2015-07-21, 00:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad jag kan se så skrev han så här:
Citat:
Erik Almqvist
‏@erikalmqvist
@C_Westling “Fria val”, “pressfrihet”, “frihetsindex” osv är alla mått på grad av liberalmarxism. @anderslindberg @Presits
https://twitter.com/erikalmqvist/status/510721268271022080

Det kan man väl tolka lite hur man vill & han skrev ju heller inte så som det citerades.

"Fria val" och "pressfrihet" har jag också stora problem med. Däremot är jag för demokrati och är därför för fria val och pressfrihet.

Ingen aning om vad Almqvist tycker och tänker, men citationstecken kan ha betydelse.
2015-07-21, 00:37
Medlem
Menveds avatar
Vad Almqvist menar är med största säkerhet precis det jag själv menar nämligen ungefär följande: Om det finns en organisation som rankar länder efter pressfrihet, demokrati, frihet o.s.v. med bas i USA eller Storbritannien eller Frankrike eller liknande så kommer länder som har lite av institutionaliserad kulturmarxism hamna lågt OAVSETT grad av pressfrihet, demokrati och frihet.
2015-07-21, 06:26
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad jag kan se så skrev han så här:

https://twitter.com/erikalmqvist/status/510721268271022080

Det kan man väl tolka lite hur man vill & han skrev ju heller inte så som det citerades.

Nu fattar jag vad Almqvist menar med det. Han menar att när det görs bedömningar och rankingar på t ex pressfriheten i ett land menar Almqvist att ju mer postmarxistisk ideologi, desto bättre poäng får sådana samhällen. Är det fri press i ett land men mindre postmarxistisk ton i den fria pressen så är det ofri press enligt konsensuseliten. Så som användaren Menved skev så bra.

Såhär skrev han:
“Fria val”, “pressfrihet”, “frihetsindex” osv är alla mått på grad av liberalmarxism. @anderslindberg
13 sep 2014

Dvs, ju mer tidningssidorna genomsyras av postmarxism desto mer tycker PK-eliterna att det är fri press, man ger tummen upp bara till de som är på deras egen sida politiskt. Man skiter i att andra inte får lufta sina tankar och ideologier. Åå vad fri pressen är, hurra! säger dem. Är det någon som vill ha restriktiv invandring och värna kulturen är det ofri press.

Och då har Arnstad på något vis missat själva ironin/sarkasmen i Almqvists inlägg och tagit honom på orden på ett märkligt aspbergianskt vis och verkar i sin artikel tro och vilja förmedla att Almqvist vill AVSKAFFA valfrihet och press, haha! Och felciterar dessutom verkar det som, till detta:

* Fria val och pressfrihet är enbart ”liberalmarxism” (Erik Almqvist, Twitter 13 sep 2014).

Anders Lindberg hade först beklagat sig över att Ungern inte längre har fria val. Almqvist replikerade med ofriheten med PK-ideologin och kulturmarxistiska tajta kontrollkorridorer.

Hur djävla flummigt som helst detta ju, och felciterat av Arnstad.

OnT

Det är lite småspännande nu ju. Det finns alltså en liten chans i de. Mätningar som lurar strax runt hörnet att SD blir Sverigest största parti. Demoskop har visat på skräckmomentum för SD, vilket såklart kan vara felmätt, men kan också stämma. Vad kommer då Sentio med är frågan - spänningen börjar så sakteliga öka nu - snart smäller det! Succé eller bottennapp, den som lever får se..
Senast redigerad av RingRing2014 2015-07-21 kl. 07:25.
2015-07-21, 08:53
Medlem
Durgas avatar
" Succé eller bottennapp"

Är nog inte helt oviktigt för opinionsbildningen detta med att folk träffas på semestrarna och utbyter tankar med varandra.

"Bottennapp" är det knappast om förra månadens resultat håller i sig.

Men jag tror som sagt att vi är inne på the way of no return , politikerna har tappat initiativet och tolkningsföreträdet och journalisterna kommer lämna skutan som dom råttor dom är.

Nyval vore att önska men kanske det ändå är bäst att det dröjer ett eller ett par år för att effekten blir så stor som möjligt.
2015-07-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga

Nyval vore att önska men kanske det ändå är bäst att det dröjer ett eller ett par år för att effekten blir så stor som möjligt.

Ett nyval (extra val) ersätter aldrig i Sverige ett ordinarie val.
Så även om det blir nyval en månad före ordinarie, kommer det ordinarie valet att genomföras.
2015-07-21, 11:19
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ett nyval (extra val) ersätter aldrig i Sverige ett ordinarie val.
Så även om det blir nyval en månad före ordinarie, kommer det ordinarie valet att genomföras.
Kan nog vara klokt. Möjligen kan det annars bli som i Danmark med DF. Låt istället 7klöveristerna framhärda i sin galenskap, och därmed driva folk åt rätt håll.
2015-07-21, 11:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Kan nog vara klokt. Möjligen kan det annars bli som i Danmark med DF. Låt istället 7klöveristerna framhärda i sin galenskap, och därmed driva folk åt rätt håll.

Det tror jag också.
Deras nya åtgärder är att förbättra integrationen och anklaga SD för att inte ha någon integrationspolitik.
Mycket riktigt. Svenskarna vill generellt inte att vi skall integrera t.ex. islam i vårt samhälle.
Man skall också fokusera på att snabbare få in invandrare i arbete, vilket inte kommer att fungera då det finns en miss-match som inte bara hänger på att de kan stappla sig fram på svenska eller inte.
Instegsjobben visade detta. Inte ens när staten betalade 80% av lönen var det intressant att anställa dessa. Jag är själv arbetsgivare och finns inte den kompetens jag behöver spelar det inte någon roll ens om staten betalar hela lönen och tro mig det är inte rasism bakom. Hade det varit lönsamt hade jag slitit somalier ur SFI.
Vi kommer snart att se SD på en nivå som inget invandringskritiskt parti i Europa mäktat med. Invandringen sköter detta på egen hand då det blir mer och mer tydligt vilket haveri det är och frågan ökar då naturligtvis i betydelse. En majoritet tycker att SD har rätt i att invandringen är för hög och så länge den fortsätter kommer frågan att bli viktig nog för att fler och fler vaknar och tar steget.
När man minskar invandringen så som Danmark är när siffrorna kan plana ut, annars finns det nästan ingen gräns.
Senast redigerad av Mextreme 2015-07-21 kl. 11:51.
2015-07-21, 11:53
Medlem
svallerbyttans avatar
Nyheter Idag kommer börja köpa in Sentios opinionsundersökningar:
http://nyheteridag.se/nyheter-idag-ingar-samarbete-med-sentio-for-matning-av-valjaropinionen/
2015-07-21, 12:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
http://nyheteridag.se/nyheter-idag-ingar-samarbete-med-sentio-for-matning-av-valjaropinionen/

Hur betraktas Nyheter Idag av den samlade ljugmedia? Är det en "hatsajt?

Eller är det en publikation som kan tänkas citeras annorstädes när SD når framtida rekordnivåer i Sentio?
2015-07-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kul!

Och crowd founding ligger rätt i tiden Man får väl inte glömma bort att vara lika kritisk där som till MSM:s mätningar.

Frågan är om opinionsundersökningen blir oberörbar eftersom det är Nyheter Idag som publicerar? Å andra sidan är medieklimatet stadd i sådan rask förändring att Nyheter Idag är MSM i morgon.. Bra jobbat.
2015-07-21, 12:07
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Eller är det en publikation som kan tänkas citeras annorstädes när SD når framtida rekordnivåer i Sentio?

Enligt tankepoliserna på Politism är det en "hatsajt" som "ej ska delas".

Bild från Politism
2015-07-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

I ljugmedia är nyheteridag en hatsajt. Främlingsfientlig och har dessutom en rasistisk karaktär.
http://slutpixlat.blogspot.se/2014/06/antirasister-kolla-vad-ni-lankar-till.html#.Va4a7Crtmko

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in