2015-07-21, 20:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här är ingen dunge. https://goo.gl/maps/LHNxd Den duger utmärkt som mellanlagringsplats.
Om du tror att den hade dugt så har du aldrig spårat med hund iaf. Det där är en dunge och inte mycket mer än så. Hade tagit ett par minuter att söka av med hund.

Edit: Hade kroppen gömts där du menar så vill jag nog påstå att den hade hittats inom 24 timmar. Med jäkligt stor säkerhet.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-21 kl. 21:03.
2015-07-21, 20:53
Medlem
Citat:
Det beror nog på hur stort skåpet är.

Jovisst, men de brukar väl oftast vara rätt smala. Desto fler skåp får man plats med.
2015-07-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja vad skulle annars motivet ha varit?
Litauern vill råna LH på fickpengar och telefon kanske?
Kanske litauern vägrades ta en sväng med mopeden?
Man förlorar hoppet om människans intelligens över de stolpskott som funderar och spekulerar över den litauiske predatorns motiv för att ge sig på en svensk tonårsflicka.
Kanske ville han gotta sig åt något annat än det han hade där hemma, en smällfet fru.

Tog du illa vid dig av min spekulation om ett sexuellt motiv? Om du läser tråden finns hur mycket spekulation som helst,
Ja faktiskt nästan bara spekulationer! Allt från olyckor till beställningsmord och terrorister, men av alla dom väljer du min å kallar MIG för stolpskott?
Senast redigerad av grubbelur 2015-07-21 kl. 20:55.
2015-07-21, 20:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad fan skulle vara meningen med det då? Tro på ett liv efter detta? Omtanke om offret? Finns det nåt exempel när detta har hänt tidigare i världshistorien? Låter jäkligt långsökt men kanske ändå inte helt omöjligt. I detta fallet så lär det ju inte vara på det viset iaf. Att det var meningen att kroppen skulle hittas alltså.
Varför svär du?

GM tyckte om offret och tänkte på de anhöriga. Måste jag upprepa det också, eller är det klart nu?

Första gången i världshistorien som GM har velat att kroppen skulle hittas? Det tror jag inte, det har nog hänt minst lika gånger som kroppar som kroppar har flyttats till annan plats och har hittats i byggnader.
2015-07-21, 20:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Varför svär du?

GM tyckte om offret och tänkte på de anhöriga. Måste jag upprepa det också, eller är det klart nu?

Första gången i världshistorien som GM har velat att kroppen skulle hittas? Det tror jag inte, det har nog hänt minst lika gånger som kroppar som kroppar har flyttats till annan plats och har hittats i byggnader.

Om han tyckte om Lisa kunde han väl låtit henne leva?
Och nej, det kan inte vara speciellt vanligt med "omtanke" om sitt offer.
2015-07-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja vad skulle annars motivet ha varit?
Litauern vill råna LH på fickpengar och telefon kanske?
Kanske litauern vägrades ta en sväng med mopeden?
Man förlorar hoppet om människans intelligens över de stolpskott som funderar och spekulerar över den litauiske predatorns motiv för att ge sig på en svensk tonårsflicka.
Kanske ville han gotta sig åt något annat än det han hade där hemma, en smällfet fru.

Får mig lite att fundera, "den smällfeta Frun" enligt de bröllopsfoton som lagts upp va lika smällfet då som nu, varför då gifta sig med henne i första läget eller menar du att han kom på det senare?
Om det nu är som du säger att den smala unga kvinnan attraherade honom så till den milda grad att inget fick stå i vägen. Vad har du själv för perifera gränser för vad som kan genomföras?
Näe jag tror min själ att du bara är ute efter de som inte "Passar in" i din värld, oavsett om de är skyldiga till sin existens eller inte, (vilket förmodligen 100% inte är), du är en av de som har svårt att tolerera andra människor p.g.a. ursprung men har heller inte koll på ditt eget. Samtidigt så bortser du från de Svenskar som sitter fängslade jorden över för brott de begått mot andra nationaliteter av offer.
2015-07-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Advokaten går igenom hela materialet då åtal väcks.
Hon har självklart inte insyn i detaljerna i en förundersökning. Det är det jag säger.

Ok. Trodde samma sak gällde med materialet som ligger till grund för häktning.
2015-07-21, 20:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Varför svär du?

Jag menar ett exempel enligt din teori. Att en kropp gömdes inomhus med omtanke om offret med avsikt att hittas? Kan du plocka fram ett sånt exempel tro?
2015-07-21, 20:58
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Jovisst, men de brukar väl oftast vara rätt smala. Desto fler skåp får man plats med.

Kollade upp det , Vanlig bredd är 30 Eller 40 cm och Djupet är oftast 50 till 60 cm på dom vanligaste klädskåp som används i Sverige .
2015-07-21, 21:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om du tror att den hade dugt så har du aldrig spårat med hund iaf. Det där är en dunge och inte mycket mer än så. Hade tagit ett par minuter att söka av med hund.
100 tunnland är större än Martorp.
Medlem
Citat:
Varför svär du?

Skulle den tanken nu funnits i detta fallet då är det någon Lisa kände eller eller kände gm föräldrarna. Eller har gm fått en enorm ångest precis efteråt och ångrat sin handling...
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Väldigt ohövlig ton men jag är snäll och svarar ändå. Det jag vet om henne är att hon inte verkade "supa" nej, dricka alkohol absolut men i såfall cider eller möjligen vin. Dessutom är hennes storasyster mer lämpad för eventuella in/utköp.

Skriv inte så dumt då.

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Med all respekt, att Lisa skulle vara intresserad av vodka, förefaller uteslutet.

Det som förefaller vara uteslutet för dig måste inte vara det för någon annan, var tydlig med att det är din personliga uppfattning.

Det du vet om hennes alkoholkonsumerande är förmodligen vad du själv kallar för skitsnack, styrk ditt svammel med något konkret eller acceptera att bli bemött som den korkskalle du verkar vara.

Att Lisas syster skulle vara en troligare alkoholleverantör än någon annan är helt taget ur luften anser jag, det är enbart ditt eget tyckande såvitt jag kan se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in