Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Ja, Thiago Motta är bra. Arsenal sägs nu vara intresserade av att värva Monacos utmärkte mittfältare Joao Moutinho, som bör ha åtskilliga bra år framför sig. Och Monaco påstås vara inställda på att Moutinho kan lämna om han vill, för omkring 29 miljoner euro.
Jag har för dålig koll på Moutinho måste jag säga, men han verkar ju ha spelat ganska varierat både offensivt och defensivt på mitten i Monaco enligt whoscored, så om han funkar som defensiv mittfältare så vore det inte helt dumt när Diaby och Flamini försvinner och Arteta sjunger på sista versen. 29 miljoner euro är runt 20 miljoner pund lite drygt, så det kan jag tycka är okej om det inte går att få loss något riktigt stort namn i år.
Det vore i vilket fall lite roligt om vi slentrianvärvar en spelare som kanske inte ens går in i elvan, som för något år eller två sedan var Tottenhams stjärnvärvning som de misslyckades med
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Senaste från Sky Italia är att Roma kontaktat Arsenal angående Szczezny. Spontant en värvning jag hade varit positiv till. Hur ser Arsenal-fansen på Ospina kontra polacken?
Svårt att säga. Cech blir naturligtvis etta, och kommer vara det i säkert fem år framöver. Jag tror egentligen att Ospina fungerar bättre som andranamn (accepterar det), det var ju det han värvades till från början, men Szcz har naturligtvis långt mer potential. Det kan fortfarande bli en väldigt bra målvakt av polacken och det vore ju lite surt om man gjorde en Pogba - släpper honom till Roma och så blir han kung där helt plötsligt. Men om vi ska vara helt ärliga så tror jag inte han kan gå år efter år bakom Cech det är han för bra för, och Fabianski stack ju av samma anledning.
Men vi kanske kan fula oss och slänga in någon återköpsklausul på honom om vi skickar iväg honom till Italien, det vore kanske det bästa
Citat:
Ursprungligen postat av
klettermaus
Varför tror du det?
Själv tror jag AW kommer landa åtminstone en etablerad spelare till.
Ser vi på förra säsongen och säsongen innan det då både Özil och Sanchez inhandlades tyder det på en nybörjad trend.
Tror alltså inte de nöjer sig här, speciellt inte när ligan var såpass nära som den stundtals var(väldigt få stundtal, men ändå)
Det måste ge mersmak och en vilja till att förbättra sig. Vilket man självklart kan göra på fler plan än just genom att vara aktiv på marknaden. Men ändå.

Jag hade blivit extremt förvånad om man inte plockat in fler spelare. Förra säsongen var det ju inte bara Alexis utan man plockade ju även in Chambers (som inte var helt billig), plus Welbeck och Debuchy, samma sak året innan med Sanogo och Flamini.
Däremot är frågan hur många bra namn som finns tillgängliga att köpa - och som vi överhuvudtaget behöver. Reus plockar man säkert gärna till exempel, men han verkar inte gå att få. Benzema är samma sak. Higuain tror jag inte man vill ha av någon anledning. Däremot Mouthino som nämndes ovan var ett intressant förslag - lite mittemellan en stjärna och medelmåtta - det kan jag tänka mig är intressant till rätt pris.
Eller om man lägger sina pengar på de absolut bästa talangerna som går att få för pengar i år, om det finns några riktigt bra sådana kandidater, det kan jag tycka för en gångs skull också vore vettigt om de ska ersätta Flamini & Co och kanske inte kan räkna med att få så mycket speltid. Jag vet dock inte riktigt hur det ser ut på talangfronten, om det finns några magiska 17 eller 18-åringar i Sydamerika att köpa.
Men ni vår gärna hojta till om det finns några alternativ, vem fan ska vi köpa som går att få och kommer höja laget markant?