2015-07-20, 22:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om han inte går med på "frivillig" omhäktning blir det förhandling.
Om tingsrätten ser förhandling betydelselös kan de ändå besluta om omhäktning utan förhandling, även om den häktade motsätter sig detta, men hur vanligt det är vet jag inte?
2015-07-20, 22:01
Medlem
Citat:
Spanjoren är AJ:s styvson, född -77 och alltså äldre än NB.

Stämmer det att han var på besök då LH försvann?
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaica
Inside-info, (källa: en journalist här i Skövde som är bekant med en av poliserna som var med i spaningsuppdraget)

Lisa Holm hittades styckad i 6 delar i en dynbox, polisen som hittade henne har fortfarande inte kunnat gå till jobbet.

Vet inte om detta tagits upp tidigare, orkar helt enkelt inte bläddra.

Vad är det för fel på polisen ?!

byt jobb för helvete !
Medlem
PeoFallmos avatar
Då är det troligt att det var i boden hon hittades.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag bara tycker att de är skumt.
Det är du förstås fri att tycka, men för diskussionens skull vore det bra om du utvecklade varför det är skumt att byggnadens ägare som dessutom bor i närheten råkade presenteras för Lisa samma dag som hon försvann.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Tror inte en sekund på att Lisa hittades styckad. Det borde finnas en slaktplats då med en hel del blodstänk.

Hoppas jag inte heller men slaktrummet var avspärrat ett tag efter att hon hittades....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Det vet jag inte. Däremot verkar det ju som att AJ har varit inblandad i en hel del skumma affärer, hans rykte bland folket på bygden verkar ju onekligen vara rätt skamfilat.
Men därifrån till att ha delaktighet eller på ett eller annat sätt vara inblandad i ett mord på en oskyldig 17-åring? Nja, tveksamt.
Men vem vet.
. Har ställt frågan förut och ställer den igen, har inte AJ haft någon bekanta/ bekant som blivit mördad tidigare . Jag tror inte han har gjort det själv men han har hjälpt till efteråt, det är min övertygelse
2015-07-20, 22:02
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Här en nyhet som åter igen kommer att leda till nya vilda spekulationer:

"En barack på gården Martorp - där Lisa Holm, 17, hittades död - finkammades av kriminaltekniker under flera nattliga timmar. Efter det har baracken försvunnit från platsen. Polis och åklagare vill inte uppge var den tagit vägen."

http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/

Något som egentligen inte behöver betyda någonting, se mitt inlägg på föregående sida...

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Senast redigerad av Konservativ-Man 2015-07-20 kl. 22:09.
2015-07-20, 22:03
Medlem
Citat:
Inte ett dyft. Folk möter nya människor varenda dag, särskilt på en ny arbetsplats.

Fast det gäller väl alla människors handlingar vid den tidpunkten i så fall? Det är bara slump och har inget med LH:s försvinnande att göra. Varken för litauer eller godsägare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Hoppas jag inte heller men slaktrummet var avspärrat ett tag efter att hon hittades....

Ja och NÄR?????
Medlem
Timeouts avatar
Baracken försvunnen från gården Martorp
En barack på gården Martorp - där Lisa Holm, 17, hittades död - finkammades av kriminaltekniker under flera nattliga timmar.
Efter det har baracken försvunnit från platsen.
Polis och åklagare vill inte uppge var den tagit vägen.

Under måndagsmorgonen vill spaningschef Lars Johansson inte berätta några detaljer kring baracken.
– Jag kan inte uttala mig om förundersökningen. Vi väntar på svar från NFC (Nationellt forensiskt centrum reds anm) och på slutsvar från obduktionen. Det kan dröja tre veckor, och det är nog först då mer information kan lossna, säger han.

Den här baracken som har fraktats bort från det här området – har man gjort någon typ av fynd i den som är av intresse för utredningen?
– Det är det svaret som jag lämnat: Vi har inga kommentarer till utredningen.
http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/

Då kan vi nog säkra att baracken är fyndplatsen för kroppen.
Senast redigerad av Timeout 2015-07-20 kl. 22:08.
2015-07-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Jag har följt tråden då och då, och även andra liknande trådar ibland. Men jag måste säga att jag knappast har sett så många låtsasdetektiver eller hobbyutredare som hakat upp sig i ovidkommande detaljer och oväsentligheter i någon annan liknande tråd.

För det första så måste man göra en distinktion på fakta, framförallt väsentlig fakta, förmodanden och teorier/förslag. Men det är minst lika viktigt att känna till det man själv inte har så bra koll på eller där kunskapen inte är den bästa.

Rimlighetsbedömningar är viktigt att göra med viss regelbundenhet samt att dokumentera kontinuerligt.

Och att aldrig glömma: "Det är inte allt sant som sanning är likt".

Vad tycker du då om polisen grep litauerna på "intuition?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in