2015-07-20, 21:48
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Nej,vi tjänar 1.5m £ på honom.

Andra siffror här.

http://metro.co.uk/2015/07/20/filipe-luis-set-to-leave-chelsea-for-atletico-madrid-11-1m-transfer-has-been-agreed-5304867/

http://soccerlens.com/filipe-luis-chelsea-atletico-transfer/172236/

Jag är extremt tveksam till att Chelsea går plus på den här affären.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Övergångssumman hamnade på £15.8m.

Såg det senare. Snackas om att han ska köpas tillbaka för runt 11 miljoner.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-07-20 kl. 21:50.
Citera
2015-07-20, 22:05
Medlem
Nytt snack om Özil till Juve. Antagligen inget att lägga vikt vid då det i sillytider är tillräckligt att veta att Juve jagar en CAM för att länka vilken 10:a som helst till laget. Däremot är det väl inte helt osannolikt på att man plockar hem någon, så vem tror ni det blir?

Götze? Draxler? Oscar? Özil? Andra förslag?
Citera
2015-07-20, 22:33
Medlem
zizacons avatar
Arsenal har ett ovanligt tyst fönster får man säga. Har klubbens tidigare värvningar slagit hål på den här transfercirkusen som varit som en plåga tidigare år? Det har åtminstone känts som att mer eller mindre påhittade övergångar till vissa klubbar har drivit mycket trafik av utsvultna fans.

Det enda man hör om nu är lite trötta spekulationer om Benzema. Inte ens Daily mail orkar driva upp den historien ordentligt. Det är ganska skönt ärligt talat om det lugnat sig lite med lögnerna, även om Wenger gärna får förstärka naturligtvis - men jag har svårt att tro att man skulle nöja sig med Cech. Åtminstone behövs nog en och annan truppspelare när Diaby försvunnit och Flamini tycks hamna i Galatasaray.

Sedan får man förstås hemskt gärna värva en anfallare, men där har vi som bekant det urgamla problemet om vem det skulle vara. Wenger tycks inte tro särskilt mycket på Higuain av någon anledning. Det är väl just Benzema som är närmast till hands, men han är knappast till salu, eller möjligen om Wenger tror mycket på Lacazette - vilket jag tvivlar på.

Citat:
Ursprungligen postat av EB
Nytt snack om Özil till Juve. Antagligen inget att lägga vikt vid då det i sillytider är tillräckligt att veta att Juve jagar en CAM för att länka vilken 10:a som helst till laget. Däremot är det väl inte helt osannolikt på att man plockar hem någon, så vem tror ni det blir?

Götze? Draxler? Oscar? Özil? Andra förslag?

Det är ett väldigt trött rykte måste jag säga. Juve kan överhuvudtaget inte konkurrera med de stora engelska klubbarna på ett ekonomiskt plan, och Özil är en av de mest cementerade spelarna man kan hitta idag. Jag menar de klubbar som kan plocka toppspelare från engelska topplag är ungefär Barca och Real Madrid, och Özil kommer från just Real Madrid. Därtill var han snordyr att köpa och Arsenal skulle aldrig sälja vidare annat än om man gör en enorm vinst, vilket pressar upp priset till något i klass med Bale.

Det är samma sak egentligen med Fabregas och Alexis Sanchez att de likt Özil är vädigt cementerade. Det är spelare som lämnat sina superklubbar efter att inte trivts riktigt där - åtminstone inte på slutet - och kunnat gå nästan vart de vill. Och just därför är den typen av spelare de som är minst sannolika att röra på sig i en nära framtid. Det finns helt enkelt inte riktigt någonting kvar som lockar dem när superklubbarna inte är aktuella längre.
Senast redigerad av zizacon 2015-07-20 kl. 22:54.
Citera
2015-07-20, 23:08
Medlem
Ferry31s avatar
Tjaronn Chery klar för QPR. Bra värvning skulle jag säga. Eftertraktad spelare i Holland och kan vara till god hjälp för Queens Park för att försöka nå Premier League igen.
Citera
2015-07-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är ett väldigt trött rykte måste jag säga. Juve kan överhuvudtaget inte konkurrera med de stora engelska klubbarna på ett ekonomiskt plan, och Özil är en av de mest cementerade spelarna man kan hitta idag. Jag menar de klubbar som kan plocka toppspelare från engelska topplag är ungefär Barca och Real Madrid, och Özil kommer från just Real Madrid. Därtill var han snordyr att köpa och Arsenal skulle aldrig sälja vidare annat än om man gör en enorm vinst, vilket pressar upp priset till något i klass med Bale.
Vilket också är anledningen till att min fråga rörde om vem det var troligast att juve plockade in som ny 10:a, inte om det var troligt att just Özil gick.

Sen kan man väl varken förneka att det för Öziö stundvis gått lite trögt sen han kom till Arsenal, eller att Arsenal har haft svårt att hävda sig på europanivå.

Du nämner Barca och Real men med Arsenal som referenspunkt har både Bayern, PSG och juve fördelen att de har en klart lättare väg än till en ligatitel och därmed en direktväg till CL varje år. Både PSG och Bayern har dessutom djupa plånböcker så precis som för så många andra gäller nog för Arsenal att endast de spelare som inte vill lämna är omöjliga att röra...

Med det sagt tror jag också att det är högst osannolikt att Özil går till Juve. Frågan är då vem, om någon, som man tar in som ny 10:a.
Citera
2015-07-20, 23:41
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tjaronn Chery klar för QPR. Bra värvning skulle jag säga. Eftertraktad spelare i Holland och kan vara till god hjälp för Queens Park för att försöka nå Premier League igen.

<-- Vi har också en ny värvning!

OnT: så vore Lewis Dunk väldigt trevlig att få in..
Citera
2015-07-20, 23:45
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Arsenal har ett ovanligt tyst fönster får man säga. Har klubbens tidigare värvningar slagit hål på den här transfercirkusen som varit som en plåga tidigare år? Det har åtminstone känts som att mer eller mindre påhittade övergångar till vissa klubbar har drivit mycket trafik av utsvultna fans.

Det enda man hör om nu är lite trötta spekulationer om Benzema. Inte ens Daily mail orkar driva upp den historien ordentligt. Det är ganska skönt ärligt talat om det lugnat sig lite med lögnerna, även om Wenger gärna får förstärka naturligtvis - men jag har svårt att tro att man skulle nöja sig med Cech. Åtminstone behövs nog en och annan truppspelare när Diaby försvunnit och Flamini tycks hamna i Galatasaray.

Sedan får man förstås hemskt gärna värva en anfallare, men där har vi som bekant det urgamla problemet om vem det skulle vara. Wenger tycks inte tro särskilt mycket på Higuain av någon anledning. Det är väl just Benzema som är närmast till hands, men han är knappast till salu, eller möjligen om Wenger tror mycket på Lacazette - vilket jag tvivlar på.
Bara att slanta upp för Carvalho så har man förstärk rejält. På anfallspositionen har jag inga direkta önskemål... Hade hoppats att det skulle gå att vänta ut Bentekes kontrakt och få ner priset men det kommer ju inte att gå med en hel hop desperata EL-lag med guldbyxor i faggorna.. Dessutom är han väl i mångt och mycket liknande den typ man redan har så även om det vore en bra uppgradering så tror jag att Wenger vill ha en annan sorts anfallare att variera med.

Lacazette har jag knappt sett. Är Bendtner free, eller?
Citera
2015-07-20, 23:47
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Stefan Savić klar för A Madrid.
Citera
2015-07-20, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Hellre en mittback bredvid Kos än en defensiv mittfältare eller klassforward. Mertesacker är dels inte kompatibel med Arsenals spelsätt, dels inte tillräckligt bra alldeles oavsett spelsätt. Tysken har tillräckliga fötter, men blir för utsatt i bakytan i och med lagets höga bollinnehavsfotboll. Det funkar mot de flesta lag, men mot toppen blir han avslöjad alldeles för ofta.
Citera
2015-07-21, 00:01
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hellre en mittback bredvid Kos än en defensiv mittfältare eller klassforward. Mertesacker är dels inte kompatibel med Arsenals spelsätt, dels inte tillräckligt bra alldeles oavsett spelsätt. Tysken har tillräckliga fötter, men blir för utsatt i bakytan i och med lagets höga bollinnehavsfotboll. Det funkar mot de flesta lag, men mot toppen blir han avslöjad alldeles för ofta.
Det också. Några lämpliga namn?
Citera
2015-07-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Det också. Några lämpliga namn?

Gabriel?

Kan för övrigt inte se hur benteke vore en förstärkning gentemot giroud. snarare sinnessjukt hur pool kan slanta upp 32 milj. Pund eller vad det landade på.
Citera
2015-07-21, 01:09
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Gabriel?

Kan för övrigt inte se hur benteke vore en förstärkning gentemot giroud. snarare sinnessjukt hur pool kan slanta upp 32 milj. Pund eller vad det landade på.
Sjuk summa men Benteke är bättre än Giroud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in