Känner mig som en nybörjare gällande detta, har använt olika virus-program länge men förstår inte allt som står i tråden(gått tillbaka 20 sidor och läst)
Förstår att alla rekommenderar olika men har några frågor.
Har senaste två-tre åren kört Avast men eftersom den frågar om den får "ändra" i datorn varje gång jag startar datorn(det är Windows som frågar, har googlat men går tydligen inte att få bort)
Så därför vill jag byta, testade att byta till Bitdefender men tyckte den va lite väl otydlig.
Så funderar på antingen Avira eller Panda. Känns som hugget eller stucket vilken som är bäst.
Men nu till frågan, har aldrig haft nå virus(vad jag vet) men när jag läser i forumet blir jag fundersam, räcker det inte med t.ex avira? Vad betyder AV och varför skulle man t.ex köra det där Comodora och t.ex Avira? Vad är skillnaden? Varför ska man ha båda? Och malware, skyddar inte avira mot det?
Jag har en PC och surfar genom chrome, kör några spel och gör väl de som alla andra gör på en dator. Brukar inte direkt hänga på några sidor som ska ge virus. Kör också Adblock.
Så, räcker det med Avira eller Panda eller bör jag köra på nå mer? Har också (såklart?) Windows defender och windows brandvägg igång. Surfar genom en router med win 7.
Uppskattar svar!