Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
...jag har uppgifter på att hon var INTE styckad, men "hårt åtgången".
Oavsett så är det ju fritt fram att välja vad man vill tro på, förresten är ju 98% av det vi diskuterar spekulationer av olika grad av trovärdighet. (...)
Jag läste ett inlägg tidigt i tråden, där nån hade hört att Lisa var illa tilltygad "där nere". Jag tolkade det som att någon försökt ta bort bevis genom att skända hennes underliv. Men vet naturligtvis inte om den uppgiften är riktig.
Nå, jag har följt tråden noggrant i princip sedan starten men nu varit bortrest några dagar. Ca 3.000 inlägg som jag haft att ta igen. Har nu hoppat bland sidorna och förstått att det mesta är ungefär lika oklart som tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Eventuellt
rättegång redan i september 
I sådana fall borde
FUP komma snart
Kriminalkommissarie tror att de kan vara klara med utredningen i mitten på augusti och med hans erfarenhet tror han det blir rättegång någon gång i september.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2781398-lisa-holm-fallet-narmar-sig-rattegang
Jag måste säga att denna artikel inte gav något som helst belägg för att saken är klar.
Att bevisningen mot MGM stärkts visste vi ju, här framkommer inte att någon ytterligare bevisning tillkommit.
Nä, som jag fattar det har sommarens nyhetstorka slagit till och tidningarna måste ha något att skriva. Ingenting bekräftas ju av polisen, det är bara en massa rykten som far omkring.
Sedan jag åkte bort har det hänt följande:
1.Lisas hjälm har hittats. Tid och plats för fyndet är hemligt men samtidigt har den avfärdats som viktig i sammanhanget. (Man kan förstå om polisen trots yppandeförbudet i så fall tillåter sig släppa den nyheten. Kanske vill man hejda "privatspanare" från att leta efter hjälmen?)
2.Lars Johansson har degraderats från länskriminalchef till kriminalkommisarie i Skövde

. Han är emellertid nu mera utpekad och framlyft som spaningsledare, vilket antagligen beror på att:
3.FUL Wennerholm har gått på semester och ersatts av Anette Olsson. Hon går hårt ut och säger att bevisläget är gott eller t.o.m. att det stärkts (vilket advokaten inte tycks känna till). Även Johansson anser mer uttryckligen att bevisläget är gott. Sammantaget verkar dock inga revolutionerande bevis finnas.
4.Bröderna verkar ha setts i Källby ca 19.30 den 7 juni. Jag läste något om ett affärsbiträde som kunde vittna om det, men i tråden är det mest prat om kameror och huruvida det var butiken eller pizzerian. Är detta pizzaköp överhuvudtaget bekräftat från pålitlig källa?
5.Det har stått i tråden om att Lisa skulle ha setts tillsammans med någon/intill en SUV/vid annan plats än där mopeden stod. Kan någon klargöra vad av detta som kan vara sant?
Har jag missat något?