2015-07-23, 14:49
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
Nu har jag inte hört programmet som du refererar till och du hörde det uppenbarligen inte heller fullt ut utan, som det verkar på din text, så har du tolkat innehåller efter lösryckta meningar.

Helt OT; Vad f-n är det här för argumentationsteknik? Jag har inte hört programmet själv men anser att du citerar oärligt? Någon jävla måtte måste det finnas, även på Flashback.

OnT; Vet någon hur damerna ifråga var klädda? Kanske såhär?

https://www.google.se/search?q=mini+bikini%27&client=ubuntu&channel=fs&b iw=1295&bih=673&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAY Q_AUoAWoVChMIj7iPqKXxxgIVAqtyCh3alg0w#imgrc=WPTLqS mkqWQSnM%3A
Senast redigerad av FarbrorBerit 2015-07-23 kl. 14:52.
Citera
2015-07-23, 14:51
Medlem
VaginalFiss avatar
Sverige håller på att bli det mest efterblivna landet på jorden. "Sexuellt ut-tittad?" SOm trådskaparen sagt, under årtionden (hundraden) har kvinnor gjort precis allt de kan för att bli sedda i samhället - allt från minikjolar, push-up BH's till porriga bikinis och silikonbröst. Nu har man vänt på myntet och skall istället vara osynlig igen?

Jag har alltid trott att kvinnor VILL bli tittade på? Har jag hela tiden haft fel?

Jag förstår givetvis att man inte skall hota en kvinna, men hur ngn tittar på en..var går gränsen. Kan man bli dömd för att ha "hotfulla ögon" också om man tittar på en annan man lite argt? Hur är det om man faktiskt har en speciell "blick" och det inte alls är sukt i blicken utan att man faktiskt ser ut så.

Det här är helt sjukt. Nu får damerna i landet skärpa sig. Ingen skall behöva känna sig otrygg, men gränsen för vad som är otryggt och inte börjar försvinna totalt och allt är numer sexuellt utnyttjande.
Citera
2015-07-23, 15:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxxxxx
Titta intresserat och nyfiket en/två ggr är en sak.
Fortsätta stirra och göra närmanden är en annan. Vissa fattar inte en hint.

Kvinnor ger inte alltid hintar. Ibland utgår de från att en man skall fatta ändå. Visst har de dock demonstrativt tagit sina handdukar och gått någon annanstans so borde ju sotingarna inse att de är en smula oönskade.
Citera
2015-07-23, 15:15
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaginalFis
Jag har alltid trott att kvinnor VILL bli tittade på? Har jag hela tiden haft fel?

Du har rätt och fel, samtidigt. De vill bli beskådade av de som ligger inom deras intressesfär. Det är min erfarenhet. Tittar den 25-årige läckra bartendern ned i urringningen är det precis vad man vill. Gör Benke, 52-år med överkamning, samma sak så är det trakasserier. Sen tillkommer en ytterligare skruv på det hela, om Benke vore 72-år så skulle han antagligen beskrivas som gullig eftersom han är helt ute ur bilden.
Citera
2015-07-23, 15:15
Medlem
RonPaul2008s avatar
Är det inte i Nord-Korea man inte får titta folk i ögonen? Är det den kultur marxistiska agendan som SR dagligen sprutar över oss igen?

Glad att jag slutat lyssna på denna skit, är som cancer för öronen.
Citera
2015-07-23, 15:21
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Sverige håller på att bli det mest efterblivna landet på jorden. "Sexuellt ut-tittad?" SOm trådskaparen sagt, under årtionden (hundraden) har kvinnor gjort precis allt de kan för att bli sedda i samhället - allt från minikjolar, push-up BH's till porriga bikinis och silikonbröst. Nu har man vänt på myntet och skall istället vara osynlig igen?

Jag förstår givetvis att man inte skall hota en kvinna, men hur ngn tittar på en..var går gränsen. Kan man bli dömd för att ha "hotfulla ögon" också om man tittar på en annan man lite argt? Hur är det om man faktiskt har en speciell "blick" och det inte alls är sukt i blicken utan att man faktiskt ser ut så.

Det här är helt sjukt. Nu får damerna i landet skärpa sig. Ingen skall behöva känna sig otrygg, men gränsen för vad som är otryggt och inte börjar försvinna totalt och allt är numer sexuellt utnyttjande.

Jag tror 'problemet' består av främst två orsaker:

1. Överviktiga kvinnor.
De känner sig överlags oattraktiva, men vågar sig ut för att bada ändå.
De drar till sig blickar, som de anser vara dömande och hånande (tänkt bara hur läskigt det måste vara att folk TÄNKER tankar om en, usch).
Varje blick är ett hårt slag mot självförtoendet.

2. Snygga tjejer som får blickar, men utav 'fel' sorts kille.
Dvs sådana som de anser vara fula, feta eller för gamla.
Man vill ju bara att RÄTT sorts människor får titta på en, ge komplimanger eller ta kontakt.
Citera
2015-07-23, 15:34
Medlem
Lite sjukt, men ju mer jag läser sånt här gnäll från kvinnor desto jobbigare känns det med kvinnor i mitt blickomfång. Antar att jag måste sluta läsa tidningar/ta in media så jag slipper denna psykologiska krigsföring och kan känna mig lugn igen.
Senast redigerad av trekantshatt 2015-07-23 kl. 15:36.
Citera
2015-07-23, 15:37
Medlem
WordWarriors avatar
Landet har blivit ett jävla dårhus. Jag tittar på vem jag vill, när jag vill, och hur jag vill. Dra åt helvete sjuka feministjävlar! Lägg ner vänsterns propagandakanaler SVT/SR!
Citera
2015-07-23, 15:44
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Släng på burka/nicab om ni inte vill bli tittade på då.

Idiotin har ingen gräns
Citera
2015-07-23, 15:46
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Helt OT; Vad f-n är det här för argumentationsteknik? Jag har inte hört programmet själv men anser att du citerar oärligt? Någon jävla måtte måste det finnas, även på Flashback.

OnT; Vet någon hur damerna ifråga var klädda? Kanske såhär?

https://www.google.se/search?q=mini+bikini%27&client=ubuntu&channel=fs&b iw=1295&bih=673&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAY Q_AUoAWoVChMIj7iPqKXxxgIVAqtyCh3alg0w#imgrc=WPTLqS mkqWQSnM%3A

Kanske hellre dax att förbjuda bikinis istället för mäns blickar då, hon hade inte fått några blickar alls om hon haft det här på sig istället:

http://www.muslimswimwearforwomen.com/pic/big/61_0.jpg

Citera
2015-07-23, 15:48
Medlem
Luzurs avatar
Citat:

Du har nog missat den här teorin som feministerna har släppt ganska nyligen.

https://finallyfeminism101.wordpress.com/2007/08/26/faq-what-is-the-%E2%80%9Cmale-gaze%E2%80%9D/
Citera
2015-07-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Du har nog missat den här teorin som feministerna har släppt ganska nyligen.

https://finallyfeminism101.wordpress.com/2007/08/26/faq-what-is-the-%E2%80%9Cmale-gaze%E2%80%9D/

Hänger inte riktigt med här. Vad var poängen med den där artikeln? Att män gärna tittar på snygga tjejer och att sex säljer?

Kritisk teori i sitt esse, vad hade vi tagit oss till utan Frankfurtskolan och Derrida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in