2015-07-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Blir att dricka bubbel hela tiden. Min fru gillar det i och för sig. Får börja med småflaskor, annars kan man bli beroende. Vad tror vi på, 23% och större en Batrapartiet, ej att förväxla med Baathpartiet men jämförelserna i övrigt är många.

Baath...

Champagne är Gudagott och det kan man inte få i sig för ofta. Kall, torr och jävligt dyr.

Jag tror S och M båda tappar lite, S mer än M. Svaga insatser i Almedalen även om inte folk flest lyssnar på det. De som aktiverar sig i OU kanske däremot lyssnar på Almedalen? Baathras sommarprogram i P1 var lika platt som hennes Almedalen. Vågar man hoppas på att SD ökar ännu en mätning? Varför inte? Inget går 7Ks väg... Mera bomber, fler skjutningar nu dagtid och på öppen gata i Malmö, bilbränder, hucklen överallt. Känslan tycker jag finns där att Sentio kan leverera en OU där SD är nummer två. Kanske lyckades några glada midsommarfirare berätta för sina vänner om de tre rekorden på midsommarafton? Ibland räcker det att plantera ett frö.
2015-07-21, 16:48
Medlem
Readyfreddies avatar
I morgon eller senast torsdag kommer Sentio enligt Nyheter Idag.

https://twitter.com/nyheteridag/status/623429329490477056
2015-07-21, 16:59
Medlem
Menveds avatar
Om SD fortsätter öka så är det nästan sannolikt att man är största parti i Sentio. Det räcker att man plockar 0,9 procentenheter från S och lika mycket från M så är man i delad ledning med sossarna.
2015-07-21, 17:11
Medlem
Nivovics avatar
Demoskop är den enda mätningen hittills denna månad, då ökade SD med hela 3 (!) procentenheter.
I och med den stora ökningen kanske man kan tänka sig att SD kommer öka likartat i Sentio, eller kan man tänka så?
I så fall skulle SD bli största parti och Stefan Löfven får sätta morgonkaffet i halsen igen.

Är detta trovärdigt, vad anser ni?
2015-07-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Demoskop är den enda mätningen hittills denna månad, då ökade SD med hela 3 (!) procentenheter.

SD hade legat rätt så stilla i Demoskop tidigare och nu kände Demoskop sig tvingade att börja med lite mer verkliga siffror, därav den stora ökningen. Sentio kom ju med nästan +3%-eh för SD förra månaden så tror inte de kommer med en liknande ökning igen den här månaden.
2015-07-21, 18:04
Medlem
ElCampeadors avatar
Sommaren har kommit och våra bidragstagare har tinat fram, stadsbilden är brun och störig, fullt med vålds- och sexualbrott. Massor med feministiska, liberala och vänsterjippon. Det betyder ALLTID att fler svenskar tröttnar och ber det politiskt korrekta etablissemanget att dra åt helvete. SD ökar kumulativt. Jag tror på största parti i Sentio imorgon. Alternativt nära, men kanske rentav med god marginal. Sommaren för som sagt med sig många möten med mångkulturen, som man helst önskat att man sluppit. Håll tummarna nu!!!
2015-07-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
I morgon eller senast torsdag kommer Sentio enligt Nyheter Idag.

https://twitter.com/nyheteridag/status/623429329490477056
Skål på dig, SD största parti imorgon!
2015-07-21, 18:23
Medlem
Citat:
I och med den stora ökningen kanske man kan tänka sig att SD kommer öka likartat i Sentio, eller kan man tänka så?
I så fall skulle SD bli största parti och Stefan Löfven får sätta morgonkaffet i halsen igen.

Har magkänsla att M är det första partiet SD kommer att passera.
Det finns inte alls så många inbitna moderater som sossar.
AKB och andra moderater har inte på något sätt velat distansera sig från Reinfeldts landsförrädiska idéer.

https://www.youtube.com/watch?v=nE6bXIzaH0I
2015-07-21, 18:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Låt oss tippa på resultatet i Sentio! Själv tror jag att vi kommer se över 20% men under rekordet på 22.1%. En stabilisering över 20% skulle vara fint.
2015-07-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
AKB och andra moderater har inte på något sätt velat distansera sig från Reinfeldts landsförrädiska idéer.

https://www.youtube.com/watch?v=nE6bXIzaH0I

Enligt mig är det precis det AKB och M har gjort. Reinfeldt skulle aldrig i helvetet ha föreslagit TUT, skärpta försörjningskrav för anhöriginvandring och en effektivare verkställighet av avvisningar. Sedan Reinfeldt försvann har Moderaternas ton i förhållande till SD förändrats. Numera är SD "icke-borgerliga", "enfrågeparti", "opålitliga" osv. Under Reinfeldt var SD ett gäng rasister som ville sparka på invandrare.

http://www.expressen.se/nyheter/politik/sa-vill-moderaterna-stoppa-flykten-till-sd/

http://www.di.se/artiklar/2015/6/30/sa-ska-m-locka-tillbaka-sd-valjare/

Tobé säger följande "Enligt Tomas Tobé handlar det om att göra klart för väljarna att Moderaterna har lämnat den gamla integrations- och migrationspolitiken bakom sig."

Att hävda att M under AKB fortfarande tillämpar Reinfeldts doktrin är felaktigt. Uppenbarligen är M:s nya politik inte tillräcklig för att locka tillbaka de väljare som har gått till SD, men den kan förhindra ytterligare ras i opinionen. M:s värsta fiende torde snarare vara DÖ.
2015-07-21, 19:03
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Låt oss tippa på resultatet i Sentio! Själv tror jag att vi kommer se över 20% men under rekordet på 22.1%. En stabilisering över 20% skulle vara fint.

Jag tippar på liten tillbakagång till 21,5%. Nog för att tillväxt är bra, men det är också viktigt att stabilisera de nya sympatisörerna. Jag tror M har gått fram lite samtidigt som S ligger stilla. KD tror jag definitivt har gått upp, med tanke på hur lågt de fick i Sentio förra gången. Dessutom gjorde Ebba en bra insats i Almedalen.

Dock hoppas jag ju på att SD glidit förbi M, men jag tror inte det är särskilt troligt.
2015-07-21, 19:05
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:

Nja, det tror jag inte, det är snarare Demoskop som släpar efter och som tvingades göra en framryckning sist för att inte halka efter för mycket. Det är Sentio som följer trenderna och inte Demoskop och övriga. Om Demoskop har en framryckning eller ej säger inte speciellt mycket. Följ Sentio i första hand och Yougov i andra hand för att studera SD i opinionen. De andra kan du strunta i. DN´s Ipsos kan du kasta i papperskorgen, den är sämst av av alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in