2015-07-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Är det någon som på ett ungefär vet vad detta innebär för stödet bland etniskt svenska män?

Gissningsvis runt 30% av de svenska männen...sannolikt det i särklass största partiet bland svenska män i nuläget.
2015-07-23, 14:35
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Full spridning av opinionsresultatet i sociala medier anbefalls.Jag är i full gång på fejjan. Med hänsyn till vår partiska och imbecilla journalistkår (Gudmundsson undantaget ) är det upp till den Sverigevänliga rörelsen att sprida resultatet.

Erfarna och kompetenta krigare emellan anbefaller jag givetvis din anbefallan!
2015-07-23, 14:43
Medlem
Europes avatar
Som jag för ett tag sedan skrev som svar på ett inlägg (jag tror dock det var i tråden om opinionsmätningarn allmänt), där skribenten skrev att det inte är ens uteslutet att SD kanske blir största partiet före årets slut: jag utesluter inte att ett mätningsföretag som Sentio eller Yougov visar att SD har störst väljarstöd redan i augusti eller september i år. Jag finner det väldigt sannolikt, snarare än att det endast inte kan uteslutas, att någon opinionsmätning har pekat på det före årets slut.
2015-07-23, 14:43
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Komiskt.....Aftenposten har en stor artikel......Expressen och Aftonbladet försöker tiga ihjäl OU.

Javisst är det komiskt att en norsk tidning skriver om ett norsk opinionsföretag som inte räknas som seriöst i Sverige.
2015-07-23, 14:52
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Javisst är det komiskt att en norsk tidning skriver om ett norsk opinionsföretag som inte räknas som seriöst i Sverige.

Klart oseriöst att lyckas pricka rätt!
Skål!
2015-07-23, 14:55
Medlem
Europes avatar
Citat:

Det är i sig komiskt/sorgligt att det inte räknas som seriöst i Sverige, trots de ständiga erfarenheterna av vilka som gör de bästa förutsägelserna. Men så är ju närmast all empirisk samhällsforskning av mindre redbar karaktär i Sverige på grund av extrem politisk detaljstyrning och en påföljande allt större inkompetens och ovetenskaplighet inom forskningen. Sverige uteslöts ju inte från ENQA, det europeiska samarbetet mellan ett 30-tal europeiska länder kring kvalitetssäkringen av högre utbildning, för att Sverige hade för hög kvalitet inom, och för lite politisk detaljstyrning över, den svenska högskolesektorn. Sverige uteslöts givetvis just på grund av den låga kvalitén och den för påfallande politiska styrningen.

Det är lite grann som när svenska "pedagoger" bestrider alla resultat från internationell, empiriskt grundad forskning kring utbildning och lärande, samt menar att deras egna, ogrundade och rent pseudovetenskapliga teorier är de enda korrekta, d.v.s. samma ideologiskt grundade teorier som har tillämpats för att skapa den nuvarande svenska skolan, den sämsta grund- och gymnasieskolan bland alla någorlunda jämförbara industriländer (och även jämfört med en del u-länders skolsystem). Om man inte lät sig hejdas av att det man framför är ren strunt och att seriös forskning vederlägger det, varför då hejdas av ens de konkreta bottenresultat man skapar med sitt strunt? Lika bra att gå in för en full psykos.

Edit: Sedan kan jag erkänna att jag redan från första början antog att Yougov - samt därefter Sentio - förmodligen kommer att leverera trovärdigare resultat än de flesta andra redan just för att de inte är svenska företag. Jag antog att sannolikheten var betydligt större att de andra skulle uppvisa 'svensk kvalitet'.
Senast redigerad av Europe 2015-07-23 kl. 15:17. Anledning: Edit
2015-07-23, 14:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vilka kriterier anser du att ett opinionsinstitet skall uppfylla för att räknas som seriöst? Är det hur bra de prickar valresultaten eller är det även något annat?
2015-07-23, 14:57
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Redan nu kan ett nyval skymtas i horisonten - utan kikare!

Dacapo!
2015-07-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är i sig komiskt/sorgligt att det inte räknas som seriöst i Sverige, trots de ständiga erfarenheterna av vilka som gör de bästa förutsägelserna. Men så är ju närmast all empirisk samhällsforskning av mindre redbar karaktär i Sverige på grund av extrem politisk detaljstyrning och en påföljande allt större inkompetens och ovetenskaplighet inom forskningen. Sverige uteslöts ju inte från ENQA, det europeiska samarbetet mellan ett 30-tal europeiska länder kring kvalitetssäkringen av högre utbildning, för att Sverige hade för hög kvalitet inom, och för lite politisk detaljstyrning över, den svenska högskolesektorn. Sverige uteslöts givetvis just på grund av den låga kvalitén och den för påfallande politiska styrningen.

Det är lite grann som när svenska "pedagoger" bestrider alla resultat från internationell, empiriskt grundad forskning kring utbildning och lärande, samt menar att deras egna, ogrundade och rent pseudovetenskapliga teorier är de enda korrekta, d.v.s. samma ideologiskt grundade teorier som har tillämpats för att skapa den nuvarande svenska skolan, den sämsta grund- och gymnasieskolan bland alla någorlunda jämförbara industriländer (och även jämfört med en del u-länders skolsystem). Om man inte lät sig hejdas av att det man framför är rent strunt och att seriös forskning vederlägger det, varför då hejdas av ens de konkreta bottenresultat man skapar med sitt strunt? Lika bra att gå in för en full psykos.
Intressant! Det här visar bara på vilken viktig roll SD som gamechanger har att fylla, jag börjar få lite framtidshopp igen.
2015-07-23, 15:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Klart oseriöst att lyckas pricka rätt!
Skål!

Ja, Sverige har blivit ett rent skämt där sanningen varken är seriös eller önskvärd.

Undrar om det inte blev en Åkesson-effekt trots allt? Det gick uppåt även utan honom men sedan han kom tillbaka har farten ökat ännu mer.

Hur som helst, skål för denna folkrörelse!
2015-07-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vilka kriterier anser du att ett opinionsinstitet skall uppfylla för att räknas som seriöst? Är det hur bra de prickar valresultaten eller är det även något annat?

Äh, powergirl är ett troll och lär inte besvara några frågor.

SD 2:a största parti. SKÅL! :beer
2015-07-23, 15:06
Medlem
Menveds avatar
Tror det varit uppe tidigare, men SD behöver inte öka mer än c:a åtta procentenheter för att bli största block, givet att de andra båda blocken är jämnstora.

När SD är största block så funkar inte DÖ i sin nuvarande form utan då måste den omförhandlas så att "oppositionen" aktivt stödjer regeringen. Någon omförhandling kommer det inte finnas mandat för i något borgerligt parti. Tvärtom önskar man nu att man aldrig hade gjort någon DÖ.

Folket håller alltså på att skrota DÖ på egen hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in