Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Vi får ju inte glömma att det gick såna höjdare som Ren and Stimpy på TV på 90-talet. Kanske inte på CN men i alla fall. Det fanns liksom massor av skit då också.
Många verkar ju gilla gamla Hanna-Barbera-serier och det är ju fine and dandy men i mångt och mycket så var dom ju daterade redan på 90-talet. Jag utmanar er att dra igång ett avsnitt av Flintstones och sen hävda att det är bra, smart och roligt. Det är för fan en sitcom från 50-talet. Samma sak med Jetsons.
För att vara en sitcom från 60-talet tycker jag ändå Flintstones håller än idag (i små doser). Ser den ibland på boomerang, brukar visas på nätterna. Fast det gäller bara vissa avsnitt - har hört att de första säsongerna riktade sig mer till en vuxen publik och att den blev mer tramsig i de senare säsongerna. Sist såg jag avsnittet: "
the swimming pool" - Ett av de avsnitten jag kommer ihåg att jag såg på CN, där Fred och Barney ska försöka dela på en swimming pool, ett av de bättre avsnitten och från säsong 1.
Jetson brukar visas efter Flintstones och den har däremot åldrats mycket sämre. Har ännu inte funnit ett enda avsnitt roande. Mycket mer tramsiga karaktärer också än vad som finns i Flintstones. Men visst, ingen av serierna är väl extremt roande. Ogillade de ganska starkt när jag var yngre faktiskt.
Powerpuff Girls och Dexter's Lab älskade jag när jag var yngre men den jag tycker är bäst av de serierna som gick ungefär samtidigt är Johnny Bravo, som jag konstigt nog inte var superförtjust i tidigare (inte för att jag ofta ser avsnitt av dessa serier längre, men om man råkar zappa förbi när något visas så...) Om det var bättre förr vet jag inte, tycker det produceras en blandad mix av bra och skit då som nu, dagens kids få se en hel del bra saker de också.