2015-07-23, 07:05
Medlem
Jo det är en stor fara i att det är långt till nästa val men det beror nu mycket på hur Åkesson förvaltar det här. Om Åkesson kan jobba fram en riktig framtidsstrategi för hur Sverige skall bli framgångsrikt igen finns det stora chanser...
2015-07-23, 07:06
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Det är så fantastiskt underbart att vi äntligen får bevittna vändningen i Sverige. Det som oroar mig är att det är så långt kvar till nästa val. Blåsippan skjuter i höjd nu men kommer det att hålla i sig till 2018? Vad tror ni?
Om vi förutsätter att dem andra partierna beter sig som idag, så JA!
Senast redigerad av Tubleros 2015-07-23 kl. 07:16.
2015-07-23, 07:10
Medlem
Redan tidigt i våras skrev jag att SD skulle få 20% i en opinionsundersökning lagom till midsommar. Så blev det också.

I början av juli var min uppfattning att SD kommer att bli Sveriges största parti i opinionsundersökningar redan innan årets slut. Mot bakgrund av vad som skrivits i de senaste inläggen konkretiserar jag därför min prognos till att SD kommer att gå om M och därmed placera sig på god andra plats.

Bra jobbat av DÖ. Bravo!

shalalalalaah

EDIT: Hände visst något medan jag skrev mitt inlägg (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar Där ser man. Vad var det jag sa!
Senast redigerad av Wumtata 2015-07-23 kl. 07:46.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Det mest intressanta med mätningen är att den i någon mening verifierar att M:s katastrof i Demoskop inte bara var brus. M går otroligt dåligt just nu och AKB kommer få en skakig resa fram till höstens kongress.
Märkligt bara att det hände just nu. Batra är inte ny. DÖ är inte ny. Det enda nya är att Batra talat i Almedalen och att DÖ har använts första gången. Inget av detta har påverkat de andra allianspartierna negativt sedan förra mätningen. Hon kanske straffas för det där med "det nya utanförskapet". Så genomskinligt utspel...
Medlem
RadioDDR1s avatar
Sanningen är att DÖ snabbspolade fram utvecklingen med 3-4 år på ett halvår eller så. Häpnadsväckande effekt egentligen. Tror ingen förväntade sig denna enastående utveckling, allra minst DÖ-arkitekterna. Var fjärde svensk är nu Sverigedemokrat. Smaka på den.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Märkligt bara att det hände just nu. Batra är inte ny. DÖ är inte ny. Det enda nya är att Batra talat i Almedalen och att DÖ har använts första gången. Inget av detta har påverkat de andra allianspartierna negativt sedan förra mätningen. Hon kanske straffas för det där med "det nya utanförskapet". Så genomskinligt utspel...

De flesta svenskar är inte riktigt säkra på vad DÖ egentligen innebär, eller att den ens finns. Med tiden kommer detta att ändras och då avspegla sig i opinionen. Ingen normal människa kan påstå att DÖ är demokratisk när denne får förklarat vad DÖ innebär.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-07-23 kl. 07:16.
2015-07-23, 07:11
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Om vi förutsätter att dem andra partierna beter sig som idag, så JA!

Exakt. Låter lite dumt men jag hoppas att 7-klövern fortsätter med sitt vansinne i 3 år till. Det är bäst för SD och Sveriges framtid. Jag biter gärna ihop i 3 år till om min belöning blir "SD 50%" år 2018.
2015-07-23, 07:12
Medlem
Gynekologstols avatar
I vilka grupper är det sannolikt att SD redan är störst? Svenska män ser jag som självklart, men hur är det med andra grupper? Är det sannolikt att SD redan är störst bland svenskar?
2015-07-23, 07:13
Medlem
madchances avatar
Nu går proppen ur och rasistkortet är förbrukat. Orättfärdiga attacker mot SD framöver kommer bara slå tillbaka mot avsändaren.

Pudlar och ursäkter vore på sin plats på många håll.

Var finns taket för SD?
2015-07-23, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Sanningen är att DÖ snabbspolade fram utvecklingen med 3-4 år på ett halvår eller så. Häpnadsväckande effekt egentligen. Tror ingen förväntade sig denna enastående utveckling, allra minst DÖ-arkitekterna. Var fjärde svensk är nu Sverigedemokrat. Smaka på den.

De trodde på allvar att nu när en röst på SD är "bortkastad" pga DÖ så kommer folket (SD-röstarna) komma på "bättre" tankar och rösta på något 7-klöverparti. Åh vad fel de hade.
2015-07-23, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Nu går proppen ur och rasistkortet är förbrukat. Orättfärdiga attacker mot SD framöver kommer bara slå tillbaka mot avsändaren.

Pudlar och ursäkter vore på sin plats på många håll.

Var finns taket för SD?

Taket för SD just nu är minst 50%, men det förutsätter ju att de andra partierna inte försöker ändra sig. De kommer ju givetvis ändra sig innan SD har nått 30% i någon undersökning.
2015-07-23, 07:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
De trodde på allvar att nu när en röst på SD är "bortkastad" pga DÖ så kommer folket (SD-röstarna) komma på "bättre" tankar och rösta på något 7-klöverparti. Åh vad fel de hade.
Det finns ingen röst som är så bortkastad som en på 7K.
2015-07-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Opinioner är trögrörliga. Men om jag skulle tippa så är det det faktum att DÖ inte hade använts i praktiken förrän till vårbudgeten.

Nu börjar det sjunka in på riktigt att M aktivt medverkar till höjd arbetsgivaravgift, höjd inkomstskatt, höjd bensinskatt, stängd kärnkraft, försämrat RUT/ROT osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in