Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Jaja, Milner kan väl nämnas, men de andra är inte nämnvärda.
Helt omöjligt är inte topp 4. City med ett åldrande lag kommer inte bli mycket bättre med Sterling och Delph.(krävs KDB eller någon liknande). Arsenal som vill köra Giroud som första striker och Welbeck som back-up. Tottenham är Tottenham.
Du kan inte ha sett mycket av de nya spelarna om du anser att de inte är nämnvärda. Samtliga spelare in är ett kvalitativt lyft jämfört med vad som spelade på deras platser förra säsongen.
Milner är ett bättre val idag än vad Gerrard var förra säsongen. Gomez är en bra mycket bättre vänsterback än vad Enrique och Moreno är, visserligen ung men med mer kvalitet än vad som tidigare funnits på den positionen defensivt. Att han dessutom är skolad mittback gör att han kan komplettera Skrtel och agera i en trebackslinje om LFC väljer spela 3-5-2.
Clyne är klasser bättre än vad Glenn Johnsson varit de senaste två åren.
Samtliga nya forwards är på en nivå som bara Sturridge i fjolårets trupp kan matcha när han är hel och spelduglig. Visst Origi och Ings är väl inte direkt namn som skrämmer slag på motståndarna men de kan åtminstone producera mål vilket ingen av fjolårets forwards klarade av. Benteke, även om jag är lite tveksam till om han passar in i LFC spelsystem eller ej, är en synnerligen kompetent forward som på många sätt är betydligt bättre än vad Sturridge är, han har en bredare repertoar.
Att sedan många menar på att Benteke sett till sin prislapp skulle vara LFC stjärnvärvning denna säsong är lite konstigt i mina ögon, visst han är den dyraste spelaren denna säsong och den näst dyraste värvningen i LFC historia men i mina ögon är Firminio ett betydligt mer spännande namn, en riktig klassvärvning som mycket väl kan matcha Coutinho i kvalitet, han kan dessutom spela såväl ensam på topp som tia som på en kant. Jag tror att Firminio kommer bli en riktigt lysande värvning och kanske tom player of the year i LFC,