2015-07-24, 00:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nonsens, dom har inte anlitats av någon alls tidigare, förutom förra mätningen som presenterades av någon landsortstidning som jag glömt namnet på. Den som har bättre minne än jag kommer ihåg vilken tidning, annars kan man ju leta i tråden.

Östersundsposten, när det "vårades för Annie Lööf" i maj.
http://www.op.se/opinion/ledare/sentio-maj-2015-det-varas-for-annie-loof

Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Galler att vi sjalva vagar tala om for folk om OU som denna fran Sentio.
Sjalv sprider jag alltid ljuset till nara och kara, som protesterar allt mindre och snabbt byter samtalsamne... :-P

Ja, man har fäktats hela dagen med att försöka förklara för näthatarna att Sentio är minst lika pålitligt som andra institut.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-07-24 kl. 00:18.
2015-07-24, 00:14
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Nej, det glömde jag inte. Jag erkänner givetvis att Sentio var bäst på att träffa SD:s valresultat 10 och 14. Men att mäta mellan val är en annan sak att mäta precis innan ett val när folk har bestämt sig hur de ska rösta.

Mellanvalsperiod, inte val just nu. Se ovan. Det är givetvis sant att de kanske äter av moderaternas siffror, Kinberg Batra är verkligen urkass. Vilket inte gör mig något. Men Socialdemokraterna underskattas väldigt kraftigt av Sentio (förra valet) och skulle verkligen förvåna mig om SD går om dom, då sossarna varit störst sedan 1917.

Fel! Samtiden samarbetade med Sentio. Kolla denna länk.
http://samtiden.nu/17317/trippelrekord-for-sd-221-hos-sentio/

Återigen, Sentios nivå stämmer inte. SKOP anger väljarstödjet till 29,7 % för S. Aftonbladet/Sverige Tycker 27.3. Klart S minskat, men inte mer än vanligt. De tar igen sig till nästa val.

Sant att de underskattades rätt rejält. Blev själv chockad av valresultatet. Men bara för en sak varit så betyder inte att det alltid kommer vara så. SD börjar nå sitt tak med råge.

Sådana som du äger alltid att SD har nåt sitt tak och varje gång så har SD passerat detta tak. Sluta för er egen skull, det får er att framstå som ännu mer patetiska än nödvändigt, det är så fruktansvärt genomskinligt att det handlar om politiskt korrekt önsketänkande.
2015-07-24, 00:17
Medlem
Citat:
SD börjar nå sitt tak med råge.

Spelar du bara dum?

SD nådde sitt tak redan för år sedan, se tex från 2014

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5877880
2015-07-24, 00:18
Medlem
Zujs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Mindre bemedlade? Nu kommer föraktet för fattiga igen från vänstern. Samma sak varje gång det går bra för SD, då kommer vänstermuppar och skriker om att folk är fattiga, inte har rätt utbildningar, inte rätt jobb, inte bor i rätt 5-miljoners-villa och har för billiga kläder. Så typiskt. Är du sån där innerstadsvänster?

Med dina mått mätt så påverkar det ju att Inizio släpps i aftonbladet, det ger ju s för höga siffror, och andra mätningar släpps i borgerligare sinnade tidningar, det gynnar ju m. Men det är inte ett problem för dig

Hur troliga är exempelvis Skops och Sifos siffror gällande Sverigedemokraterna? Inte alls om du frågar mig.

Jag hyser inget större förakt mot er Sverigevänner. I så fall hade jag inte varit i den här tråden. Du har dock rätt i att jag bor i innerstan.

Nej inte alls. SD är ett specialfall. Nyheter Idag har inte samma tyngd som Aftonbladet eller DN dock. Och hade Sentio anlitats av en mer respekterad tidning hade det givetvis varit annorlunda.

Skops och Sifos siffror kan mycket väl vara korrekta. Vad finns det som säger att de är mindre korrekta än Sentio? Vi vet inte om SD kanske rentav nått sitt tak snart.

Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det märks på ditt språk att du är allt annat än objektiv när du skriver. Helt OK, men försök inte leka orakel i den här tråden. Om du går tillbaka och läser tråden från 2010 och framåt så kommer du märka att väldigt mycket av det som flera av trådens deltagare förutspått senare inträffat.

Man kan ju se det så här också, SD på ena sidan och 7K på andra sidan, skiljelinjen i svensk politik. I det läget är väl Sentio närmst kirurgiskt träffsäkra.

Crispy var inne på samma som du att Sentio inte var träffsäkra på de andra partierna. Om jag minns rätt var det någon som kollade det där och fann att Sentio varken var bäst eller sämst att uppskatta de andra (fast mer åt det bra än dåliga), men definitivt bäst att uppskatta SD.

KD ser också ut att ligga pyrt till och min tro är att MP kanske kommer göra det också. Att folk lämnar M är ingen överraskning. Att folk lämnar S är inte heller någon överraskning. Vart tror du alla går? C, V eller Fi och i så fall varför?

7K/MSM/PK har varit som en fisk man precis dragit upp på land. Sprattlat för fullt, men till ingen nytta. Spelet är snart slut. Det vi bevittnar är dödsryckningarna...

Ditt inlägg innehåller värdefull information! Men samtidigt, när man pratar om alla orakel har det alltid funnits en optimism från högerorienterade sverigedemokrater att borgerligheten väldigt snart kommer "skärpa sig" och införa en restrektivare migrationspolitik. Detta har dock inte hänt.

Om du tror att hela "7K" är påväg att dö, så tror jag att du har fel. Sverige är inte något Grekland och inget nordiskt land har ett invandrarbromsparti som största parti eller över 23 %. SD har nog nått sitt tak. Jag vill inte göra dig besviken, men jag tror verkligen det är så!
2015-07-24, 00:19
Medlem
Citat:
Nej, det glömde jag inte. Jag erkänner givetvis att Sentio var bäst på att träffa SD:s valresultat 10 och 14. Men att mäta mellan val är en annan sak att mäta precis innan ett val när folk har bestämt sig hur de ska rösta.

Mellanvalsperiod, inte val just nu. Se ovan. Det är givetvis sant att de kanske äter av moderaternas siffror, Kinberg Batra är verkligen urkass. Vilket inte gör mig något. Men Socialdemokraterna underskattas väldigt kraftigt av Sentio (förra valet) och skulle verkligen förvåna mig om SD går om dom, då sossarna varit störst sedan 1917.

Fel! Samtiden samarbetade med Sentio. Kolla denna länk.
http://samtiden.nu/17317/trippelrekord-for-sd-221-hos-sentio/

Återigen, Sentios nivå stämmer inte. SKOP anger väljarstödjet till 29,7 % för S. Aftonbladet/Sverige Tycker 27.3. Klart S minskat, men inte mer än vanligt. De tar igen sig till nästa val.

Sant att de underskattades rätt rejält. Blev själv chockad av valresultatet. Men bara för en sak varit så betyder inte att det alltid kommer vara så. SD börjar nå sitt tak med råge.

Första feta:de
Skriver du i falsett?

Andra feta:de
2015-07-24, 00:20
Medlem
senapslamms avatar
I glädjeyran över SD framgångar, glöm aldrig konsekvenserna av DÖ:

Exempel, väljarsiffror 2018.

Alliansen 33%

SD 35 %

S 22%

I fallet ovan skulle Alliansen få bilda regering och utse Statsminister enligt DÖ.
Med uppbackning av Socialdemokraterna får de ändå regeringsmakten.
2015-07-24, 00:25
Medlem
Citat:
Jag hyser inget större förakt mot er Sverigevänner. I så fall hade jag inte varit i den här tråden. Du har dock rätt i att jag bor i innerstan.

Nej inte alls. SD är ett specialfall. Nyheter Idag har inte samma tyngd som Aftonbladet eller DN dock. Och hade Sentio anlitats av en mer respekterad tidning hade det givetvis varit annorlunda.

Skops och Sifos siffror kan mycket väl vara korrekta. Vad finns det som säger att de är mindre korrekta än Sentio? Vi vet inte om SD kanske rentav nått sitt tak snart.

Ditt inlägg innehåller värdefull information! Men samtidigt, när man pratar om alla orakel har det alltid funnits en optimism från högerorienterade sverigedemokrater att borgerligheten väldigt snart kommer "skärpa sig" och införa en restrektivare migrationspolitik. Detta har dock inte hänt.

Om du tror att hela "7K" är påväg att dö, så tror jag att du har fel. Sverige är inte något Grekland och inget nordiskt land har ett invandrarbromsparti som största parti eller över 23 %. SD har nog nått sitt tak. Jag vill inte göra dig besviken, men jag tror verkligen det är så!
1) Tycker du själv att det är konstruktivt att skjuta på budbäraren Nyheter Idag/Sentio?
2) Tycker du att det har varit det rätta och effektiva sättet att bemöta SD under de senaste åren?

hint: du är inte så originell som du tror
2015-07-24, 00:26
Medlem
Citat:

Visst kan det vara så. Det kanske upptäcks en jättestor oljekälla i Sverige imorn också, eller hur? Men har vi några som helst indikationer på att så skulle vara fallet, menar du?
2015-07-24, 00:29
Medlem
Citat:

Första feta:de
Vad i mitt inlägg fann du värdefullt?

Andra feta:de
2015-07-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Alliansen 33%

SD 35 %

S 22%

I fallet ovan skulle Alliansen få bilda regering och utse Statsminister enligt DÖ.
Fast då måste ju sossarna aktivt rösta på alliansen budget (vilket DÖ inte stipulerar), eller tänker jag fel nu? Men så länge SD är mindre än alliansen fungerar DÖ, åtminstone spelteoretiskt?
Senast redigerad av Fnysington 2015-07-24 kl. 00:33.
2015-07-24, 00:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Så hyggligt att du är tillbaka..

Frågade dig ca 17.30 igår..

Menar du att Chang Frick friserar sentios siffror ?

Eller att Chang ringer upp sentio och säger : jag betalar bara för rekordsiffror ?

Eller vad ?

Men fick inget svar..? Missade du mina frågor ?

(har själv varit ute på Akerbrygge på en trevlig kväll.., men se där.., precis när jag kommer hem så är du tillbaka)

Ser fram emot ett svar på era påståenden..
2015-07-24, 00:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Alliansen 33%

SD 35 %

S 22%

Aldrig att Det Regeringsbärande Socialdemokratiska Partiet™ aktivt skulle stödja en borgerlig regering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in