Arsenal har ett ovanligt tyst fönster får man säga. Har klubbens tidigare värvningar slagit hål på den här transfercirkusen som varit som en plåga tidigare år? Det har åtminstone känts som att mer eller mindre påhittade övergångar till vissa klubbar har drivit mycket trafik av utsvultna fans.
Det enda man hör om nu är lite trötta spekulationer om Benzema. Inte ens Daily mail orkar driva upp den historien ordentligt. Det är ganska skönt ärligt talat om det lugnat sig lite med lögnerna, även om Wenger gärna får förstärka naturligtvis - men jag har svårt att tro att man skulle nöja sig med Cech. Åtminstone behövs nog en och annan truppspelare när Diaby försvunnit och Flamini tycks hamna i Galatasaray.
Sedan får man förstås hemskt gärna värva en anfallare, men där har vi som bekant det urgamla problemet om vem det skulle vara. Wenger tycks inte tro särskilt mycket på Higuain av någon anledning. Det är väl just Benzema som är närmast till hands, men han är knappast till salu, eller möjligen om Wenger tror mycket på Lacazette - vilket jag tvivlar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
EB
Nytt snack om Özil till Juve. Antagligen inget att lägga vikt vid då det i sillytider är tillräckligt att veta att Juve jagar en CAM för att länka vilken 10:a som helst till laget. Däremot är det väl inte helt osannolikt på att man plockar hem någon, så vem tror ni det blir?
Götze? Draxler? Oscar? Özil? Andra förslag?
Det är ett väldigt trött rykte måste jag säga. Juve kan överhuvudtaget inte konkurrera med de stora engelska klubbarna på ett ekonomiskt plan, och Özil är en av de mest cementerade spelarna man kan hitta idag. Jag menar de klubbar som kan plocka toppspelare från engelska topplag är ungefär Barca och Real Madrid, och Özil kommer från just Real Madrid. Därtill var han snordyr att köpa och Arsenal skulle aldrig sälja vidare annat än om man gör en enorm vinst, vilket pressar upp priset till något i klass med Bale.
Det är samma sak egentligen med Fabregas och Alexis Sanchez att de likt Özil är vädigt cementerade. Det är spelare som lämnat sina superklubbar efter att inte trivts riktigt där - åtminstone inte på slutet - och kunnat gå nästan vart de vill. Och just därför är den typen av spelare de som är minst sannolika att röra på sig i en nära framtid. Det finns helt enkelt inte riktigt någonting kvar som lockar dem när superklubbarna inte är aktuella längre.