuxit sig extremt mycket starkare sedan 2010, men den största förändringen är att kontaktytan mellan invandringskritiker och potentiella invandringskritiker har ökat mycket kraftigt i och med SD:s framgångar. I ett genomsnittligt fikarum så finns det idag ett antal sverigedemokrater, och även om alla inte vågar vara öppna med sina åsikter så innebär det att det finns många många fler som kan föra fram budskapet.
En annan mycket stor skillnad nu mot förr är att konsekvenserna av invandringen är så extremt mycket tydligare idag. För 15 år sedan så förfasade vi invandringskritiker oss över hur läget var i Malmö, men idag så förfasar vi oss istället över hur läget är i Sverige som helhet. Jag tror att detta är den största anledningen till att SD har ökat så kraftigt på senare år.