2015-07-21, 18:02
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Patrick Bamford klar för utlåning till Crystal Palace. Dessutom förlängt med ytterligare tre år med Chelsea.
Citera
2015-07-21, 18:04
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Tror inte att Arsenal kommer att köpa någon öht om inte en exceptionell möjlighet dyker upp i slutet av fönstret.
Varför tror du det?

Själv tror jag AW kommer landa åtminstone en etablerad spelare till.
Ser vi på förra säsongen och säsongen innan det då både Özil och Sanchez inhandlades tyder det på en nybörjad trend.
Tror alltså inte de nöjer sig här, speciellt inte när ligan var såpass nära som den stundtals var(väldigt få stundtal, men ändå)
Det måste ge mersmak och en vilja till att förbättra sig. Vilket man självklart kan göra på fler plan än just genom att vara aktiv på marknaden. Men ändå.
Citera
2015-07-21, 18:06
Medlem
snillet_1s avatar
Senaste från Sky Italia är att Roma kontaktat Arsenal angående Szczezny. Spontant en värvning jag hade varit positiv till. Hur ser Arsenal-fansen på Ospina kontra polacken?
Citera
2015-07-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Senaste från Sky Italia är att Roma kontaktat Arsenal angående Szczezny. Spontant en värvning jag hade varit positiv till. Hur ser Arsenal-fansen på Ospina kontra polacken?
Även om jag tycker Ospina är en bättre keeper så hade jag nog hellre haft Szczezny kvar i ärlighetens namn. Cech kommer vara självklar etta, då har jag hellre Szczezny på bänken (vilket han är någorlunda van vid) som "go gubbe" i laget än Ospina på bänken då potentiellt gurgel kan uppstå om han inte får spela. Sedan har Szczezny massvis av rutin i Arsenal-tröjan som jag värderar högt.
Citera
2015-07-21, 18:41
Medlem
Citat:

Finns så mycket potential i den killen och har egentligen allt en målvakt ska ha i mitt tycke. Vore tråkigt om han gick. Ospina är förstås en väldigt bra andramålvakt.
Citera
2015-07-21, 18:49
Medlem
Allan klar för Napoli.

https://twitter.com/sscnapoli/status/623500779211636736
Citera
2015-07-21, 19:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, Thiago Motta är bra. Arsenal sägs nu vara intresserade av att värva Monacos utmärkte mittfältare Joao Moutinho, som bör ha åtskilliga bra år framför sig. Och Monaco påstås vara inställda på att Moutinho kan lämna om han vill, för omkring 29 miljoner euro.

Jag har för dålig koll på Moutinho måste jag säga, men han verkar ju ha spelat ganska varierat både offensivt och defensivt på mitten i Monaco enligt whoscored, så om han funkar som defensiv mittfältare så vore det inte helt dumt när Diaby och Flamini försvinner och Arteta sjunger på sista versen. 29 miljoner euro är runt 20 miljoner pund lite drygt, så det kan jag tycka är okej om det inte går att få loss något riktigt stort namn i år.

Det vore i vilket fall lite roligt om vi slentrianvärvar en spelare som kanske inte ens går in i elvan, som för något år eller två sedan var Tottenhams stjärnvärvning som de misslyckades med

Citat:

Svårt att säga. Cech blir naturligtvis etta, och kommer vara det i säkert fem år framöver. Jag tror egentligen att Ospina fungerar bättre som andranamn (accepterar det), det var ju det han värvades till från början, men Szcz har naturligtvis långt mer potential. Det kan fortfarande bli en väldigt bra målvakt av polacken och det vore ju lite surt om man gjorde en Pogba - släpper honom till Roma och så blir han kung där helt plötsligt. Men om vi ska vara helt ärliga så tror jag inte han kan gå år efter år bakom Cech det är han för bra för, och Fabianski stack ju av samma anledning.

Men vi kanske kan fula oss och slänga in någon återköpsklausul på honom om vi skickar iväg honom till Italien, det vore kanske det bästa

Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Varför tror du det?

Själv tror jag AW kommer landa åtminstone en etablerad spelare till.
Ser vi på förra säsongen och säsongen innan det då både Özil och Sanchez inhandlades tyder det på en nybörjad trend.
Tror alltså inte de nöjer sig här, speciellt inte när ligan var såpass nära som den stundtals var(väldigt få stundtal, men ändå)
Det måste ge mersmak och en vilja till att förbättra sig. Vilket man självklart kan göra på fler plan än just genom att vara aktiv på marknaden. Men ändå.

Jag hade blivit extremt förvånad om man inte plockat in fler spelare. Förra säsongen var det ju inte bara Alexis utan man plockade ju även in Chambers (som inte var helt billig), plus Welbeck och Debuchy, samma sak året innan med Sanogo och Flamini.

Däremot är frågan hur många bra namn som finns tillgängliga att köpa - och som vi överhuvudtaget behöver. Reus plockar man säkert gärna till exempel, men han verkar inte gå att få. Benzema är samma sak. Higuain tror jag inte man vill ha av någon anledning. Däremot Mouthino som nämndes ovan var ett intressant förslag - lite mittemellan en stjärna och medelmåtta - det kan jag tänka mig är intressant till rätt pris.

Eller om man lägger sina pengar på de absolut bästa talangerna som går att få för pengar i år, om det finns några riktigt bra sådana kandidater, det kan jag tycka för en gångs skull också vore vettigt om de ska ersätta Flamini & Co och kanske inte kan räkna med att få så mycket speltid. Jag vet dock inte riktigt hur det ser ut på talangfronten, om det finns några magiska 17 eller 18-åringar i Sydamerika att köpa.

Men ni vår gärna hojta till om det finns några alternativ, vem fan ska vi köpa som går att få och kommer höja laget markant?
Senast redigerad av zizacon 2015-07-21 kl. 19:59.
Citera
2015-07-21, 20:15
Avstängd
Halloween2s avatar
Något nytt om Dezko? Är det Roma som gäller ? Hade gärna sett honom kvar i England , rolig spelare som kan vara riktigt duktig i sina stunder.

Lucas stannar kvar o psg? Känns ju som han inte hittat in där, och den killen kan bli riktigt bra men nja Frankrike bör han nog lämna i sånna fall, eller någon "mindre" klubb i ligue 1, lyon kanske
Citera
2015-07-21, 20:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Men ni vår gärna hojta till om det finns några alternativ, vem fan ska vi köpa som går att få och kommer höja laget markant?

Mina föreslagna mittbackar, vad tycker du om det? Finns behovet, och är namnen tillräckligt bra? Jag tycker både behovet finns och att de nämnda spelarna är klart bättre än tysken.
Citera
2015-07-21, 22:15
Medlem
Roma är väl intresserade av att låna Szczesny? Det hade varit utmärkt, för jag vill inte att han försvinner från klubben.

Tanken är väl att Cech ska stå ett par år och att Szczesny sedan ska ta över men då Cech mycket väl kan ha 4-5 år till som toppmålvakt så förstår man ju om polacken vill hitta någon annan klubb.
Citera
2015-07-21, 22:52
Medlem
hakansukkurs avatar
Lahm lyckas iaf inte dämpa rykten om att Müller vill lämna Bayern. Ryktades redan i våras att hans agent shoppa runt lite. ManU känns väl som att LvG kan ha dragningskraft men hoppas fortfarande att RM är där och petar. Har varit väldigt tyst från Madrid utöver allt jidder och att det kommer några större bud i augusti ser jag som givet, särskilt som Florentino kommer försöka dra fokus från Casillas strulet och att Ramos antagligen lämnar.
Citera
2015-07-21, 23:20
Medlem
4522s avatar
Är Llorente Manchester Uniteds mystiska anfallare? Kul i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in