2015-07-21, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Rättelse: Kvinnan har aldrig varit misstänkt för mord!

Sen har de redan tagit del att avgörande bevisning, det är därför det idag kommer uttalanden trots yppandeförbud. Det är dna bevis. Men som du säger så får vi först ta del av det i en rättegång.
I dn idag (nyss) skrev de att åklagaren inte kan ta ställning till åtal förrän tidigast augusti..
Det kan man ju tolka som man vill. Men teknisk bevisning är långt ifrån bindande bara för att den är teknisk.

Men jag hoppas du har rätt.
2015-07-21, 02:47
Medlem
Citat:
Det fanns ett inlägg här förut idag som gjorde gällande hur det här med styckningen uppkom. Jag tror inte alls det har med det där inlägget att göra utan om den mänskliga hjärnan vill förkovra sig i makabra hemska saker och styckning är väl någon av det värsta någon kan tänka sig? Möjligen är det oroväckande att ännu ingen kommit på tanken att kanske BO blev levande begravd vilket är ungefär i styckningskategorin av makaberheter.

Jag har svårt att tro att styckning förekommer i sunda logikers hjärnor.

Men om ni nu fått för er att detta hänt. Hur menar ni då? Skulle MGM för första gången fått för sig att ha ihjäl någon? Och sen komma på den briljanta ideen att stycka någon? Menar ni då att det skulle vara för höga nöjets skull? Fatta inte att ni ens fått för er tanken ..... men ännu mera intressant är det att få reda på varför någon skulle få för sig detta?

det har ju skrivits av flera som säger sig ha hört från "säkra källor" att hon blivit styckad inte bara inlägget från nåt forum men ingen vet ju säkert..

att det är första gången MGM utför ett sånt här brott vet väl ingen heller..
2015-07-21, 02:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan det där vara den sk boden som påstås ha borttransporterats?

Den blev borttransporterad strax efter fyndet. Boende på plats kollade detta och den var borta!
2015-07-21, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Polisen säger i presskonferensen att fyndet direkt kunde kopplas till de misstänkta (eller sa de till den misstänkte).

Jag läste i dag någonstans att det skulle finnas en bild (foto,f ormodligen tagen av MP) ) som visar MGM:n lyfta någonting från bilen till dikesgrenen. MP lämnade bilden till poliser. Detta skulle i så fall kunna vara själva kopplingen till personen. Sedan tog det lite tid att poliser kunde koppla "detta någonting" till Lisa.

Var jag läste detta så det minns jag inte nu, men det bör ha varit GT.

Hänger inte md vart vill du komma? Räknar du fotot som fyndet?

Är det inte nedan du har läst? Att MP skulle vara inblandade i fotot har jag inte hört. Men i GP står det såhär iallafall:
Enligt uppgift till GP ska det finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.
Källa:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har inte hört polisen under presskonferensen säga att fyndet direkt kunde kopplas till de misstänkta. Kan du tala om när under presskonferensen polisen sagt det? Tack.
Fredman har vidare sagt, efter presskonferensen, att fynden som varit på tal inte har kopplats till de misstänka, utan till Lisa.

Jag tror bara det blev ett missförstånd där. Lyssnar man på presskonferensen, från ca 18:50-20:30 minuter in i videon så klargör de tydligt för händelseförloppet kring fyndet. Missförståndet har troligtvis uppstått kring en fråga som ställs ca 20:09 minuter in i videon. Dock har polisen mycket riktigt inte motsagt sig själva vad gäller detta.

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

Så tror som sagt att det bara blev ett missförstånd där.

Men bra att det reds ut så att det inte påbörjas en massa spekulationer utifrån det helt i onödan.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-21 kl. 03:08.
Medlem
Citat:
Tja jag tror absolut inte att man tänker så om en liten smal tjej. Jag tror att ungefär femtusen andra tankar istället om hur man ska få bort ett offer infaller. Jag tror ingen person tänker jippi styckning. Har visserligen aldrig styckat för men vi gör ett försök......hmmmmm
Låter lika osannolikt som om kungen skulle skilja sig

Styckningar handlar nästan uteslutande om att förenkla transportering. Det är nog få som är så sjuka att de gör det för att det är kul. Tror inte du ska blanda ihop normala sunda tankar med tankar hos nån som nyss dödat någon.

Vart det framkommit att BO skulle varit styckad vet jag inte dock. Det känns osannolikt
2015-07-21, 02:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Lisa. Jag utgår från att hon blivit våldtagen innan mordet. Stackars Lisa. Den smärtan, den rädslan, hon säkert fick utstå. Tänk vad ont det måste ha gjort? Tänk om det hände er? Jag vet, ni är killar, de flesta. Så översätt det till i baken istället. Stackars henne.

Jag har insett att jag inte är trygg ute som tjej. Är livrädd och undviker att gå ut om jag inte har skydd med mig. Galningar är överallt, och vi släpper till och med ut dem som vi VET är galningar!!! = Hagamannen.

Kan inte ta det jobb jag vill pga arbetstiderna, då jag är rädd att röra mig ute då. Kan inte gå på krogen, eftersom jag är rädd för att åka hem själv på bussen. Taxi är borträknat på en gång, eftersom det sker där också. De kommer till och med in genom fönstret eller balkongdörren i våra egna hem! Allt bara! Allt för att tillfredsställa sina behov!

Det här livet är helt enkelt inte värt att leva längre, så tack och hej för mig!
Ledsen att du ska behöva känna sån otrygghet. Det ska verkligen inte få vara på det viset.
Gör nu inget dumt!
Alla män är inte primitiva driftstyrda monster. Långt, långt därifrån. Jag själv är man
och skulle aldrig antasta någon. Aldrig. Och de allra flesta är lika ofarliga.

Nu befinner vi oss allihop mitt inne i ett "mångkulturellt samhällsexperiment" och det
har dessvärre inte visat sig vara av det lyckade slaget som bekant.
Bland annat ser vi det genom alla gruppvåldtäkter i landet och det är närmast uteslutande
med förövare som kommer utifrån.
Kvinnosynen är helt bedrövlig hos stora grupper av invällare.
Men vi har förstås etniska svenskar som inte bär sig inte bättre åt som nämnde "Hagamannen".

Men tappa inte hoppet bästa du! Och gör inget dumt nu mot dig själv för jösse namn.
Livet har vi bara en gång och aldrig mer. Tänk på det.

På Lisas mördare väntar ett långt, långt fängelsestraff så han ska inte kunna ofreda någon
mer på väldigt länge. Och jag är rätt säker på att man tagit helt rätt man.
2015-07-21, 02:53
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Och ändå, poliserna tyckte det var en intressant plats att undersökas. Någon eller några har väl då varit där inne. Hur kom dom in.

MGM kanske har nyckel dit om dom har varit där och snickrat . Det verkar ju som om dom har haft tillgång till det mesta om man ska tro AJ . Annars kan man ju alltid bryta upp en dörr med en kofot .
2015-07-21, 02:57
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
MGM kanske har nyckel dit om dom har varit där och snickrat . Det verkar ju som om dom har haft tillgång till det mesta om man ska tro AJ . Annars kan man ju alltid bryta upp en dörr med en kofot .

Kunde man gå in i mjölkrummet via ladan eller var det bara ingång i gaveln där?
2015-07-21, 03:00
Medlem
När det gäller stycknings teorier så var det väl som så att många här började tala om det med tanke på polisernas reaktioner när dom hitta kroppen någon ska ha spytt och andra var allmänt knäckta. Hasse Aro kommenterade även det i TV4 han sa det inte rakt ut men han menade att det kan handla om styckning just pga polisernas reaktion när dom fann kroppen. Hasse vill nog som många här leka lite detektiv tror han vill vara en mini GW efter alla år i efterlyst. Själv tror jag inte på styckning !!!
2015-07-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hänger inte md vart vill du komma? Räknar du fotot som fyndet?

Är det inte nedan du har läst? Att MP skulle vara inblandade i fotot har jag inte hört. Men i GP står det såhär iallafall:
Enligt uppgift till GP ska det finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.
Källa:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades

Det var inte så där tydligt skrirvet som din version, men den jag läste hade en längre ovh bättre förklarning. I min version stod det inte heller så tydligt att det var dessa tre misstänkta personer som det var frågan om.

Nej, menar inte att fotot var en fynd. Fyndet var det som MGM:n lyfte från bilen. Någon tog bild av detta händelse. Någon av MP tog bild på händelsen diskret och lämnade den till poliser. Polisen åkte på plats och kunde koppa fyndet med MGM men inte med Lisa på en gång. Något sådant läste jag någonstans...

Tror att det var journalistens egen luddig formulering av de torftiga svaren som åklagare och poliser ger.
Senast redigerad av MegaTant 2015-07-21 kl. 03:16.
2015-07-21, 03:05
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Lisa. Jag utgår från att hon blivit våldtagen innan mordet. Stackars Lisa. Den smärtan, den rädslan, hon säkert fick utstå. Tänk vad ont det måste ha gjort? Tänk om det hände er? Jag vet, ni är killar, de flesta. Så översätt det till i baken istället. Stackars henne.

Jag har insett att jag inte är trygg ute som tjej. Är livrädd och undviker att gå ut om jag inte har skydd med mig. Galningar är överallt, och vi släpper till och med ut dem som vi VET är galningar!!! = Hagamannen.

Kan inte ta det jobb jag vill pga arbetstiderna, då jag är rädd att röra mig ute då. Kan inte gå på krogen, eftersom jag är rädd för att åka hem själv på bussen. Taxi är borträknat på en gång, eftersom det sker där också. De kommer till och med in genom fönstret eller balkongdörren i våra egna hem! Allt bara! Allt för att tillfredsställa sina behov!

Det här livet är helt enkelt inte värt att leva längre, så tack och hej för mig!

Gå en självförsvarskurs så behöver du inte känna dig så utsatt i fortsättningen . Får du lära dig att försvara dig på ett bra sätt mot män som har tänkt hitta på nåt jävelskap så ser du lätt till att dom får ångra sig illa kvickt . Lämpligt att testa är Krav Maga och inte bara en kurs där man får lära sig massa trams. Krav Maga är en väldigt bra försvarsteknik som kommer att göra att du kan känna dig mycket säkrare. Ta med några tjejkompisar och gå till närmaste Krav Maga Center och testa . Det är kul och ger bra träning för hela kroppen .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in