2015-07-23, 07:19
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
SD 23,3%! Större än M!!!!

http://nyheteridag.se/chockmatningen-som-skakar-sverige-sd-for-forsta-gangen-storre-an-moderaterna/

Hela mätningen för juli månad – junimätningen inom parentes

Vänsterpartiet 6,4 (6,9)
Socialdemokraterna 24,1 (23,9)
Miljöpartiet 6,4 (6,8)
Sverigedemokraterna 23,3 (22,1)
Centerpartiet 6,7 (6,3)
Folkpartiet 4,4 (3,7)
Moderaterna 20,8 (23,8)
Kristdemokraterna 3,1 (2,1)

Skål!
2015-07-23, 07:22
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
23,3%! Större än M!!!!

http://nyheteridag.se/chockmatningen-som-skakar-sverige-sd-for-forsta-gangen-storre-an-moderaterna/

Gåshud, tårar i ögonen...Vilken fantastisk morgon !!
2015-07-23, 07:29
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
De trodde på allvar att nu när en röst på SD är "bortkastad" pga DÖ så kommer folket (SD-röstarna) komma på "bättre" tankar och rösta på något 7-klöverparti. Åh vad fel de hade.

Idén är snarare att "förbjuda" SD.

Redan ett drygt halvår senare har SD blivit för stort och kommer med stor sannolikhet bli största parti i nästa val. Skall de andra partierna då fortsätta att "förbjuda" Sveriges största parti? Eller samarbeta vilket då rimligtvis borde handla om ministerposter, om inte statsminister.

Detta förutsåg många direkt i december, men uppenbarligen är de som styr landet såpass försoffade att de inte ens behärskar politik.
2015-07-23, 07:29
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Exakt. Låter lite dumt men jag hoppas att 7-klövern fortsätter med sitt vansinne i 3 år till. Det är bäst för SD och Sveriges framtid. Jag biter gärna ihop i 3 år till om min belöning blir "SD 50%" år 2018.
Det är jag också villig att göra

När DÖ blev offentlig så var det många som reagerade med avsky och blev förbannade över att man utestängde 13% av svenska folket, själv så reagerade jag precis motsatsen! Jag visste att DÖ skulle vara precis avgörande för att SD skulle bli största parti!

Sverige är inget fenomen när det gäller detta heller, i andra länder där man utestängt och mobbat ett parti så har det i nästan alla fall lett till ökat stöd. Att dem andra partierna inte insåg detta är bara ett bevis på hur inkompetenta människor det är som sitter i våran riksdag.
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-23 kl. 07:31.
2015-07-23, 07:30
Medlem
RadioDDR1s avatar
Allt snack från vänsternissarna att partier som SD växer sig starka under borgerliga regeringar kan de nu stoppa upp någonstans. Dansk Folkeparti gick från 12% till 21% under en socialdemokratisk regering i Danmark, SD kommer att gå från 13% till +30% under en socialdemokratisk regering
2015-07-23, 07:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Märkligt bara att det hände just nu. Batra är inte ny. DÖ är inte ny. Det enda nya är att Batra talat i Almedalen och att DÖ har använts första gången. Inget av detta har påverkat de andra allianspartierna negativt sedan förra mätningen. Hon kanske straffas för det där med "det nya utanförskapet". Så genomskinligt utspel...

M kommer snart själva att ingå i det nya utanförskapet. Något som de själva är orsak till.

Det är ingen tvekan om att M blöder till SD.

Som de själva sagt. Moderater som röstar på SD vill vi inte ha vårat parti. Tänk så sannspådda de blev!
2015-07-23, 07:37
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
SD 23,3%! Större än M!!!!

Synnerligen uppmuntrande siffror.

Är det i OT-igaste laget att här i tråden också posta nya förslag från "demokratiska" ljushuvuden om hur man egentligen borde stoppa SD:s uppgång eller bemöta eller minimera dess inflytande? Här är det nyaste snillestycket i genren. Trots att sosseskribenten tar avstamp i Narrstads perverterade fantasier så drar han sig för at använda starkare tillmälen än ultranationalister och högerparti.

Så kan vänstern stoppa SD:s inflytande
http://www.etc.se/debatt/sa-kan-vanstern-stoppa-sds-inflytande

Citat:
Sverigedemokraterna växer för varje mätning och den breda vänstern har inte förstått vidden av den utmaning som den ultranationalistiska högern utgör. Vi måste sluta stå handfallna och på allvar ta sig an denna politiska motståndare.
2015-07-23, 07:39
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Vad blir moderaternas reaktion på detta? Börja samtala med SD? Börja föra SD politik själva utan att samtala med SD? Något måste ju uppenbarligen göras för man har ju dessutom en urtråkig, okarismatisk och osynlig partiledare som jag tror får svårt att vända opinionen.

Sänder denna mätning sådana chockvågor att vi kan förvänta oss att public service, kvällspress m.m presenterar den eller kör dom strutsmetoden?
2015-07-23, 07:39
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Opinioner är trögrörliga. Men om jag skulle tippa så är det det faktum att DÖ inte hade använts i praktiken förrän till vårbudgeten.

Nu börjar det sjunka in på riktigt att M aktivt medverkar till höjd arbetsgivaravgift, höjd inkomstskatt, höjd bensinskatt, stängd kärnkraft, försämrat RUT/ROT osv.

Dessutom stödjer man kommunister. Det är ingen tillfällighet att Sjöstedt numera flinar upp sig.

Vilken moderat med självaktning kan tycka att en röst på M som blev en röst på MP och V är en framgång.

Har det någonsin i Sveriges politiska historia genomförts ett sådant svek.
2015-07-23, 07:40
Medlem
RingRing2014s avatar
Likt en granat som detonerar i Malmö stad så dundrar den svenska folkrörelsen om Moderaterna, WOW!

Hur fan mår man när ens parti förstört Sverige och man samtidigt är omkörd av SD, ett före detta sunkparti med rötter i nazismen. Anna Kinberg Batra, du och ditt parti är så djävla värdelösa!

Panik i sjupartiet nu.

Läser mätningen om och om igen för att förstå och för att känna på dessa nya ovana siffror, kommer ta ett tag innan detta faktum blir vardag. Större än Moderaterna, åtta och nittio, större än Moderaterna....

Heja Sverige friskt humör!

PS. Mätningen är ett klickmonster av gigantiska mått för svensk konsensusmedia, klarar de verkligen att hålla sig ifrån att publicera denna nyhet är nu frågan, spännande..
Senast redigerad av RingRing2014 2015-07-23 kl. 08:08.
2015-07-23, 07:42
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det är jag också villig att göra

När DÖ blev offentlig så var det många som reagerade med avsky och blev förbannade över att man utestängde 13% av svenska folket, själv så reagerade jag precis motsatsen! Jag visste att DÖ skulle vara precis avgörande för att SD skulle bli största parti!

Sverige är inget fenomen när det gäller detta heller, i andra länder där man utestängt och mobbat ett parti så har det i nästan alla fall lett till ökat stöd. Att dem andra partierna inte insåg detta är bara ett bevis på hur inkompetenta människor det är som sitter i våran riksdag.

Det stämmer bra det Vi har en mängd olika anledningar till att SD ökar i mätningarna. DÖ, tiggeriet och segregering av förorterna är nog väldigt bidragande och även att tvinga kommunerna till att ta emot ensamkommande barn. Folk har fått nog helt enkelt! En glädjande tanke är att partitoppen i SD är otroligt kompetent. Om Jimmie skulle vilja kliva åt sidan så har vi många kandidater som utan problem klarar av att ta över Jimmies post, och opinionsmätningarna kommer fortfarande att ge oss positiva resultat. Karlsson är ett levande bevis för det!

Fortsatt trevlig dag alla Sverigevänner!
2015-07-23, 07:47
Medlem
madchances avatar
Citat:
Sänder denna mätning sådana chockvågor att vi kan förvänta oss att public service, kvällspress m.m presenterar den eller kör dom strutsmetoden?

De måste väl köpa undersökningen, fast det kanske dom kan? Den tystas nog ner iallafall så man hinner med lite damage control och varför inte kryddat med lite värdegrundade omviktningar?

Innan det brakar loss om några månader...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in