2015-07-21, 12:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Enligt tankepoliserna på Politism är det en "hatsajt" som "ej ska delas".

Bild från Politism

Tar man bort rubriken och Politisms logotyp samt ändrar lite färger så ser det ut som en helt vanligt startvy i Chrome.

Flashback trodde jag också var "rasistiskt", för övrigt. Nu blir jag orolig vilken sajt det är jag egentligen håller till på...
2015-07-21, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Bild från Politism
Det är ju egentligen helt fantastiskt att man har en sådan lista. De egna sympatisörerna på vänsterkanten kan inte betros med att själva tänka när man väljer vem man länkar till. Nej det behövs en lista, sammansatt av någon censurkommité, som avgör vad som anses ok.

Givetvis är deras långsiktiga plan att dessa sajter skall lagmässigt spärras hos alla internetleverantörer.

Dessa onda postmarxister förnekar sig aldrig.
2015-07-21, 12:18
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur betraktas Nyheter Idag av den samlade ljugmedia? Är det en "hatsajt?

Eller är det en publikation som kan tänkas citeras annorstädes när SD når framtida rekordnivåer i Sentio?

Brukar väl benämnas som en till SD-ledningen närstående sajt av gammelmedia. Att interna SD-uppgifter läckt ut där gör att MSM sätter den stämpeln. Ledarsidan är dock libertariansk...
2015-07-21, 12:45
Medlem
snigel1s avatar
Citat:

Bild från Politism
Politism? Är det detsamma som prostatism? Samma symtom, diffus obehagskänsla i underlivet?
2015-07-21, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Politism? Är det detsamma som prostatism? Samma symtom, diffus obehagskänsla i underlivet?

Det lanserades som LOs och Aftonbladets "avpixlatdödare"
De skjöt till många miljoner för att få en vänstersajt liknande avpixlat där vänsterdebattörer och vänsterfolk kunde gå samman då de började bli rädda för hur stora alternativsajterna började bli!

Det gick väl sisådär kan man väl säga
6 miljoner av fackförbundens medlemmars pengar rakt ned i sjön! Har inte tittat in på sajten på jättelänge men ett tag så tog de tillochmed betalt för att få kommentera artiklarna...

De hade även det brilljant Orwellianska uttrycket "Genom att låta färre komma till tals låter vi fler röster höras" som slogan. Hade tänkt skicka en kopia av 1984 till dom när jag såg det men sket i det tillslut då jag insåg de aldrig skulle förstå ändå

Och nej, De lyckades aldrig komma i närheten av att bli någon slags avpixlatdödare! Sajten har känts död i stort sett från dag ett. Kanske har ändrats på sistone jag har inte tittat in på länge men jag tvivlar rätt starkt
Senast redigerad av EternalGlory 2015-07-21 kl. 13:02.
2015-07-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Det lanserades som LOs och Aftonbladets "avpixlatdödare"
De skjöt till många miljoner för att få en vänstersajt liknande avpixlat där vänsterdebattörer och vänsterfolk kunde gå samman då de började bli rädda för hur stora alternativsajterna började bli!

Det gick väl sisådär kan man väl säga
6 miljoner av fackförbundens medlemmars pengar rakt ned i sjön! Har inte tittat in på sajten på jättelänge men ett tag så tog de tillochmed betalt för att få kommentera artiklarna...

De hade även det brilljant Orwellianska uttrycket "Genom att låta färre komma till tals låter vi fler röster höras" som slogan. Hade tänkt skicka en kopia av 1984 till dom när jag såg det men sket i det tillslut då jag insåg de aldrig skulle förstå ändå

Och nej, De lyckades aldrig komma i närheten av att bli någon slags avpixlatdödare! Sajten har känts död i stort sett från dag ett. Kanske har ändrats på sistone jag har inte tittat in på länge men jag tvivlar rätt starkt

"Genom att låta färre komma till tals låter vi fler röster höras"
OOoh. Den där ja. Alldeles underbar. Att tänka sig att någon helt oironiskt suttit och funderat ut den pärlan och inte reflekterat över hur idiotiskt det låter. Såna där självmål gör mig alldeles varm inombords.
2015-07-21, 14:11
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Jag inte att SD behöver oroa sig över Politism. På Alexa är Avpixlat rankat 85:a i Sverige, Politism en bit efter på plats 2992. Således en vinst på walkover för Avpixlat och ett nederlag för Politism.

Ser enbart Politism delas på fejjan någon enstaka gång i månaden, om ens det. Då har jag ändå en hyfsad vänster-bias i min feed.
2015-07-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Det är snarare följande de avser med uttrycket "genom att låta färre komma till tals låter vi samma röster höras"

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag inte att SD behöver oroa sig över Politism. På Alexa är Avpixlat rankat 85:a i Sverige, Politism en bit efter på plats 2992. Således en vinst på walkover för Avpixlat och ett nederlag för Politism.

Ser enbart Politism delas på fejjan någon enstaka gång i månaden, om ens det. Då har jag ändå en hyfsad vänster-bias i min feed.

Jag är förvisso ingen läsare av avpixlat, fria tider eller liknande sidor, utan jag håller mig till samtiden, men de siffror du hänvisar till är ytterst glädjande. Klassificerar man samtiden som rasistisk är man i starkt behov av tvångsvård på livstid.
2015-07-21, 14:53
Medlem
När kommer alla opinionsundersökningarna för Juli? Månaden är ju för faan snart slut??? 21 Juli för faaan...
2015-07-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
När kommer alla opinionsundersökningarna för Juli? Månaden är ju för faan snart slut??? 21 Juli för faaan...

Sentio fredag 24:e enligt tidigare uppgift. Du hinner införskaffa Champagne och lägga den på kylning ... om ut i fall att
2015-07-21, 15:43
Medlem
(FB) Den stora, allmänna opinionsundersökningstråden

se där
2015-07-21, 16:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Sentio fredag 24:e enligt tidigare uppgift. Du hinner införskaffa Champagne och lägga den på kylning ... om ut i fall att

Blir att dricka bubbel hela tiden. Min fru gillar det i och för sig. Får börja med småflaskor, annars kan man bli beroende. Vad tror vi på, 23% och större en Batrapartiet, ej att förväxla med Baathpartiet men jämförelserna i övrigt är många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in