Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Mindre bemedlade? Nu kommer föraktet för fattiga igen från vänstern. Samma sak varje gång det går bra för SD, då kommer vänstermuppar och skriker om att folk är fattiga, inte har rätt utbildningar, inte rätt jobb, inte bor i rätt 5-miljoners-villa och har för billiga kläder. Så typiskt. Är du sån där innerstadsvänster?
Med dina mått mätt så påverkar det ju att Inizio släpps i aftonbladet, det ger ju s för höga siffror, och andra mätningar släpps i borgerligare sinnade tidningar, det gynnar ju m. Men det är inte ett problem för dig
Hur troliga är exempelvis Skops och Sifos siffror gällande Sverigedemokraterna? Inte alls om du frågar mig.
Jag hyser inget större förakt mot er Sverigevänner. I så fall hade jag inte varit i den här tråden. Du har dock rätt i att jag bor i innerstan.
Nej inte alls. SD är ett specialfall. Nyheter Idag har inte samma tyngd som Aftonbladet eller DN dock. Och hade Sentio anlitats av en mer respekterad tidning hade det givetvis varit annorlunda.
Skops och Sifos siffror kan mycket väl vara korrekta. Vad finns det som säger att de är mindre korrekta än Sentio? Vi vet inte om SD kanske rentav nått sitt tak snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Det märks på ditt språk att du är allt annat än objektiv när du skriver. Helt OK, men försök inte leka orakel i den här tråden. Om du går tillbaka och läser tråden från 2010 och framåt så kommer du märka att väldigt mycket av det som flera av trådens deltagare förutspått senare inträffat.
Man kan ju se det så här också, SD på ena sidan och 7K på andra sidan, skiljelinjen i svensk politik. I det läget är väl Sentio närmst kirurgiskt träffsäkra.
Crispy var inne på samma som du att Sentio inte var träffsäkra på de andra partierna. Om jag minns rätt var det någon som kollade det där och fann att Sentio varken var bäst eller sämst att uppskatta de andra (fast mer åt det bra än dåliga), men definitivt bäst att uppskatta SD.
KD ser också ut att ligga pyrt till och min tro är att MP kanske kommer göra det också. Att folk lämnar M är ingen överraskning. Att folk lämnar S är inte heller någon överraskning. Vart tror du alla går? C, V eller Fi och i så fall varför?
7K/MSM/PK har varit som en fisk man precis dragit upp på land. Sprattlat för fullt, men till ingen nytta. Spelet är snart slut. Det vi bevittnar är dödsryckningarna...
Ditt inlägg innehåller värdefull information! Men samtidigt, när man pratar om alla orakel har det alltid funnits en optimism från högerorienterade sverigedemokrater att borgerligheten väldigt snart kommer "skärpa sig" och införa en restrektivare migrationspolitik. Detta har dock inte hänt.
Om du tror att hela "7K" är påväg att dö, så tror jag att du har fel. Sverige är inte något Grekland och inget nordiskt land har ett invandrarbromsparti som största parti eller över 23 %. SD har nog nått sitt tak. Jag vill inte göra dig besviken, men jag tror verkligen det är så!