Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
När det gäller stycknings teorier så var det väl som så att många här började tala om det med tanke på polisernas reaktioner när dom hitta kroppen någon ska ha spytt och andra var allmänt knäckta. Hasse Aro kommenterade även det i TV4 han sa det inte rakt ut men han menade att det kan handla om styckning just pga polisernas reaktion när dom fann kroppen. Hasse vill nog som många här leka lite detektiv tror han vill vara en mini GW efter alla år i efterlyst. Själv tror jag inte på styckning !!!
Ja att BO var illa tilltyglat är väl ställt bortom rimligt tvivel iallafall.

Usch stackars barn!
2015-07-21, 03:05
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
När det gäller stycknings teorier så var det väl som så att många här började tala om det med tanke på polisernas reaktioner när dom hitta kroppen någon ska ha spytt och andra var allmänt knäckta. Hasse Aro kommenterade även det i TV4 han sa det inte rakt ut men han menade att det kan handla om styckning just pga polisernas reaktion när dom fann kroppen. Hasse vill nog som många här leka lite detektiv tror han vill vara en mini GW efter alla år i efterlyst. Själv tror jag inte på styckning !!!

Jag tror inte heller att hon var styckad men förmodligen illa hanterad, inklämd i nåt utrymme som egentligen var för litet. Usch, det skär i hjärtat när man tänker på den synen!
2015-07-21, 03:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Styckningar handlar nästan uteslutande om att förenkla transportering. Det är nog få som är så sjuka att de gör det för att det är kul. Tror inte du ska blanda ihop normala sunda tankar med tankar hos nån som nyss dödat någon.

Vart det framkommit att BO skulle varit styckad vet jag inte dock. Det känns osannolikt

Men när du skrev 99% pga panikåtgärd så undrar jag var du fick den siffran ifrån? Och om vi nu pratar styckning av mordoffer så hur många såna sker i Sverige per år? De där 99% är baserade på 100 år eller vad?

Sen att tänka tanken att stycka någon är väl en sak men att klara av att göra det vilket kräver vissa kunskaper är ju en helt annan.

Jag tror vi skall lägga ner styckskiteet
2015-07-21, 03:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

det ligger nog mycket i det du säger. Att det var polisenes chock som starkt bidrog till spekulationer om styckning
2015-07-21, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad betyder OT?

Nyligen yttrade en i tråden att pizzerian i Källby, som varit etablerad i över 10 år var relativt nyöppnad, i samband med att hen droppade lokal information som först verkade intressant men nog bara var svammel.

Du undrar vad "OT" betyder efter att åtminstone varit på webben under 10 år eftersom du varit på FB sedan år 2005. Visserligen inte särskilt aktiv här, men ändå.

Det är sånna här småsaker som är delaktiga till att sätta referensramen för att bedöma om någon svamlar eller ej. Men inte känns du så insatt som du vill ge sken av.
Bara sedan du aktiverade dig mer här i tråden har du tagit stora steg men det stärker mer tesen av att du svamlar och det är synd ifall du faktiskt har en genuin tanke med att vara ärlig och konkret.

Missförstå mig rätt.
2015-07-21, 03:17
Medlem
Citat:
Men när du skrev 99% pga panikåtgärd så undrar jag var du fick den siffran ifrån? Och om vi nu pratar styckning av mordoffer så hur många såna sker i Sverige per år? De där 99% är baserade på 100 år eller vad?

Sen att tänka tanken att stycka någon är väl en sak men att klara av att göra det vilket kräver vissa kunskaper är ju en helt annan.

Jag tror vi skall lägga ner styckskiteet

Jag tror inte heller på styckning. Dock när vi pratar % pratar vi ju inte att det sker många. Handlar väl om nått fåtal per år i Sverige. Och det handlar om att GM behöver forsla bort en kropp. Av de som åkt fast för det de senaste åren har det uteslutande handlat om folk utan kunskap (ingen hjärnkirurgi antar jag dock) samt folk som inte mördat tidigare. Sen är ju inte Sverige det enda landet som det sker..

Utan att veta undrar jag om det inte är vanligare med styckmord dock än att nån mördas av en för dem okänd person i Sverige. Men det har jag inga belägg för egentligen.
2015-07-21, 03:17
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Nu vet jag inte exakt hur stort slaktrummet är mer än attt det tidigare stått en mjölktank där och utrymmet inhyser två mindre "rum" om ca 4 kvm var.

Men i relation till att det är traktens jägare som använder det ibland vid hjortjakt, att inget vatten ska finnas tillgängligt och att utrymmet inte ser särskilt stort ut varken i verkligheten eller på bild, känns det inte som det är stället för finstyckning med bandsåg och köttkvarn.

Känns mer avsett för grovstyckning med kniv, köttyxa och liknande redskap och det passar ihop med köttkrokarna som finns i taket. Borde finnas en enkel slaktbänk också.
Att utrymmet borde varit låst kan man tycka men det är inte självklart på långa vägar. Jag minns hen som i tråden utbrast att NU är det nog dags att börja låsa hemmadörren även i Blomberg.

Ja om du nu har varit inne och sett hur det ser ut så är det väl så . Jag har jagat i 35 år och i mitt slaktrum har jag både bandsåg och köttkvarn i alla fall . Nu är det ju lite större ca 30 kvadratmeter men storleken har väl ingen betydelse i sammanhanget . Vill man kunna stycka viltet på ett bra sätt och även kunna mala köttfärs så bör det ju vara utrustat på lämpligt sätt . Och jag har varit och jagat många ggr på kullen så jag vet att det skjuts mycket vilt i trakten och då behövs rejäla grejer . Jag låser alltid mitt slaktrum i alla fall . Men det spelar ju ingen roll om det var låst eller inte eftersom MGM troligen hade nyckel dit ockå .
2015-07-21, 03:22
Medlem
Jag tycker det är konstigt att ni tror en polisman inte kan gråta över att hitta en ung fager tjej död som inte utsatts för brutalt våld eller styckats. Hon kan ha legat som en död törnrosa i en säng och ändå gjort ett starkt intryck på polismannen/teknikerna. Kanske handlar om andra omständigheter, som hennes ålder, genus, att de letat febrilt och det slutade olyckligt....
2015-07-21, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Nyligen yttrade en i tråden att pizzerian i Källby, som varit etablerad i över 10 år var relativt nyöppnad, i samband med att hen droppade lokal information som först verkade intressant men nog bara var svammel.

Du undrar vad "OT" betyder efter att åtminstone varit på webben under 10 år eftersom du varit på FB sedan år 2005. Visserligen inte särskilt aktiv här, men ändå.

Det är sånna här småsaker som är delaktiga till att sätta referensramen för att bedöma om någon svamlar eller ej. Men inte känns du så insatt som du vill ge sken av.
Bara sedan du aktiverade dig mer här i tråden har du tagit stora steg men det stärker mer tesen av att du svamlar och det är synd ifall du faktiskt har en genuin tanke med att vara ärlig och konkret.

Missförstå mig rätt.

det kan ha varit jag som felaktigt skrev pizzerian men vid närmare eftertanke så var det väl hos "handlarn" man varit och köpt fryst pizza?
2015-07-21, 03:23
Medlem
Citat:
Tja jag tror absolut inte att man tänker så om en liten smal tjej. Jag tror att ungefär femtusen andra tankar istället om hur man ska få bort ett offer infaller. Jag tror ingen person tänker jippi styckning. Har visserligen aldrig styckat för men vi gör ett försök......hmmmmm
Låter lika osannolikt som om kungen skulle skilja sig

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/antalet-styckmord-har-fördubblats-på-senaste-åren-2364642
2015-07-21, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Alternativt skulle kroppen kunna hittats i den gula byggnaden på gården.
Fotot visar (vad jag ser) kriminalteknikernas mörka "civila" VW Transporter, som även används för att frakta kroppar i.
Men den kan lika gärna körts bort till byggboden vid ett senare tillfälle och därför blir fotot missvisande.
Bildlänk

Användes inte denna gula byggnad som lunchrum till personalen? Det lär väl ha funnits personal varje dag som sköter nötkreaturen och då låter det väl inte direkt rimligt att hon låg där? Det hade väl upptäckts menar jag (lukt).

Lisa meddelas återfunnen kl 00.15.
Det gula huset verkar undersökas senare (troligen vid 01-tiden) enligt twitter dvs strax innan rapporteringen avslutas. Tekniker kör fram, byter om och det är betydligt mörkare på de bilderna.
Ladan med maskinhall verkar vara det som undersöks först (dagsljus då polis kikar in) och sen omtalas hundskall på baksidan (boden/skjulet) och bilderna med tekniker verkar vara mer i skymning.
2015-07-21, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja om du nu har varit inne och sett hur det ser ut så är det väl så . Jag har jagat i 35 år och i mitt slaktrum har jag både bandsåg och köttkvarn i alla fall . Nu är det ju lite större ca 30 kvadratmeter men storleken har väl ingen betydelse i sammanhanget . Vill man kunna stycka viltet på ett bra sätt och även kunna mala köttfärs så bör det ju vara utrustat på lämpligt sätt . Och jag har varit och jagat många ggr på kullen så jag vet att det skjuts mycket vilt i trakten och då behövs rejäla grejer . Jag låser alltid mitt slaktrum i alla fall . Men det spelar ju ingen roll om det var låst eller inte eftersom MGM troligen hade nyckel dit ockå .

Att det finns och skjuts mkt vilt här är ingen nyhet. Men som du själv säger, i din egna lya har du grejor för hela kedjan. Andra grovstyckar redan i skogen eller så har man som här, ett gemensamt utrymme för att utföra det mest väsentliga.
Det finns fler vägar att gå än bara din, oavsett hur pass erfaren du själv är som jägare. Eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in