Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Problemet är att det inte säger något dvs litauerna är för att de är oskyldiga. De är en insider som vill förstöra o lägga skulden på dem. AJ AJ.

Antingen trollar du eller så ser du alldeles för mycket film.
De är inte oskyldiga om de varit med och rensat undan efter ett brott.
Men fråga dig själv, om nu din teori stämmer.
Är det bättre att bli dömd för mord än skyddande av brottsling och griftefridsbrott?
Vilken sund människa som helst försöker att rentvå sig själv och sina nära och kära i första hand!
Inte sin arbetsgivare!
2015-07-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
På flickans kropp hittades N.Bilevičiaus DNA spår. Bara översättningar från mig, inget som säger att det är rätt person som är anhållen.

Det står ju inget i den länken om att de funnit DNA på flickan som matchar N.Bilevičiaus.
2015-07-21, 13:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det som driver försvarsadvokaten (förutom det uppenbara att tjäna pengar på skattebetalarnas bekostnad ) är klienten. Klienten är nämligen advokatens uppdragsgivare, i vid bemärkelse, och det innebär att advokaten inte ifrågasätter sin klient (det brukar i stort sett resten av rättsväsendet göra så det kanske räcker). Därför är klientens utsaga advokatens "sanning" och arbetshypotes. Säger klienten att denne inte har begått brott X så är det advokatens jobb att göra allt för att driva denna linje.

En offentlig försvarare betalas av skattemedel. Den misstänkte kan bli helt eller delvis återbetalningsskyldig om denne döms, beroende på vilken betalningsförmåga den dömde har.

Visste inte att man kan bli återbetalninsskyldig om man blir dömd. Då kan man ju bli ruinerad, advokaterna har ju ganska saftiga arvoden. Hur bestäms det hur mycket man ska betala? Drar man pengar från konto på banken om man inte betalar frivilligt. Jag är nyfiken
2015-07-21, 13:28
Medlem
Citat:
Avspärrningen är nog för att LH hittades där. Olika rykten om i vilket skick - enligt tidningen i Litauien - ingen "trevlig" syn. Handsken får du fråga någon som är mer insatt i handsken och vart den hittades. *är väl ingen som sagt vart hjälmen" hittades heller?. Vilken kan vara ännu viktigare.

Nej, Lisa hittades på Martorp, alla avspärrningar är hävda där!
Enda avspärrningen som finns kvar är den på utbyggnaden på ladan mitt emot kaféet...
Utbyggnaden och Martorp ligger ca 1.5km ifrån varandra!
2015-07-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, nyckeln hängde utanför så att ingen skulle behöva vänta på att bli insläppta.
Det står ju i artikeln du länkar till
okej, my bad!
2015-07-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Varför har du hakat upp dig på en gammal gubbe? Ända du skriver är AJ om o om igen som du skulle ha något personligt emot han?

För jag får den känslan att det är gubben eller PC. Jag tror bara inte att de är Lituarena.
2015-07-21, 13:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Avspärrningen är nog för att LH hittades där. Olika rykten om i vilket skick - enligt tidningen i Litauien - ingen "trevlig" syn. Handsken får du fråga någon som är mer insatt i handsken och vart den hittades. *är väl ingen som sagt vart hjälmen" hittades heller?. Vilken kan vara ännu viktigare.
Jag menar ladan mitt emot fiket.
2015-07-21, 13:31
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Visste inte att man kan bli återbetalninsskyldig om man blir dömd. Då kan man ju bli ruinerad, advokaterna har ju ganska saftiga arvoden. Hur bestäms det hur mycket man ska betala? Drar man pengar från konto på banken om man inte betalar frivilligt. Jag är nyfiken

Man blir det bara om ens ekonomi tillåter, hänvisar till rättshjälpslagen (inte direkt tillämplig men kan användas som utgångspunkt för hur de brytpunkter som finns)
2015-07-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Antingen trollar du eller så ser du alldeles för mycket film.
De är inte oskyldiga om de varit med och rensat undan efter ett brott.
Men fråga dig själv, om nu din teori stämmer.
Är det bättre att bli dömd för mord än skyddande av brottsling och griftefridsbrott?
Vilken sund människa som helst försöker att rentvå sig själv och sina nära och kära i första hand!
Inte sin arbetsgivare!

Ja, det är sant. Men hur länge hade litauerna bott där? Jag bara får känslan av AJ har bra kännedom om sina marker osv.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Det anges vidare i domen hur mkt du ska betala tillbaka och domen är en exekutionstitel som staten kan använda för att gå till fogden och driva in skulden.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det intressanta är egentligen inte exakt hur hon var klädd utan att det förmodligen varit någon diskussion om att hon tagit på sig extrakläder p.g.a vädret. Och om hon i så fall tagit på sig dom bakom cafét och kan ha varit orsaker till att det tagit lite tid, samt att detta kan ha dragit uppmärksamhet till sig.
Kan verkligen mamman börjat jobba vid 8-snåret med uppsättningar? Det är ju inte omöjligt hur som helst, men det känns som att kunderna som festat hela veckan och skulle partaja på Billingen till klockan 3 på natten inte var jättesugna på att sitta hos frissan klockan 8 på morgonen?

Problemet kan ju ha varit att om mamman skjutsar Lisa till cafeet så måste ju någon hämta också vid arbetets slut. Kanske ingen av föräldrarna kunde detta pga jobb o annat!
2015-07-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Ja, denna teori kan fungera. Men jag vet inte varför litauerna skulle ha orsakat detta.
Jag tror mer på att AJ stöttar på henne och hon tycker det är obehagligt och hon säger att han ska sluta för min pappa är militär osv. Han stryper henne lätt för få henne hålla tyst men inser sen att han tog ihjäl henne.
Han ringer sina anställda (litauerna) och han säger gör av er med henne och ni får en bonus. Men när de vaknar upp nästa morgon så är polisen redan vid cafét och avvaktar.

Menar du på allvar att Arne skulle riskera att
utpressas av dessa tre resten av sitt liv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in