• 1
  • 2
2014-11-16, 16:51
Medlem
palimaliss avatar
Min äldsta brorsa som kan noll om datorer (japp. Vanlaga böcker älskar han) har fått för sig att Ukrainska kvinnor är bäst i världen.

Vet ni någon site som är ok där man INTE hittar horor?
Inte Anastasia. Den är dyr och verkar riggat.

Tips?
Citera
2014-11-23, 11:13
Medlem
va själv inne på det där ett tag.

men mina slutsatser blev att rysskorna är krävande som fan,

iaf så är det resor man bokar och går på ett antal olika dejter med ukrainskorna,

googla vidare så hittar du någon, men att resa ner är ofrånkommligt
Citera
2014-11-23, 15:24
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2015-07-24, 02:23
Medlem
Glöm inte att googla "russian bride scam" innan du ger dig in i detta.

95% av svaren du kommer få på datingsidorna är killar som sitter och skickar modellbilder/stulna bilder från vk. (Vk.com kan jag dock rekommendera, man kan filtrera på användare som är singel och börja skriva. Det är som deras facebook).

Sedan finns det hela siter som är fake, som uadreams. De betalar tjejer för bilder, sen sitter de och låtsas vara dem. Hela scamen går ut på att de tar betalt för att översätta meddelanden till tjejerna åt dig. Ingen på hela siten talar nämligen engelska.

Tyvärr så är det samma sak med ryska/ukrainska tjejer som damerna här, de som är snygga har en hel del som skriver till dem, så de är rätt så kräsna. Och de vet i regel inte så mycket om västeuropa. (=Längtar inte hit).

Min flickvän hittade jag på gratissiten mamba.ru (svår att regga sig på, man får använda google chrome, men väl inne kan man ställa in språket till engelska).
Citera
2015-07-24, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Glöm inte att googla "russian bride scam" innan du ger dig in i detta.

95% av svaren du kommer få på datingsidorna är killar som sitter och skickar modellbilder/stulna bilder från vk. (Vk.com kan jag dock rekommendera, man kan filtrera på användare som är singel och börja skriva. Det är som deras facebook).

Sedan finns det hela siter som är fake, som uadreams. De betalar tjejer för bilder, sen sitter de och låtsas vara dem. Hela scamen går ut på att de tar betalt för att översätta meddelanden till tjejerna åt dig. Ingen på hela siten talar nämligen engelska.

Tyvärr så är det samma sak med ryska/ukrainska tjejer som damerna här, de som är snygga har en hel del som skriver till dem, så de är rätt så kräsna. Och de vet i regel inte så mycket om västeuropa. (=Längtar inte hit).

Min flickvän hittade jag på gratissiten mamba.ru (svår att regga sig på, man får använda google chrome, men väl inne kan man ställa in språket till engelska).
Det du säger att de stjäler bilder på vk, då är de jävligt smarta för när jag tog födelsedatumet och orten de bor från profiler på single-baltic-lady och "stalka" efter dom på vk så stämde det ofta. Jag hitta många av brudarna jag försökte kontakta och spara på pengar men problemet är att ingen accepterar vänförfrågan och om de gör så kan de inte engelska eller svarar de inte en. Kan vara såklart att de är kräsna och inte accepterar mig.

För att koppla på "foliehatten": kan det vara så att många tjejer är med på scamen men skiter i det?
Citera
2015-07-24, 02:41
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det du säger att de stjäler bilder på vk, då är de jävligt smarta för när jag tog födelsedatumet och orten de bor från profiler på single-baltic-lady och "stalka" efter dom på vk så stämde det ofta. Jag hitta många av brudarna jag försökte kontakta och spara på pengar men problemet är att ingen accepterar vänförfrågan och om de gör så kan de inte engelska eller svarar de inte en. Kan vara såklart att de är kräsna och inte accepterar mig.

För att koppla på "foliehatten": kan det vara så att många tjejer är med på scamen men skiter i det?

Mitt ex satt på VK & låtsades vara brud. Han hade snott sina bilder från ett annat socialt medium & döpte sig till en variation på samma namn. Hade någon googlat hade det sett helt okej ut. Så kan man ju också göra.
Citera
2015-07-24, 02:45
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palimalis
Min äldsta brorsa som kan noll om datorer (japp. Vanlaga böcker älskar han) har fått för sig att Ukrainska kvinnor är bäst i världen.

Vet ni någon site som är ok där man INTE hittar horor?
Inte Anastasia. Den är dyr och verkar riggat.

Tips?

Det kan finnas sexarbetare överallt, sålla får du väl göra själv.

Klicka ur alternativet "sponsor", för det kan "användas" för att visa att man söker ekonomisk ersättning/stöd. Ibland är det ju bara rent oskyldigt sponsor, men om man vill vara på den säkra sidan...

Testa mamba/wamba (samma sak: http://wamba.com/sv/).
Citera
2015-07-24, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Mitt ex satt på VK & låtsades vara brud. Han hade snott sina bilder från ett annat socialt medium & döpte sig till en variation på samma namn. Hade någon googlat hade det sett helt okej ut. Så kan man ju också göra.
Nja, du missförstod mig för antagligen läste du inte allt utan du bara skrev per automatik som en robot och tror jag är naiv. Och nu är jag för trött i huvudet för att kunna skriva vidare till just dig. Synd för annars verkar du vara en helt ok kvinna(om du nu inte trollar) bakom kontot jag just nu citerar.
Citera
2015-07-24, 03:09
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Nja, du missförstod mig för antagligen läste du inte allt utan du bara skrev per automatik som en robot och tror jag är naiv. Och nu är jag för trött i huvudet för att kunna skriva vidare till just dig. Synd för annars verkar du vara en helt ok kvinna(om du nu inte trollar) bakom kontot jag just nu citerar.

Eh. Har ingen aning om varför du tycker det är nödvändigt att påpeka att jag "skriver per automatik som en robot och tror att du är naiv" och insinuera att jag trollar. Ifall du tog illa upp och misstolkade syftet med mitt inlägg var ju det synd.

Jag menade bara att det finns folk som kommer runt det där, att vk fullkomligen vimlar av fejkkonton. Det finns en poäng med att vara försiktig med folk man träffar där, även om man skulle hitta deras bilder någon annanstans. Det kan vara bra om TS har det i åtanke.
Citera
2015-07-24, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan

Jag menade bara att det finns folk som kommer runt det där, att vk fullkomligen vimlar av fejkkonton. Det finns en poäng med att vara försiktig med folk man träffar där, även om man skulle hitta deras bilder någon annanstans. Det kan vara bra om TS har det i åtanke.
Ok, synd från båda, mr Wolfe(Pulp Fiction)

Visst är internet full av bs-konto. Det visste jag. Åtankeförslaget guld värt för TS.

Det jag fråga han jag citera(men det togs inte in av dig but nevermind) var om tjejerna som ger klartecken för scamrövhål att låna bilderna kanske är med på det men skiter i det faktum att desperat män efter kärlek förlorar pengar. Ännu ett tecken på att man ska skita i att söka tjejer från just Ukraina för de är lika stora potentiala golddiggers som ryskor då. Kanske Mamba är bra, jag öppna nyss konto där och ska prova senare.

Och ditt exempel från egna erfarenheter om att du hade ett ex som var ett korkat troll var inte till hjälp för mig och varken var din insinuation om att jag inte skulle veta om att där är fejkkonto här och var heller.
Citera
2015-07-24, 09:29
Medlem
Jag tycker det är lite orättvist att kalla Ukrainska och Ryska tjejer för golddiggers över lag.
Ni måste sätta er in i deras situation, de trivs antagligen rätt så bra i sin situation de redan är i (iaf de ryska som har rätt så skaplig levnadsstandard numera). De vet knappt nånting om livet i väst, då deras tvprogram nästan uteslutande är ryskproducerade. Så de som söker en västkille vet nog vad de vill ha i fråga om materiella ting.

Jämför med någon svensk tjej som skulle söka en rik oljearab att gifta sig med och flytta till Saudiarabien. Det är ju inte direkt kärlek man söker i första hand i den situationen så att säga. Utan de vill ju veta vad denne kan erbjuda för att hon ska vilja lämna sina vänner och sin famij.

Sen är det ju ett visst klientel som söker sig till dessa sidor, de allra flesta vill ha en lokal kille.

Östtjejer är förvånandsvärt lika Svenska tjejer, så är du 50+ och hoppas på en 20 åring så skulle jag bedöma dina chanser till kärlek ungefär lika stora som om du stöter på en svensk dito.

ps. Ang att de inte addar dig på vk, min tjej har ju vk. Och hon får hela tiden kontaktförfrågningar mest från Turkar å sånt. Så du är inte den första som vill lägga till dem. Vill du öka dina chanser så får du tyvärr sikta in dig på någon som redan har barn.
Citera
2015-07-24, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag tycker det är lite orättvist att kalla Ukrainska och Ryska tjejer för golddiggers över lag.
Ni måste sätta er in i deras situation, de trivs antagligen rätt så bra i sin situation de redan är i (iaf de ryska som har rätt så skaplig levnadsstandard numera). De vet knappt nånting om livet i väst, då deras tvprogram nästan uteslutande är ryskproducerade. Så de som söker en västkille vet nog vad de vill ha i fråga om materiella ting.

Jämför med någon svensk tjej som skulle söka en rik oljearab att gifta sig med och flytta till Saudiarabien. Det är ju inte direkt kärlek man söker i första hand i den situationen så att säga. Utan de vill ju veta vad denne kan erbjuda för att hon ska vilja lämna sina vänner och sin famij.

Sen är det ju ett visst klientel som söker sig till dessa sidor, de allra flesta vill ha en lokal kille.

Östtjejer är förvånandsvärt lika Svenska tjejer, så är du 50+ och hoppas på en 20 åring så skulle jag bedöma dina chanser till kärlek ungefär lika stora som om du stöter på en svensk dito.

ps. Ang att de inte addar dig på vk, min tjej har ju vk. Och hon får hela tiden kontaktförfrågningar mest från Turkar å sånt. Så du är inte den första som vill lägga till dem. Vill du öka dina chanser så får du tyvärr sikta in dig på någon som redan har barn.
Det har du rätt i. Men ibland dyker något stolpskott och försöker(omedvetet oftast) hjälpa när de endast går till överdrift och går rakt på att svartmåla lite. Jag ger benefits of the doubt då och då så visst går det att finna men dock väldigt svårt till en början om man inte är van.

Turkar har verkligen en tendens att pajja mycket. Det är nog ett av världens mest sliskiga typer när det gäller ragga. Jag kommer ihåg när jag var i Turkiet för några år sedan en liten runda på en marknad och en turk fråga mig vart jag kom ifrån då jag svara Sverige. Idioten börjar då dra en ramsa på svenska om att svenska tjejer vill bara knulla jada jada och ett sliskigt äckligt vidrigt leende på läpparna. Det sjuka är att hade jag dragit en ramsa om turkiska tjejer tillbaka hade det blivit ett jävla liv och jag hade väl fått stryk som fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in