2015-07-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Vem skulle i så fall vara beställaren?
Det är mycket logiskt att det fanns en beställare till mordet när man ser hur det är utfört, sedan måste det finnas ett motiv för att Lisa blev mördad.
Det är från motivet man kan söka beställaren, det är klart sådana uppgifter blir spekulationer och det tänker jag inte gå in på.
Att placera in den litauiske gästarbetaren som gärningsmannen ser jag som årets skämt.
2015-07-20, 15:36
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Och dessutom hinna med våldtäkt, tortyr och en styckning i 5-6 delar. Fast det är klart att har man stressat igenom dessa moment så blir man givetvis sugen på en pizza.

Nu är det ju inte bekräftat att bröderna köpte pizza den dagen vid den tiden. Polis har ju hämtat övervakningsfilm men mer info än så har inte läckt ut. Personal i butik sägs ha uppgett detta men om det är sant så borde inte bevisningen ha stärkts vilket ju var budskapet från polis idag.
2015-07-20, 15:38
Medlem
Har det kommit ut än att hon blev våldtagen?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är mycket logiskt att det fanns en beställare till mordet när man ser hur det är utfört, sedan måste det finnas ett motiv för att Lisa blev mördad.
Det är från motivet man kan söka beställaren, det är klart sådana uppgifter blir spekulationer och det tänker jag inte gå in på.
Att placera in den litauiske gästarbetaren som gärningsmannen ser jag som årets skämt.

Om det är mycket logiskt så skulle jag vilja att du utvecklar hur det är utfört.
Vi kan börja med NÄR, VAR och HUR?
Medlem
Citat:
Det är inte alls logiskt. Kan du förklara logiken som jag missar? Och vad vet du egentligen om hur dådet utförts?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja motivet är då psykisk sjukdom tex

Njaa. Svårt att se.
2015-07-20, 15:41
Medlem
Det som känns mest "rimligt" enligt mig i det här är att det är en våldtäkt eller försök till våldtäkt som gått jävligt snett. Därefter har GM fått panik och gömt kroppen. Det där med alla hennes utspridda ägodelar har jag dock svårt att förstå mig på.

Jag finner det osannolikt att hon blivit styckad. Det är svårt, lämnar mycket spår och tar tid. Det är väl mer en fantasi för alla mgb-fantaster härinne.
2015-07-20, 15:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Du är fullkomligt meningslös och har fel.

ÅK har aldrig gjort en bedömning på flyktfara när misstankegraden sjönk från sannolika skäl till skäligen, ÅK hade inte sannolika skäl inför omhäktning så spelar det ingen roll om det var flyktfara. MGM skall släppas ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm
Misstankegraden var lägre, flyktrisken ansågs i princip obefintlig vid nästa tillfälle. Sen kanske inte du ska uttala dig om meningslösa inlägg, inte i den här tråden åtminstone. Vill du att jag utvecklar det med?
Lustigt att åklagaren inte utfärdade reseförbud när han ansåg det rådde flyktfara vid första häktningen.
Citat:
Om någon är skäligen misstänkt för ett brott som kan leda till fängelse kan åklagaren besluta om reseförbud. Ett reseförbud kan meddelas om det finns risk för att den misstänkte avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff. När denna bedömning görs ska hänsyn bland annat tas till den misstänktes personliga förhållanden och vilket brottet är.
En diskussion om ämnet istället för person är mycket trevligare.
2015-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Det med Schürrer var väl att hon igenkändes av kvinnan hon attackerade först?

Det kan väl inte jämföras?

FEL! Hon trodde att hon hade varit med om en bilolycka men börjades minnas rätt saker när en av de huvudmisstänkta fick berätta för henne vad hon skulle minnas. Finns ingen teknisk bevisföring i det fallet och likheterna med detta är stora. Vi får verkligen hoppas att det kommer fram något bevis i FUP:en annars kan vi få ett nytt Arbogafall där man sätter dit den som inte passar in samt låter bli att undersöka de riktigt skumma aktörerna .
2015-07-20, 15:43
Medlem
Någon som känner till vem som skötte om bilparken hos godsägaren. Tvättar bilarna, bilbesiktigar med mera. Kan MGM haft tillgång till den svarta SUV.en och varit till någon tvätthall med den just den eftermiddagen. Räknas väl också som arbete. Eller haft den i tjänsten hämtat virke eller annat mindre som behövdes. Fanns det krok på brödernas egen bil?
2015-07-20, 15:43
Medlem
Citat:

Hur var mordet utfört?

Kan beställaren vara utsocknes eller kan man bara "inse" att det är proffsen som utfört det som kan anses komma utsocknes ifrån, kanske från P.R.C.?

Sitter då beställaren kvar på platsen, i slott eller koja och väntar ut polisen för att spårlöst gå upp i rök?
2015-07-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men hur tänker du nu?
Vad säger dig att det inte hittats bevis i bilen?
Undersökningsresultatet av den är inte klart än.
Och yppandeförbudet är fortfarande at large.
Ingen sådan information kommer ut till allmänheten förrän en eventuell GM är dömd.
Bilen har sannolikt undersökts för länge sedan eftersom den togs i beslag när de blev anhållna.
De hade helt säkert hittat spår i bilen av Lisa om hon transporterats i den, som hade blivit tekniska bindande bevis. De två litauiska personerna som blev frisläppta, det skulle aldrig ha skett om något spår av Lisa hittats i bilen, som bevisar det fanns inga spår av Lisa i deras bil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in