2015-07-23, 20:52
Bannlyst
Dö ser ut att bli 7Ks död.

Jag tror DÖ blir en efemär, en relik och är ett tydligt uttryck för väljarförrakt.

Dö må väll gälla även om SD blir största parti men då börjar föraktet, från att inte bara föraktat sina egna väljare, sträcka sig vidare mot hela Svenska folket, det vill säga staten som är den riktiga makten, den enda makten.

Jag tror att de flesta som röstade för sina respektive partier tänkte att partipartiprogramen skulle följas vid regerande, nu kan de alla (utom SD väljarna) konstatera att DÖ har visat på ett förakt mot väljarna, eftersom inte mycket av det partiprogram de röstade för verkar bli verklighet i denna soppa med 7 virriga klantskallar till kockar. Och vad värre är, det är att 7K bara har en endaste ingrediens i sin bruna sopptillverkning, och de bara öser in av det, lågkulturell och kvinnonedvärderande invandrarmän !! Invandrare, det som 65% av Svenska folket verkar missnöjda över när det gäller politiken ( SIFO: http://www.fria.nu/artikel/118171 ). Förmodligen är det invandringen som väljarna minst hade som skäl att välja sina respektive partier för ( undantaget, Muslim partiet =MP ) när de tittade igenom partiprogrammet.

Så, konstatera är att den enda politik 7K bedriver i sin härva till politik är att öka insläppet av en gigantisk och vid det här laget oönskad härva till Svea rike. Följaktligen så fokuserar lågkompetenta dumskallarna i 7K bara på att stoppa SD ( enda partiet som jag upplever har Svenska folkets själ bakom sig, unikt sedan...länge nu ).

Kan 7K med sitt DÖ göra ett endaste rätt ?
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-23 kl. 21:40.
Citera
2015-07-23, 21:00
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Dö ser ut att bli 7Ks död.

Jag tror DÖ blir en efemär, en relik och är ett tydligt uttryck för väljarförrakt.
Dö må väll gälla även om SD blir största parti men då börjar föraktet, från att inte bara föraktat sina egna väljare, sträcka sig vidare mot hela Svenska folket, det vill säga staten som är den riktiga makten, den enda makten.
Kan 7K med sitt DÖ göra ett endaste rätt ?

Förmodligen inte. Löfven målade in sig i ett hörn för alltid när han kallade SD "fascister". Bara för att riksclownen Arnstad påstått detta. Löfven kastade bort sitt livs chans att gå i takt med väljarna.
Citera
2015-07-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickis94
Oavsett om de fick talmannens uppdrag eller ej, så skulle SD givetvis inte gå med på att bilda en regering då de aldrig skulle kunna få igenom sin budget. Även om de fick 49%, så kulle 51% rösta ned dem.

Knappast, om SD hade stöd av 49% av befolkningen så hade man redan haft makten. Redan vid 30% skulle folk bränan ner Rosenbad om man ignorerade SD.
Citera
2015-07-23, 21:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Som det är nu SD måste få 50,1% för att deras röster ska betyda något alls. Alla andra har gett upp hela sin politik för att bara hålla SD utanför så de kommer ingå oheliga konstellationer utan dess like bara för att just hålla SD borta från inflytande. De kanske tom kommer dra till med en grundlagsändring innan nästa val för att se till att även om SD får 50,1% så ska de inte få inflytande. En statskupp med andra ord. Men då lär de få smaka på vad demokrati faktiskt är.
Citera
2015-07-23, 21:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta som försiggår idag skulle vara landsförräderi för ynka 50 år sedan. Det är sanning. Det skulle vara fritt att göra uppror och ingen skulle kunna säga ett skit då det handlar om landsförräderi att tysta en befolkning. Det är vad som hänt genom historien och att vi just idag skulle göra något annat är bara för att vi är mer civiliserade. Men där finns också en gräns.
Citera
2015-07-23, 21:16
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som det är nu SD måste få 50,1% för att deras röster ska betyda något alls. Alla andra har gett upp hela sin politik för att bara hålla SD utanför så de kommer ingå oheliga konstellationer utan dess like bara för att just hålla SD borta från inflytande. De kanske tom kommer dra till med en grundlagsändring innan nästa val för att se till att även om SD får 50,1% så ska de inte få inflytande. En statskupp med andra ord. Men då lär de få smaka på vad demokrati faktiskt är.

Frågan är vad som skulle hända om opinionsundersökningarna strax före valet 2018 visade att SD har skulle bli största blocket? skulle valet ställas in? och om så är fallet hur skulle folket reagera? Men omöjligt är det inte som du beskriver att en statskup skulle kunna ske dessvärre. Kanske det även finns planer på att förbjuda SD? som sagt det finns många senarior.

Själv tror jag nog på att dom försöker förbjuda (SD).
Citera
2015-07-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är ju drygt 3 år till nästa planlagda riksdagsval så frågeställningen är lite märklig. eller menar ts "hur gäller DÖ om SD blir största parti i någon opinionsundersökning"?
Nej, jag menar som mitt första inlägg säger ang om SD blir största parti i valet 2018.
Citera
2015-07-23, 21:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Frågan är vad som skulle hända om opinionsundersökningarna strax före valet 2018 visade att SD har skulle bli största blocket? skulle valet ställas in? och om så är fallet hur skulle folket reagera? Men omöjligt är det inte som du beskriver att en statskup skulle kunna ske dessvärre. Kanske det även finns planer på att förbjuda SD? som sagt det finns många senarior.

Folket skulle förhoppningsvis göra uppror. Om man inte får sin mening sagd genom påstådd demokrati så det är uppror som gäller. Det går aldrig att tysta folkets vilja. Skulle det bli en statskupp då är det landsförräderi av hela slanten och det skulle inte bli direkt snyggt men den rätta sidan skulle vinna till slut.
Citera
2015-07-23, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

Det går ju inte att förbjuda ett folkligt valt parti, SD, det är ju emot demokratin !!
Citera
2015-07-23, 21:52
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Det går ju inte att förbjuda ett folkligt valt parti, SD, det är ju emot demokratin !!

Fast frågan är ju hur demokratiskt Sverige är redan nu? själv kallar jag det vi har nu för demokratur. Men som sagt sjuklövern tillsammans med MSM gör ju vad som helst för att förhindra SD:s framgångar så man vet ju aldrig vad dom har i bakfickan.
Citera
2015-07-23, 21:54
Medlem
Citat:

Du förstår att för kommunister så kan det visst vara "demokratiskt" att förbjuda sådana partier som är odemokratiska. Kolla här t.ex:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nordkorea

Nordkorea kallas internt "Demokratiska Folkrepubliken Nordkorea". Att 100% röstar på samma parti och samma ledare beror helt enkelt på att alla andra alternativ strukits som "Odemokratiska".

Kommunist-logik helt enkelt.
Citera
2015-07-23, 22:05
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Märker man att SD får över 30% och att flera småpartier ser ut att vara påväg ut då bildar man en enhetsfront, ursäkta jag menar att "valtekniskt samarbete", Alliansen kandiderar som ett gemensamt parti och S/Mp/V kandiderar som ett gemensamt parti. Om fortfarande ingen av dessa "valtekniska samarbeten" blir störst så går de ihop och styr i en storkoalition.

Haha. Det hade blivit en ordentlig polsk riksdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in