2015-07-20, 23:01
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Absolut. Jag ska skriva ner min sammanfattning senare.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Har man numera ett slaktrum på bondgårdar? Skickar man inte djuren till slakteriet?
Och om man slaktar fortfarande tex här i Blomberg, så vilka djur kan de har slaktat då och vilka har varit slaktarna i så fall.
Jägare styckar sina jaktbyten där.
2015-07-20, 23:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Har man numera ett slaktrum på bondgårdar? Skickar man inte djuren till slakteriet?
Och om man slaktar fortfarande tex här i Blomberg, så vilka djur kan de har slaktat då och vilka har varit slaktarna i så fall.

Det som omtalas "slaktrum" är från början ett mjölkrum, i anslutning till ladan mittemot caféet.
Troligtvis är det ett rum som på privat initiativ är förberett för slakt av jaktbyten.
Det dräller av foton på jakt i Blomberg, och även på jaktlag som huserar vid caféet, med en lång rad av bilar parkerade i anslutning till ladan intill.

Beträffande Martorp är jag skeptisk till att där finns ett godkänt slaktrum. Möjligtvis att det finns ett tvättrum/våtrum i anslutning till maskinhallen.
2015-07-20, 23:04
Bannlyst
Iklädda vita overaller, hårnät och handskar sågs teknikerna föra ut föremål och säkra bevis från baracken.

Det såg jag också när dom gjorde det måste ju ha varit likdelar då förmodligen
2015-07-20, 23:05
Medlem
GM betyder gärningsman antar jag...vad betyder MGM, FUL, MT, mm...det finns massor av förkortningar som jag inte begriper....kan man få hjälp med översättning av alla jävla förkortningar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror inte djur blir slaktade där. Det sker på slakterier. Det krävs regler och skit för att ens få hålla på med sånt. Hygien och annat. Miljöverket har 9348503945 olika krav som måste uppyllas för att sen få sälja kött..

Tänkte att kanske AJ jagar och behöver ett slaktrum. Han kanske har även jaktvänner...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Dom har så bra bevisning annars hade tingsrätten inte häktat den misstänkta i fyra veckor till. Det är väldigt ovanligt. Nu är det bara sist pusslet som skall läggas och polisen har haft gott om tid till detta.

Det har polisen haft i många andra fall med t e x Thomas Quick Christer Petterson mfl vad hände?
2015-07-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Iklädda vita overaller, hårnät och handskar sågs teknikerna föra ut föremål och säkra bevis från baracken.

Det såg jag också när dom gjorde det måste ju ha varit likdelar då förmodligen
Varför tror du att det var likdelar?
2015-07-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Varför tror du att det var likdelar?

För såg ut som sådana vita påsar som kriminalteknikerna har när dom hämtar likdelar. GW har visat upp sådana i Veckans brott.
2015-07-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det där med pzzaköpet är inte bekräftat från säker källa.
och dessutom kanske MGM hade viktigare saker för sig i Källby... han kanske egentligen tyckte det var viktigare att tanka bilen så han kunna åka iväg med LH/kroppen, eller köpte något som han skulle ha för att gömma kroppen i osv om det inte fanns grejer i någon lada redan...Han kanske gjorde detta men låtsades om för övriga i familjen att det var pizzan som var det viktiga...
Senast redigerad av ulvan 2015-07-20 kl. 23:17.
2015-07-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
GM betyder gärningsman antar jag...vad betyder MGM, FUL, MT, mm...det finns massor av förkortningar som jag inte begriper....kan man få hjälp med översättning av alla jävla förkortningar?

mgm=misstänkt gärningsman
FUL=förundersökningsledare
MT=misstänkt
2015-07-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det som omtalas "slaktrum" är från början ett mjölkrum, i anslutning till ladan mittemot caféet.
Troligtvis är det ett rum som på privat initiativ är förberett för slakt av jaktbyten.
Det dräller av foton på jakt i Blomberg, och även på jaktlag som huserar vid caféet, med en lång rad av bilar parkerade i anslutning till ladan intill.

Beträffande Martorp är jag skeptisk till att där finns ett godkänt slaktrum. Möjligtvis att det finns ett tvättrum/våtrum i anslutning till maskinhallen.

Tack för svaret.
Men i så fall kan man tänka sig att i slaktrummet finns även köttyxor och -såg. Inte bara slaktbänkar och slaktkrokar.
2015-07-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu var det ju inte direkt någon nyhet att baracken var bortforslad - men Expressen behövde väl en rubrik för att ha något att skriva om.

Varför vill polisen inte bekräfta att de transporterat bort boden. De har ju bekräftat att de tagit in bilen för undersökning. Vad är det som gör skillnaden mellan bilen och boden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in