Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Nej jag utesluter inte det och i normala fall så kommer det högt upp på tänkbara GMP. Men det finns ju ingen sån tänkbar GM här. Den enda som någorlunda passar in på den där profilen är den tokstollen/bråkiga gästen som hade alibi. Och du har helt rätt att ett sånt motiv behöver inte kallas våldtäkt utan är mer någon form av besatthet som sen övergår i våldsamhet. Det är ju ovanligt i verkligheten men är ett rätt så vanligt motiv i deckare. Men det har ju inte framkommit nånting som stöder den teorin. BOs förra pojkvän har ju alibi också. Snubben borde ju vara känd, eller åtminstone sedd, av nån om han finns tycker man.
Jag tvivlar på att alla har kommit fram. Det fanns fler som jobbade i ladan. Inte ett ord om dem.
Förre pojkvännen alibi?

Han spelade fotboll i Vårgårda, och jag har läst matchprotokollet.
I 80:e spelminuten gjorde han mål. Matchen började 16:00 så målet skedde 17:35.
Direkt efter målet slängde sig den 17-årige pojken in i sin svarta SUV och körde i 140 km i timmen de åtta milen till kaféet och sladdade in på norra parkeringen kl 18:10, precis när Lisa gick runt hörnet. Där dödade han henne och lastade in henne i bilen och körde till Martorp.
Helt klart, tipsa polisen. Eller, efter närmare eftertanke, kanske inte.
Men det är klart att en så söt 17-åring tjej utan pojkvän måste ha en klase beundrare runt sig.