2015-06-25, 17:46
Medlem
TV-inspelningar på VHs någon från Cartoon Network's tidiga era på 90-talet?

Jag har riktiga maskiner och restaurerar bild och ljud så ni får ordentliga kopior på era barndomsminnen.

Förövrigt så finns ju Familjen Flinta på DVD-boxar... med svenskt tal som jag har här hemma i hyllorna. Jag samlar på det mesta dock främst utgångna svårhittade boxar och dvd:er håller med att kanalerna gått ner sig och nu är det sämre än någonsin. Nya saker ska tryckas på hela tiden och mer och mer otecknat
Citera
2015-06-25, 17:51
Medlem
Alltså jag vill ha seriena på svesnkt tal och inte Cartoons egna serier fört vill jag ha Flinta, Jetson och de andra av Cartoons grundserier innan de kom med Dexters Laberatorium m.m det är väll inget fel på den serien. Jag blir bara trött, Boomerang som är en kanal som skulle ta över Cartoon Networks serier de nostalgiska serierna. De visar endast 20 avsnitt av Familjen Flinta 5 i fyra omgångar och de har slutat med Top Cat och Jetsons och de visade få Jetsons avsnitt.

Det finns 6 säsonger av Familjen Flinta satsa på den serien men istället tar dem in serier som Looney
Toones när de är små och många andra serier. De kan annars sammarbeta och göra en kanal som visar (Sammarbete med disney channe)

Ducktales
Quack Pack
Bumbi Björnarna
Nalle Puh
Dennis
Tottaly Spies
Digimon
Pokemon (S1 - S6)
Familjen Flinta
Jetsons
Darkwing Duck
Ersättarna
Byrrackorna
Doug
Familjen Addams
Sabrina Tonårshäxan
Whats New Scooby Doo
Scooby Doo Where are you
The New Scooby Doo Movies
Scooby och Scrabby
Fånga duvan
Spiderman (1990 tals serien)
Lloyd i Rymden
American Dragon Jake Long
Lilla Djungelboken
de 101 dalmatinerna
Nalle har ett stort blått hus
De bort glömda leksakerna
Stålmannen
Timon och Pumba
Hos Musse
Lillo och Stitch Serien
Buzz Lightyer: Rymdjägare
Yogi björn

och sedan många fler det blir inte som dagenskanaler som visar allt i repriser här skulle man få vänta tills alla sierer har visats innan de visas igen. Om man säger en kanal som visar alla bra serier som har utgått på ngn annan kanal eller som de misshandlar. Efterblivna kanaler som Boomerang och CN borde veta sin plats.
Citera
2015-06-26, 15:16
Medlem
om jag gör en namninsamling hur många kan behövas för att de serierna ska kommer ut på dvd Familjen Flinta har ju funnits på dvd men finns inte längre att köpa.

Jag har gjort en namninsamling men vet ej om det är ok att länka om det klassas som reklam så jag behöver ett ok från mod innan jag länkar till namninsamlingen.
Citera
2015-06-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven22
om jag gör en namninsamling hur många kan behövas för att de serierna ska kommer ut på dvd Familjen Flinta har ju funnits på dvd men finns inte längre att köpa.

Jag har gjort en namninsamling men vet ej om det är ok att länka om det klassas som reklam så jag behöver ett ok från mod innan jag länkar till namninsamlingen.

Warner kommer inte släppa fler svenska DVD:er med flinta. Dom gjorde det inte då och dom lär inte göra det nu heller. Samma sak med Scooby-doo och scrappy doo säsong 3 vi fick en nerbantad 1 disc utgåva i sverige medans NTSC versionen var 2 skivor.

Det finns dessutom inte bara en dubbning med flinta och TV3 sänder inte barnprogram längre och boomerang har bara visat samma säsonger om och om igen. Det är ingen som har rättigheter och lär inte köpa in dom heller bara för att du gör en namninsamling på 100 personer.
Citera
2015-07-21, 18:53
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven22
Alltså jag vill ha seriena på svesnkt tal och inte Cartoons egna serier fört vill jag ha Flinta, Jetson och de andra av Cartoons grundserier innan de kom med Dexters Laberatorium m.m det är väll inget fel på den serien. Jag blir bara trött, Boomerang som är en kanal som skulle ta över Cartoon Networks serier de nostalgiska serierna. De visar endast 20 avsnitt av Familjen Flinta 5 i fyra omgångar och de har slutat med Top Cat och Jetsons och de visade få Jetsons avsnitt.

Det finns 6 säsonger av Familjen Flinta satsa på den serien men istället tar dem in serier som Looney
Toones när de är små och många andra serier. De kan annars sammarbeta och göra en kanal som visar (Sammarbete med disney channe)

Ducktales
Quack Pack
Bumbi Björnarna
Nalle Puh
Dennis
Tottaly Spies
Digimon
Pokemon (S1 - S6)
Familjen Flinta
Jetsons
Darkwing Duck
Ersättarna
Byrrackorna
Doug
Familjen Addams
Sabrina Tonårshäxan
Whats New Scooby Doo
Scooby Doo Where are you
The New Scooby Doo Movies
Scooby och Scrabby
Fånga duvan
Spiderman (1990 tals serien)
Lloyd i Rymden
American Dragon Jake Long
Lilla Djungelboken
de 101 dalmatinerna
Nalle har ett stort blått hus
De bort glömda leksakerna
Stålmannen
Timon och Pumba
Hos Musse
Lillo och Stitch Serien
Buzz Lightyer: Rymdjägare
Yogi björn

och sedan många fler det blir inte som dagenskanaler som visar allt i repriser här skulle man få vänta tills alla sierer har visats innan de visas igen. Om man säger en kanal som visar alla bra serier som har utgått på ngn annan kanal eller som de misshandlar. Efterblivna kanaler som Boomerang och CN borde veta sin plats.

Hade det funnits en kanal som visade alla dessa hade jag förmodligen dött i min lägenhet framför tv:n.
Citera
2015-07-22, 16:04
Medlem
Saftigt pris... men här finns Flintstones på svenska enligt säljaren i två dvd-boxar

http://www.tradera.com/item/302154/236872918/familjen-flinta-sasong-2-svenskt-tal-

http://www.tradera.com/item/302154/236873023/familjen-flinta-sasong-3-svenskt-tal-

Jag gillar också Cartoon Network som den var förr. Och när Disney köpte upp sina konkurrenter Foxkids/Jetix spårade det ur helt. Tur att man har mycket inspelat..
Citera
2015-10-26, 19:32
Avslutad
Finns ju ett par gamla tecknade serier som brukade gå på Cartoon Network och Nickelodeon på Viaplay. Bl.a Ko & Kyckling, I Am Weasel och Kurage den hariga hunden.
Citera
2015-10-26, 20:19
Medlem
MuscleSharks avatar
De flesta barnkanaler idag är ren jävla skit. Boomerang är den enda jag kan komma på på rak arm som har de gamla klassikerna som man växte upp med, men många saknas dock.

Som tur är finns mycket att hitta på nätet.
Citera
2017-05-20, 02:31
Medlem
hugTracersbutts avatar
Växte upp med Cartoon Network. Kommer ihåg så många bra shower. Kollat på flera What a Cartoon avsnitt nyligen, verkligen nostalgi - Det var en tid då nya artister kunde visa vad de hade, sånt som inte händer nu för tiden. Fast det kanske är lättare att publicera eget material idag på sociala medier.

Några favoriter var: The Kitchen Casanova - Detta sjuka avsnitt kommer man verkligen ihåg

För att inte nämna Cool Cats: Cool Cats

Eller Larry och Steve: Larry & Steve - som blev Family Guy och Fish and Chip: Fish n Chip

En jag kommer ihåg mest är den när kontrollen spolades ned i toaletten: What a cartoon - Godfrey and Zeek-Lost control
Citera
2017-05-20, 09:52
Medlem
BigFatCones avatar
Vi får ju inte glömma att det gick såna höjdare som Ren and Stimpy på TV på 90-talet. Kanske inte på CN men i alla fall. Det fanns liksom massor av skit då också.

Många verkar ju gilla gamla Hanna-Barbera-serier och det är ju fine and dandy men i mångt och mycket så var dom ju daterade redan på 90-talet. Jag utmanar er att dra igång ett avsnitt av Flintstones och sen hävda att det är bra, smart och roligt. Det är för fan en sitcom från 50-talet. Samma sak med Jetsons.

Givetvis fanns det bra grejer också, Pirates of Dark Waters och såna där saker. Men det var även mycket skit, som sagt. Jag är så pass gammal att jag tycker att till exempel Powerpuff Girls och Dexters Lab tillhör dom "nya och sämre" serierna från CN. Men Ben 10 är ju en okej äventyrsserie i stil med dom jag såg som barn och jag antar att det finns fler såna serie. Regular Show är också fullständigt lysande i sin surrealism.

Kort sagt så gillar man helt andra saker när man barn och mycket av det dåliga minns man inte. Och på tal om dåliga saker med CN som jag minns: helgerna. I samma veva som CN blev dubbat, kanske aningens tidigare, så började dom med helgmaraton. En hel helg med Tom & Jerry eller Flintstones eller vad det nu var. Jag har nog sett alla T&J fyrtielva gånger. Så bra är dom inte.
Citera
2017-05-20, 17:18
Medlem
hugTracersbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi får ju inte glömma att det gick såna höjdare som Ren and Stimpy på TV på 90-talet. Kanske inte på CN men i alla fall. Det fanns liksom massor av skit då också.

Många verkar ju gilla gamla Hanna-Barbera-serier och det är ju fine and dandy men i mångt och mycket så var dom ju daterade redan på 90-talet. Jag utmanar er att dra igång ett avsnitt av Flintstones och sen hävda att det är bra, smart och roligt. Det är för fan en sitcom från 50-talet. Samma sak med Jetsons.

För att vara en sitcom från 60-talet tycker jag ändå Flintstones håller än idag (i små doser). Ser den ibland på boomerang, brukar visas på nätterna. Fast det gäller bara vissa avsnitt - har hört att de första säsongerna riktade sig mer till en vuxen publik och att den blev mer tramsig i de senare säsongerna. Sist såg jag avsnittet: "the swimming pool" - Ett av de avsnitten jag kommer ihåg att jag såg på CN, där Fred och Barney ska försöka dela på en swimming pool, ett av de bättre avsnitten och från säsong 1.

Jetson brukar visas efter Flintstones och den har däremot åldrats mycket sämre. Har ännu inte funnit ett enda avsnitt roande. Mycket mer tramsiga karaktärer också än vad som finns i Flintstones. Men visst, ingen av serierna är väl extremt roande. Ogillade de ganska starkt när jag var yngre faktiskt.

Powerpuff Girls och Dexter's Lab älskade jag när jag var yngre men den jag tycker är bäst av de serierna som gick ungefär samtidigt är Johnny Bravo, som jag konstigt nog inte var superförtjust i tidigare (inte för att jag ofta ser avsnitt av dessa serier längre, men om man råkar zappa förbi när något visas så...) Om det var bättre förr vet jag inte, tycker det produceras en blandad mix av bra och skit då som nu, dagens kids få se en hel del bra saker de också.
Citera
2017-05-20, 17:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
För att vara en sitcom från 60-talet tycker jag ändå Flintstones håller än idag (i små doser). Ser den ibland på boomerang, brukar visas på nätterna. Fast det gäller bara vissa avsnitt - har hört att de första säsongerna riktade sig mer till en vuxen publik och att den blev mer tramsig i de senare säsongerna. Sist såg jag avsnittet: "the swimming pool" - Ett av de avsnitten jag kommer ihåg att jag såg på CN, där Fred och Barney ska försöka dela på en swimming pool, ett av de bättre avsnitten och från säsong 1.
Visst är det helt okej för en sitcom från 60-talet men det är å andra sidan inte så där jättebra egentligen. Skämten känns minst sagt gamla. Det är liksom Rena Rama Rolf fast med dinosaurier. Typ.

Citat:
Jetson brukar visas efter Flintstones och den har däremot åldrats mycket sämre. Har ännu inte funnit ett enda avsnitt roande. Mycket mer tramsiga karaktärer också än vad som finns i Flintstones. Men visst, ingen av serierna är väl extremt roande. Ogillade de ganska starkt när jag var yngre faktiskt.
Det bästa med Jetsons är väl titelmelodin.

Citat:
Powerpuff Girls och Dexter's Lab älskade jag när jag var yngre men den jag tycker är bäst av de serierna som gick ungefär samtidigt är Johnny Bravo, som jag konstigt nog inte var superförtjust i tidigare (inte för att jag ofta ser avsnitt av dessa serier längre, men om man råkar zappa förbi när något visas så...) Om det var bättre förr vet jag inte, tycker det produceras en blandad mix av bra och skit då som nu, dagens kids få se en hel del bra saker de också.
Johnny Bravo gillar jag fortfarande, han är skön medans både Powerpuff och Dexter fann jag rent ut sagt jobbiga redan då.

Jo men visst är det klart att det som alltid är en mix av bra och mindre bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in