2015-07-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Benzema till Arsenal ska komma att bli färdigt denna veckan till 50% enligt FreshArsenal som fått uppgifterna från Kike Marin, en spansk journalist på El Confidencial.
Tankar kring det? Kryddas siffrorna eller kan det vara så att Arsenal är relativt nära?

Själv tror jag på det stenhårt. Benitez sägs ju vilja spela CR7 som 9a vilket gör Benzema aningen överflödig och tror verkligen inte han vill lira bänk. Finns fler skäl till att en flytt känns akutell. Samtidigt finns det ju mycket som talar emot en affär också.
Det handlar väl mycket om ifall Reus landar i Madrid snart eller inte. Någon som läst något seriöst med substans kring detta rykte?

Ponera att Benzema spelar rödvitt nästa säsong, hur tror ni han skulle lyckas?

Vet inte hur trovärdig Kike Marin är, speciellt med tanke på att han nu dessutom skrivit att Lewandowski skulle vara ett annat alternativ. Känns ju inte särskilt troligt att polacken skulle lämna Bayern.

Men om det nu skulle vara så att Real av någon anledning är villiga att sälja Benzema så ser jag definitivt Arsenal som den mest troliga destination för honom.
Citera
2015-07-23, 10:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Ponera att Benzema spelar rödvitt nästa säsong, hur tror ni han skulle lyckas?
Ptja, det har man ju drömt om i flera år...tror han skulle passa in perfekt i Arsenal.
Citera
2015-07-23, 10:25
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Officiellt på Bayerns hemsida nu: http://www.fcbayern.de/de/news/news/2015/inside-230715-fcb-erzielt-einigkeit-mit-vidal-und-juventus.php

Var är backförstärkningarna?

Behövs det verkligen förstärkas i försvaret? Det jag saknar är en anfallare till, gärna i stil med Luca Toni. En stor tank som kan förändra matchbilden med bra huvudspel.
Citera
2015-07-23, 10:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Behövs det verkligen förstärkas i försvaret? Det jag saknar är en anfallare till, gärna i stil med Luca Toni. En stor tank som kan förändra matchbilden med bra huvudspel.
Jag litar inte på Rafinha och Dante och eftersom Pep envisas med att ha Lahm på mitten så är han inte tillgänglig som högerback.

Boateng och Alaba ser jag som riktigt bra spelare men hoppas mer på Benatia, vad händer om vi får samma skadesituation som under fjolåret.
Citera
2015-07-23, 10:57
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ptja, det har man ju drömt om i flera år...tror han skulle passa in perfekt i Arsenal.
Ja man känner ju igen det här lite, samma visa senaste åren.
Det som är skillnaden nu tycker jag, med köpen Özil och Sanchez färskt i minnet är ju att det finns en ambition av att konkurrera i ligan och i europaspel.
Citera
2015-07-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag vill kalla det för ren idioti, ifall ryktet att Sherwood vill ha in Adebayor som ersättare för Benteke stämmer. Vill han förlora jobbet?

Ersättaren bör heta Charlie Austin eller Loic Remy.

Adebayor var grym när Sherwood tog över Tottenham, från frysboxen till 14 baljor på 24 matcher under Sherwood.

Problemet med Adebayor är ju att han ofta startar bra i nya klubbar men sedan blir lagets lazy nigger. Skulle Aston Villa kunna få till ett lån och slippa betala hela lönen så känns det som en ok kortsiktig lösning för att ersätta Benteke.

Lägga ut pengar på övergångssumma och ett flerårskontrakt känns däremot som en oerhört dålig investering.
Citera
2015-07-23, 11:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Min poäng är inte att Borini är lika bra som Benteke utan att även Borini kan leverera i en mindre PL-klubb.
Vet inte hur bra din poäng egentligen är. Borini gjorde 3 spelmål på 32 matcher för Sunderland. Men visst, straffar är självklart mål det med. Benteke gjorde 12 spelmål förra säsongen på 29 matcher. Inte för att det är någon garanti på att han kommer lyckas i Liverpool.
Citera
2015-07-23, 11:50
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jaja, Milner kan väl nämnas, men de andra är inte nämnvärda.

Helt omöjligt är inte topp 4. City med ett åldrande lag kommer inte bli mycket bättre med Sterling och Delph.(krävs KDB eller någon liknande). Arsenal som vill köra Giroud som första striker och Welbeck som back-up. Tottenham är Tottenham.

Du kan inte ha sett mycket av de nya spelarna om du anser att de inte är nämnvärda. Samtliga spelare in är ett kvalitativt lyft jämfört med vad som spelade på deras platser förra säsongen.

Milner är ett bättre val idag än vad Gerrard var förra säsongen. Gomez är en bra mycket bättre vänsterback än vad Enrique och Moreno är, visserligen ung men med mer kvalitet än vad som tidigare funnits på den positionen defensivt. Att han dessutom är skolad mittback gör att han kan komplettera Skrtel och agera i en trebackslinje om LFC väljer spela 3-5-2.

Clyne är klasser bättre än vad Glenn Johnsson varit de senaste två åren.

Samtliga nya forwards är på en nivå som bara Sturridge i fjolårets trupp kan matcha när han är hel och spelduglig. Visst Origi och Ings är väl inte direkt namn som skrämmer slag på motståndarna men de kan åtminstone producera mål vilket ingen av fjolårets forwards klarade av. Benteke, även om jag är lite tveksam till om han passar in i LFC spelsystem eller ej, är en synnerligen kompetent forward som på många sätt är betydligt bättre än vad Sturridge är, han har en bredare repertoar.

Att sedan många menar på att Benteke sett till sin prislapp skulle vara LFC stjärnvärvning denna säsong är lite konstigt i mina ögon, visst han är den dyraste spelaren denna säsong och den näst dyraste värvningen i LFC historia men i mina ögon är Firminio ett betydligt mer spännande namn, en riktig klassvärvning som mycket väl kan matcha Coutinho i kvalitet, han kan dessutom spela såväl ensam på topp som tia som på en kant. Jag tror att Firminio kommer bli en riktigt lysande värvning och kanske tom player of the year i LFC,
Citera
2015-07-23, 12:04
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Jodå jag har sett Benteke och Aston Villa en hel del. Bony visade minst lika mycket i Swansea som Benteke har gjort i Villa.

Minnet är som oftast väldigt selektivt och kort. Benteke har visat betydligt mer i Villa än vad Bony gjorde i Swansea. Villa var dessutom ett betydligt sämre lag förra säsongen än vad Swansea var när Bony spelade där. Benteke var en viktigare spelare för Villa än vad Bony var för Swansea och jag är trots allt rätt nöjd med att vi inte värvade Bony, en klart övervärderad spelare i mina ögon. Benteke är klasser bättre.

Citat:
Min poäng är inte att Borini är lika bra som Benteke utan att även Borini kan leverera i en mindre PL-klubb.

Borini leverera i en mindre klubb? Därför han lyckades så bra att han gjorde hela 7 mål på 25 matcher för Sunderland. Faktum är att hans bästa säsong var nog 2011 när han var utlånad från CFC till Swansea, då gjorde han 6 mål på 8 matcher. Efter det har hans statiskt bara blivit sämre. Sanningen är nog att Borini har nått sin topp och inte riktigt fungerar i PL.
Citera
2015-07-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Du kan inte ha sett mycket av de nya spelarna om du anser att de inte är nämnvärda. Samtliga spelare in är ett kvalitativt lyft jämfört med vad som spelade på deras platser förra säsongen.

Milner är ett bättre val idag än vad Gerrard var förra säsongen. Gomez är en bra mycket bättre vänsterback än vad Enrique och Moreno är, visserligen ung men med mer kvalitet än vad som tidigare funnits på den positionen defensivt. Att han dessutom är skolad mittback gör att han kan komplettera Skrtel och agera i en trebackslinje om LFC väljer spela 3-5-2.

Clyne är klasser bättre än vad Glenn Johnsson varit de senaste två åren.

Samtliga nya forwards är på en nivå som bara Sturridge i fjolårets trupp kan matcha när han är hel och spelduglig. Visst Origi och Ings är väl inte direkt namn som skrämmer slag på motståndarna men de kan åtminstone producera mål vilket ingen av fjolårets forwards klarade av. Benteke, även om jag är lite tveksam till om han passar in i LFC spelsystem eller ej, är en synnerligen kompetent forward som på många sätt är betydligt bättre än vad Sturridge är, han har en bredare repertoar.

Att sedan många menar på att Benteke sett till sin prislapp skulle vara LFC stjärnvärvning denna säsong är lite konstigt i mina ögon, visst han är den dyraste spelaren denna säsong och den näst dyraste värvningen i LFC historia men i mina ögon är Firminio ett betydligt mer spännande namn, en riktig klassvärvning som mycket väl kan matcha Coutinho i kvalitet, han kan dessutom spela såväl ensam på topp som tia som på en kant. Jag tror att Firminio kommer bli en riktigt lysande värvning och kanske tom player of the year i LFC,

Lol, Joe Gomez startade drygt en tredjedel av Charltons matcher och var 3:e val som mittback bakom två av de sämsta mittbackar som någonsin spelat i Premier League, Tal Ben Haim och Roger Johnson. Att han dessutom är högerfotad gör hon inte till något vidare bra alternativ som vänsterback. I Charlton spelade han även högerback några matcher, fungerade betydligt bättre.

Att värdera honom som bra mycket bättre än de andra alternativen kan nog vara det dummaste jag läst.
Citera
2015-07-23, 12:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Inter ska nu ha gjort klart med Stevan Jovetic från Manchester City, ett lån med obligatorisk köpoption för 15 miljoner euro.

Och Napoli sägs ha kommit överens med backen Marc Bartra från Barcelona om den personliga delen av ett kontrakt. Klubbarna ska nu försöka enas om ett pris kring 15 miljoner euro. Astori och Bartra, Napoli kommer, tror jag, att kunna bli Juventus främsta utmanare denna säsong.
Citera
2015-07-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Inter ska nu ha gjort klart med Stevan Jovetic från Manchester City, ett lån med obligatorisk köpoption för 15 miljoner euro.

Och Napoli sägs ha kommit överens med backen Marc Bartra från Barcelona om den personliga delen av ett kontrakt. Klubbarna ska nu försöka enas om ett pris kring 15 miljoner euro. Astori och Bartra, Napoli kommer, tror jag, att kunna bli Juventus främsta utmanare denna säsong.

Det här med lån med obligatorisk köpoption, varför använder man sig av det egentligen?

Tråkigt om Barca släpper Bartra, förstår ju dock att han kanske vill vidare till någon klubb där han får mer speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in