2015-07-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ja en perfekt storm är nog en korrekt analys.
Har på känn att politerföraktet har blivit större än någonsin.
Förutom Sjöstedt som iallafall kan föra en logisk tankebana framstår ju resten ur vänstergänget som tagna ur ett Samhallsprojekt.
På andra sidan (ja det var kanske att ta i, mer snett bredvid) står en robot redo, programmerad med en rad floskelsalvor. Frågan spelar ingen roll. Hon bara rapar ur sitt förprogrammerade skit och sen efter 5 min har både lyssnaren och intervjuaren glömt frågan.

Visserligen hatade man Fredrik Reinfeldt, men man måste komma ihåg att han var en väldigt slipad politiker som utklassar sina efterträdare med råge.

SD's politiker känns mer genuina, mer rättframma. Och så fort de får prata politik gynnas de ännu mer. Ofta handlar ju intervjun om något helt annat.
En medveten strategi förstås.

Åkesson framstod verkligen som genuin hos Skavlan. Det är möjligt att han var oslipad efter sin frånvaro men politiker är numera så taktiska att man inte orkar lyssna på dem längre. Skulle inte förvåna mig det minsta om politiker som Fridolin, Löfven samt Björklund har helt andra åsikter än vad de framför. Eller för att inte tala om Ullenhaag som känns som en tvättäkta psykopat som ständigt filar på sin image för att den ska passa medieklimatet. En samling extrema opportunister som struntar i Sverige.

Jag tror att allt fler människor märker detta och äcklas av hyckleriet. Därmed tror jag att SD kommer att fortsätta att stiga tills de andra partierna börjar prioritera de egna medborgarna.
2015-07-24, 11:15
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Underbar liknelse.
Så kan det naturligtvis vara, jag kanske tillmäter DN's politruker alltför stor analysförmåga i min kremlologiska iver att förstå hur dom tänker.

Eller som Axel Oxenstierna uttryckte det när han skulle skicka pojken till förhandlingsbordet inför den Westfaliska freden, 1648: "Vet du inte, min son, med hur litet förstånd världen styrs?"
2015-07-24, 11:19
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Fantastiskt inlägg. Jag tror att tiggarna har varit avgörande, inte för att tiggeriet i stort är en avgörande fråga, utan för att de har illustrerat problem med invandring och integration på ett sätt som är väldigt tydligt, ständigt återkommande och framförallt mycket irriterande för den genomsnittliga skattebetalaren. Därmed är proppen ur och resten utav problemen följer med i samma analys.

Rätt ironiskt egentligen. Människor spränger sig själva i luften och försöker ta med sig så många som möjligt i döden, det bombas, det kastas handgranater, folk skjuter ihjäl varandra på öppen gata osv osv men svensken reagerar på invandringspolitiken först när han ska in och handla på ICA och där möter en fet kärring som tigger pengar.
2015-07-24, 11:20
Medlem
Citat:
Fantastiskt inlägg. Jag tror att tiggarna har varit avgörande, inte för att tiggeriet i stort är en avgörande fråga, utan för att de har illustrerat problem med invandring och integration på ett sätt som är väldigt tydligt, ständigt återkommande och framförallt mycket irriterande för den genomsnittliga skattebetalaren. Därmed är proppen ur och resten utav problemen följer med i samma analys.
Håller med om ett fantastiskt inlägg, zigenarplågan visar ju så tydligt, hårt och skoningslöst 7K:s oförmåga att först erkänna problem och, mer viktigt, deras oförmåga att göra det som behövs inför ett uppenbart problem, och faktiskt ännu viktigare, att när de "handlar", inte göra någonting alls utom uppenbara kosmetiska åtgärder. Överväger att börja ge zigenare några kronor då och då.. Som tur är det väl för sent för 7K att ändra sig, zigenarproblematiken har numera blivit ett ytterligare ett politikerområde som är inmålat i ett hörn, hårt kopplad med invandringen som den blivit och framförallt dess i Sverige uppbyggda/påstådda värdegrunder, så ändrar 7K något i denna pansarideologi följer raserandet av hela den ideologiska överbyggnaden om invandringen med på köpet.
Senast redigerad av Fnysington 2015-07-24 kl. 11:23.
2015-07-24, 11:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det paradoxala här är ju att zigenarproblemet än så länge är väldigt enkelt att åtgärda med några pennstreck av regeringen. Jämfört med bidragsinvandringens konsekvenser så är ju zigenarproblemet närmast av kosmetisk karaktär. Men det som verkar ha hänt är att tiggeriet, åldringsrånen & bajsandet på kyrkogårdar & liknande har blivit någon slags förebud om vart Sverige är på väg & som du skriver så följer resten av problemen med i samma analys.

Allra tydligast så belyser det ju svenska politikers självvalda maktlöshet. Man kan göra något åt problemet, men väljer att låta bli. Tanken att extrapolera detta över till andra områden kommer givetvis som ett brev på posten när medborgarna förundrat ser på hur allt bara blir sämre.

Man har ju från officiellt håll kört med "vi är bundna av internationella avtal", "EU & FN tvingar oss", men svenskarna ser att i grannländerna gäller uppenbarligen inte dessa avtal. På samma sätt ser man att i grannländerna så fungerar tiggeriförbud alldeles utmärkt.

Det som får opinionsströmmarna att röra sig i SD's riktning är den vanlige medborgarens känsla av att 7-klövern är impotenta & oförmögna att ta tag i viktiga problem. Detta får anses vara en mycket välvillig tolkning.

Min egen tolkning är att 7-klövern består av ondskefulla & klandervärda personer, som på bara en generation är på väg att pissa bort det välstånd som byggs upp av hårt arbetande svenskar under tusen år.
2015-07-24, 12:06
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Personligen är jag övertygad om att zigenarna har varit den viktigaste katalysatorn, vilket jag ju tjatat om tidigare. En medioker analytiker som jag hade inga problem att förutsäga detta när tidpunkten närmade sig att Rumänien & Bulgariens undantag från Schengen skulle till att tas bort. Göran Persson förutsåg det & många andra.

Ja K-G Bergström påstod ju att det är det största politiska samtalsämnet runt våra middagsbord just nu.
Själv har jag aldrig upplevt tiggarna som något större problem. De som sitter utanför Ica är ganska harmlösa.
Något zigenareläger har jag inte inte heller i närheten där jag bor.
Jämförelse med den groteska invandringen är detta en piss i Nilen.
Dessutom åker de flesta tiggarna hem efter 3 mån.
2015-07-24, 12:15
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Det paradoxala här är ju att zigenarproblemet än så länge är väldigt enkelt att åtgärda med några pennstreck av regeringen. Jämfört med bidragsinvandringens konsekvenser så är ju zigenarproblemet närmast av kosmetisk karaktär. Men det som verkar ha hänt är att tiggeriet, åldringsrånen & bajsandet på kyrkogårdar & liknande har blivit någon slags förebud om vart Sverige är på väg & som du skriver så följer resten av problemen med i samma analys.

Allra tydligast så belyser det ju svenska politikers självvalda maktlöshet. Man kan göra något åt problemet, men väljer att låta bli. Tanken att extrapolera detta över till andra områden kommer givetvis som ett brev på posten när medborgarna förundrat ser på hur allt bara blir sämre.

Man har ju från officiellt håll kört med "vi är bundna av internationella avtal", "EU & FN tvingar oss", men svenskarna ser att i grannländerna gäller uppenbarligen inte dessa avtal. På samma sätt ser man att i grannländerna så fungerar tiggeriförbud alldeles utmärkt.

Det som får opinionsströmmarna att röra sig i SD's riktning är den vanlige medborgarens känsla av att 7-klövern är impotenta & oförmögna att ta tag i viktiga problem. Detta får anses vara en mycket välvillig tolkning.

Min egen tolkning är att 7-klövern består av ondskefulla & klandervärda personer, som på bara en generation är på väg att pissa bort det välstånd som byggs upp av hårt arbetande svenskar under tusen år.
Håller helt med om tolkningen. Speciellt jämförelsen Zigenare/massinvandring. Zigenare - förbjud tiggeri som grannländerna. Massinvandringen - försörjningsansvar för flera hundra tusen människor under stora delar av deras liv.
2015-07-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Ja K-G Bergström påstod ju att det är det största politiska samtalsämnet runt våra middagsbord just nu.
Själv har jag aldrig upplevt tiggarna som något större problem. De som sitter utanför Ica är ganska harmlösa.
Något zigenareläger har jag inte inte heller i närheten där jag bor.
Jämförelse med den groteska invandringen är detta en piss i Nilen.
Dessutom åker de flesta tiggarna hem efter 3 mån.

Zigenare gör ett bra jobb åt SD och kostnaden för dem kan möjligtvis räknas till tiotals miljoner medan asyl och anhörighetsinvandringen kan räknas till hundratals miljarder.
2015-07-24, 12:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Personligen är jag övertygad om att zigenarna har varit den viktigaste katalysatorn, vilket jag ju tjatat om tidigare. En medioker analytiker som jag hade inga problem att förutsäga detta när tidpunkten närmade sig att Rumänien & Bulgariens undantag från Schengen skulle till att tas bort. Göran Persson förutsåg det & många andra.

DN förutsåg också zigenarinvasionen, men istället för att börja "sätta agenda" för tiggeriförbud, så påbörjades en flerårig propagandasatsning med dagligt zigenarsnyft. Detta strategiska misstag kommer jag aldrig att begripa. DN & Wolodarski's huvudagenda är ju att mata på med bidragsinvandring till näsan slår i kaklet. Att då göra ett bondeoffer & skjuta zigenarplågan några år på framtiden hade varit det mest ändamålsenliga. Men man väljer att göra tvärtom & borrar sin egen agenda i sank.

Detta kommer jag aldrig att begripa. Hade jag varit Machiavelli så hade jag åkt upp till på redaktionen & smiskat Wolodarski med en blöt purjolök.

Helt rätt, min åsikt också. Tiggarna drabbar alla. Rika, fattiga, stadsbor, lantisar, Djursholmare, Dorotea-bor, sossar, moderater... ja, varenda svensk som någon gång vistas utomhus konfronteras med denna eländiga förslumning och förödelse av gatubilden överallt i Sverige.

Ziggisarna har fixat minst 7-8% av den senaste tidens jätteökning för SD.
2015-07-24, 12:47
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag har svårt att ta in siffrorna som realistiska. Och hoppas väl heller inte att de är sanna.
Det är många som hävdat som du i ett par år nu. Min fråga är då, har deras skepticism varit befogad i och med att OI inte har ökat med tiden?

Ja, jag vet frågan är retorisk eftersom vi redan vet facit. Så mitt tips är, lär av historien för att förstå framtiden.
2015-07-24, 12:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Plus ett på den, samt (min fetning) -det där körde ju ffa Borg m fl snarare än RuinSväldt (vi har ju så mycket plats! Geografiskt, ekonomiskt, kardiologiskt) med - och som du säger, nu börjar folk öppna ögonen, vilka pekar finger på Finland? Vem kallar Danmark ondskans hemvist? Vem vill kasta ut Ungern ur EU eller FN? Vanligt folk börjar genomskåda skiten, och den minskade konsumtionen av MSM (ivf av ideologiskt betydelsefulla ting) kommer att ge Sd ytterligare skjuts.

Det som gör en så jävla infernaliskt förbannad (förutom svenskens idioti vid valurnan) är alla dessa tillfällen då man orkat titta på någon presskonferens och det här tugget körts och inte en enda journalist framlagt denna självklara "motfråga" - vilka konventioner bryter t ex Finland? OK - inser att majoriteten är S/V/MP och resten regnbågsliberaler, men lik förbannat att man inte har den jävla yrkesstoltheten???
2015-07-24, 12:57
Bannlyst
Finns det några opinionsundersökningar på lokalnivå? Man kan ju tycka att den senaste tidens incidenter i Malmö, Göteborg och Örebro borde leda till ett oproportionerligt ökat SD-stöd i dessa orter. Skulle man kanske ta och starta en egen tråd om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in