Citat:
Ursprungligen postat av
VaginalFis
Sverige håller på att bli det mest efterblivna landet på jorden. "Sexuellt ut-tittad?" SOm trådskaparen sagt, under årtionden (hundraden) har kvinnor gjort precis allt de kan för att bli sedda i samhället - allt från minikjolar, push-up BH's till porriga bikinis och silikonbröst. Nu har man vänt på myntet och skall istället vara osynlig igen?
Jag har alltid trott att kvinnor VILL bli tittade på? Har jag hela tiden haft fel?
Jag förstår givetvis att man inte skall hota en kvinna, men hur ngn tittar på en..var går gränsen. Kan man bli dömd för att ha "hotfulla ögon" också om man tittar på en annan man lite argt? Hur är det om man faktiskt har en speciell "blick" och det inte alls är sukt i blicken utan att man faktiskt ser ut så.
Det här är helt sjukt. Nu får damerna i landet skärpa sig. Ingen skall behöva känna sig otrygg, men gränsen för vad som är otryggt och inte börjar försvinna totalt och allt är numer sexuellt utnyttjande.
Jag tror 'problemet' består av främst två orsaker:
1. Överviktiga kvinnor.
De känner sig överlags oattraktiva, men vågar sig ut för att bada ändå.
De drar till sig blickar, som de anser vara dömande och hånande (tänkt bara hur läskigt det måste vara att folk TÄNKER tankar om en, usch).
Varje blick är ett hårt slag mot självförtoendet.
2. Snygga tjejer som får blickar, men utav 'fel' sorts kille.
Dvs sådana som de anser vara fula, feta eller för gamla.
Man vill ju bara att RÄTT sorts människor får titta på en, ge komplimanger eller ta kontakt.