2015-07-20, 22:05
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Och då kommer frågetecken 4567 när det gäller häktad GM, när skulle han ha hunnit detta, inte samma dag som LH försvann då det är för kort tid ca 1 timma , att överfalla, våldta , mörda, förflytta och sedan såga kroppen i delar , gömma kroppen och sprida ut ägodelar samt åka och handla och inte veckan efter när hela området var fullt med folk som när som helst kunde köra in huvudet genom dörren på arbetsplatsen.
På mindre än en timma kunde han döda och köra henne till Martorp.
2015-07-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Gw Persson har väl aldrig varit polis även fast han tror det själv så hans åsikter ska man nog ta med en nypa salt, jag vet att riktiga poliser gör det i alllafall

Han har varit anställd hos rikspolisstyrelsen som expert och rådgivare..... så helt ute och cyklar är han nog inte😉
2015-07-20, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Här en nyhet som åter igen kommer att leda till nya vilda spekulationer:

http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/

Något som egentligen inte behöver betyda någonting, se mitt inlägg på föregående sida...

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Fy fan då kanske hon blivit styckad i den baracken Ja det är nog något fruktansvärt hemskt som hänt Lisa eftersom locket är så pass hårt på från polismyndigheten.
2015-07-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad tycker du då om polisen grep litauerna på "intuition?
Kan vi skilja på gripa, anhålla och häkta? Snälla.
2015-07-20, 22:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Han har varit anställd hos rikspolisstyrelsen som expert och rådgivare..... så helt ute och cyklar är han nog inte😉
Fast som kriminolog inte som brottsutredare även om suck och stön tror han är Sherlock så är han mest en upprepare av det självklara.
2015-07-20, 22:10
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
. Har ställt frågan förut och ställer den igen, har inte AJ haft någon bekanta/ bekant som blivit mördad tidigare . Jag tror inte han har gjort det själv men han har hjälpt till efteråt, det är min övertygelse

Jag kan personligen inte komma ihåg att jag skulle ha läst/hört det.

Kan någon annan i Tråden bekräfta/dementera den uppgiften?
Medlem
A1HORNYLADs avatar
...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-07-20 kl. 22:13.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då kan vi nog säkra att baracken är fyndplatsen för kroppen.

Tycker jag inte vi kan.
Om kroppen hittats i en lada, skulle den också flyttats då menar du?
Men det pekar mer och mer åt den där baracken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast som kriminolog inte som brottsutredare även om suck och stön tror han är Sherlock så är han mest en upprepare av det självklara.
Han lär i alla fall ha mer erfarenhet direkt eller indirekt av brottsutredningar än vad alla i den här dårtråden har tillsammans.
2015-07-20, 22:11
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad tycker du då om polisen grep litauerna på "intuition?

Det var nog inte helt med sanningen överensstämmande...

Dessutom syftade jag mer på när man bygger scenarior eller teorier med mitt inlägg.

Man kan gärna komma med teorier, men då måste man vara tydlig med vad som faktiskt är fakta och vad som är antaganden/förmodanden och rena gissningar.
Senast redigerad av Konservativ-Man 2015-07-20 kl. 22:20.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
...jag har uppgifter på att hon var INTE styckad, men "hårt åtgången".
Oavsett så är det ju fritt fram att välja vad man vill tro på, förresten är ju 98% av det vi diskuterar spekulationer av olika grad av trovärdighet. (...)

Jag läste ett inlägg tidigt i tråden, där nån hade hört att Lisa var illa tilltygad "där nere". Jag tolkade det som att någon försökt ta bort bevis genom att skända hennes underliv. Men vet naturligtvis inte om den uppgiften är riktig.

Nå, jag har följt tråden noggrant i princip sedan starten men nu varit bortrest några dagar. Ca 3.000 inlägg som jag haft att ta igen. Har nu hoppat bland sidorna och förstått att det mesta är ungefär lika oklart som tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Eventuellt rättegång redan i september I sådana fall borde FUP komma snart

Kriminalkommissarie tror att de kan vara klara med utredningen i mitten på augusti och med hans erfarenhet tror han det blir rättegång någon gång i september.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2781398-lisa-holm-fallet-narmar-sig-rattegang

Jag måste säga att denna artikel inte gav något som helst belägg för att saken är klar.
Att bevisningen mot MGM stärkts visste vi ju, här framkommer inte att någon ytterligare bevisning tillkommit.

Nä, som jag fattar det har sommarens nyhetstorka slagit till och tidningarna måste ha något att skriva. Ingenting bekräftas ju av polisen, det är bara en massa rykten som far omkring.

Sedan jag åkte bort har det hänt följande:
1.Lisas hjälm har hittats. Tid och plats för fyndet är hemligt men samtidigt har den avfärdats som viktig i sammanhanget. (Man kan förstå om polisen trots yppandeförbudet i så fall tillåter sig släppa den nyheten. Kanske vill man hejda "privatspanare" från att leta efter hjälmen?)
2.Lars Johansson har degraderats från länskriminalchef till kriminalkommisarie i Skövde . Han är emellertid nu mera utpekad och framlyft som spaningsledare, vilket antagligen beror på att:
3.FUL Wennerholm har gått på semester och ersatts av Anette Olsson. Hon går hårt ut och säger att bevisläget är gott eller t.o.m. att det stärkts (vilket advokaten inte tycks känna till). Även Johansson anser mer uttryckligen att bevisläget är gott. Sammantaget verkar dock inga revolutionerande bevis finnas.
4.Bröderna verkar ha setts i Källby ca 19.30 den 7 juni. Jag läste något om ett affärsbiträde som kunde vittna om det, men i tråden är det mest prat om kameror och huruvida det var butiken eller pizzerian. Är detta pizzaköp överhuvudtaget bekräftat från pålitlig källa?
5.Det har stått i tråden om att Lisa skulle ha setts tillsammans med någon/intill en SUV/vid annan plats än där mopeden stod. Kan någon klargöra vad av detta som kan vara sant?

Har jag missat något?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-07-20 kl. 22:18.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fy fan då kanske hon blivit styckad i den baracken Ja det är nog något fruktansvärt hemskt som hänt Lisa eftersom locket är så pass hårt på från polismyndigheten.
Nej det blev hon inte och hur fan ska GM hinna röva bort, slå ihjäl och stycka kroppen, sen städa upp och sedan åka och köpa pizza?

Blir rätt tajt bara hinna med att röva bort och mörda för att sedan åka och handla pizza.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in