2015-07-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
om nu MGM skulle var rätt GM så kan han ju ha mer än en mobil ! och han kan ha använt någon annans mobil med ,

Dum fråga om han nu är gm som ni är många som tror vad skulle han använda mobilen till? Jag menar om han nu skulle begå ett grovt brott och bor typ 100 meter från caféet...
2015-07-22, 00:03
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan du förklara vad ett vittnesmord är när du har nyktrat till?
Man dödar ett potentiellt vittne, döda talar inte.
Är trådens statistiknörd och skämt på riktigt?
2015-07-22, 00:05
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Om jag dödar någon på min arbetsplats eller i mitt hem så kan jag knytas till platsen, och får snabbt polisens ögon på mig. Om jag vill slippa döljer jag mordplatsen genom att flytta kroppen och städa. Men jag flyttar inte kroppen till en annan plats som kan knytas till mig, det vore urdumt.

Urdumt kan jag hålla med dej om.
Tar vi litauern så har han ju båda platserna som sin arbetsplats.
Huruvida han är urdum eller inte kan jag inte svara på.

Däremot sitter han häktad av skäl som inte är av den lägre arten.

Nu har man ju sen en tid funnit Lisa död.
Hur hon såg ut och i vilket skick är det ännu ingen här som vet.
Kanske har man nöjt mej med att döda henne och ingenting annat.
Eller så var hon i väldigt väldigt dåligt skick när hon hittades.

Det finns ju ett tidigare fall där GM rullat in en kvinna i en vit presenning och därefter lagt granris fint och prydligt över presenningen med kvinnan i.
Antingen för att detta var vad som fanns för att dölja paketet.
Eller så gjordes detta för att GM helt enkelt ville ge henne en viloplats.
Granris läggs ju ofta på gravar.

I det här fallet kan GM tänkt till på ett sätt där han lagt ner henne försiktigt på den plats där hon hittades,för att sedan aldrig mer vilja befatta sej med den döde.
Detta för att GM känner enorm skuld med det han gjort mot en ung kvinna.
Och här kanske ord som skötsam stämmer överens med den syn som några i området har på GM.

Varför Lisa dog är en fråga som vi förhoppningsvis snart får reda på.

Visar det sej att GM betett sej som ett riktigt svin även mot den döda, ja då må djävulen ta honom.
För då försvinner till och med din teori.
För vill man att en illa tilltygad död ska hittas relativt fort. Ja då är det riktig obalans i huvudet.
2015-07-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Dum fråga om han nu är gm som ni är många som tror vad skulle han använda mobilen till? Jag menar om han nu skulle begå ett grovt brott och bor typ 100 meter från caféet...

Då är brottet med största säkerhet planerat om GM lämnar mobilen hemma
2015-07-22, 00:07
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Menar du att hon gav upp att vänta när hon smsade pappan 18.23 att hon skulle köra hem? Varför ringde hon nte honom om skjuts?
Ja. Hon försökte kanske ringa den som hon väntade på, men men kom inte fram.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag hävdar ju att han inte ville ha en mellanlagringsplats, och jag hävdar att han skulle inte ha flyttat kroppen från en arbetsplats till en annan. Då vore flytten onödig.
NB arbetade inte på vad man normalt menar en arbetsplats; han hade hela området som sin arbetsplats. - Han var långtifrån ensam om att utföra/ha utfört jobb på gården, och när LH försvann hade han och brodern en tid varit sysselsatta med ett tak; flera km från Martorp.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja sant, men om det vore en "kontantkortstelefon" kanske det blir svårt att bevisa att den tillhörde MGM om den är försvunnen och han nekar att den tillhörde honom.
Det där med hur mobiler av olika slag kan spåras är en värld som jag inte är hemma i. Men om man vet numret till personen borde det väl funka? NBs nummer borde ju vara känt av några, t ex av AJ.
2015-07-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Eller rysktalande slovaker eller ungrare som antyds av grannens efternamn?
Att politikerna hatar varann betyder inte att deras folk gör det.

Grannen talar inte ryska, tro mig.
2015-07-22, 00:10
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Jag hävdar ju att han inte ville ha en mellanlagringsplats, och jag hävdar att han skulle inte ha flyttat kroppen från en arbetsplats till en annan. Då vore flytten onödig.
Om hon dödades i ladan invid cafeet så var det allt annat än onödigt att flytta kroppen "från en arbetsplats till en annan" . Där hade hon sannolikt blivit upptäckt inom ett dygn ...
2015-07-22, 00:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Förhoppningsvis finns det spår även på Lisas kropp.
Det hoppas jag också, och jag hoppas att det finns bindande bevis mot den häktade, så brottet blir löst så snart som möjligt. Om han inte kan bindas så blir det svårt att lösa brottet.
2015-07-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Enligt uppgift så hade hon jobbat på Cafét innan BO. Tydligen låg det på ett annat ställe men det var i området. Men visst kan det vara många som har kommit med tipset om Vodkaproducenten. Mamman, Caféägaren, Caféägarens dotter mm. Vi vet inte men spåret måste undersökas när nu polisutredningen verkar ha havererat.

Om det var på cafets förra plats så är det inte i området då det låg i Varnhem tidigare vilket ligger mellan Skara och Skövde.
2015-07-22, 00:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Om hon dödades i ladan invid cafeet så var det allt annat än onödigt att flytta kroppen "från en arbetsplats till en annan" . Där hade hon sannolikt blivit upptäckt inom ett dygn ...
Hade det gjort någon skillnad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in