Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 12:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Även om batteriet är tomt så ska det gå att ringa nödnumret 112 ändå.Om GM visste om det så kanske det var därför han slog sönder telefonen !?
Du förväxlar det nog med att du kan ringa utan SIM-kort, eller utan pengar på kontantkortet.
2015-07-20, 12:50
Medlem
Showme1s avatar
De misstänkta fastnade på bild... Otroligt spännande om det kommer något avgörande för att få dit dessa idioter.
2015-07-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rughz
Man skulle hinna mycket fram till (söndag) 19.44 aktuell tidsangivelse på film (alla 3 litauer är dock inte med), synnerligen och speciellt om man dräper cirka 4 dygn senare. I många detaljlägen har du rätt, bra summerat och koll på läget, du uppvisar god konklusionsförmåga, men dessvärre på det hela taget är du ute och cyklar. Försök vrida och vända, lyssna på vad folk säger också, istället för att enkelspårigt köra runt och runt i ditt egna (övertygelse)-spår, det klär dig inte att påvisa samma karaktär som en del äldre enkelspåriga Skövdepoliser.

Hur säker är källan på denna exakta tidsangivelse?
2015-07-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jaha , inte visste jag att man hade Halloweenfirande på fängelset . Vem ska han föreställa tro ?? Snygg sminkning har han i alla fall . Skämt å sido . Precis så där ska alla våldtäktmän se ut .
Precis vad ett sånt jävla arsle förtjänar . Bra bild , kanske man kan visa den för MGM så att han får en morot att erkänna snabbare .

Att sitta i fängelse då de mördat våldtagit tjejer är alldeles för lindrigt :-(
2015-07-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men jag kan svara åt dig istället. Eller snarare: Du gör det ju själv i din karaktärsanalys av bröderna ovan. Det är dessa fåtaliga fakta om bröderna (trevliga, skötsamma och arbetsamma, inte dömda för brott) som tillsammans med omständigheterna runt brottet och offrets ålder, kön och utseende i allt väsentligt är förklaringen till det stora intresset för fallet.

Det finns många paralleller till Vatchareeyamordet där det också fanns rätt många som långt före FUP och åtal var övertygade om att den fridsamme autisten som enligt far sin inte kunde rensa en fisk en gång absolut inte kunde vara den skyldige. Trots blod från mordoffret i bakluckan på hans bil och på en tejprulle i hans lägenhet och en hel del andra indicier.

Det är en naturlig reaktion och i grunden riktig - de flesta mördare är av en annan typ. Samtidigt måste man komma ihåg i detta läge att ingen vet summan av den häktade mannens hela personlighet. Några positiva omdömen från arbetsgivare och grannar och ett rent straffregister är inte tillräckligt för att göra en karaktärsanalys.

Det viktigaste att komma ihåg är dock att i slutändan - om det blir åtal - är det bevisningen som är det centrala, inte karaktärsanalyser. Här menar jag och många med mig att det var exakt på den punkten åtskilliga skribenter gick vilse i just Vatchareeyamordet. Man kunde inte släppa föreställningen om den stackars snälle autisten och den ondsinte karatetränaren, trots att all bevisning som fanns pekade mot den dömde och inte tvärtom.

Håller med i det du skriver. En skillnad i detta fallet är väl att det finns inget blod i deras bil (såvitt vi vet) och liknande, dock sitter den äldre på sannolika skäl och suttit där ett tag så någon slags bevisning bör det finnas.

Men i mordet du skrev om, med karateläraren så fanns det väl ändå motiv? Var det svartsjuka eller nåt?

Motivet till mordet på Lisa verkar dimmigt i min mening. Sen tror jag dock att polisen tittar inte på en alternativ GM utan gör allt för att fälla den häktade brodern.
2015-07-20, 12:55
Medlem
Om hon mördades någon annanstans så kan vi väl anta att hon var väl gömd på martorp eftersom att när hon väl var död så kan GM ju ta det lugnt.
2015-07-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Såg detta, skulle det kunna tala för att hon varit vid liv en längre period ?

Nja. Det tvivlar jag på. Själva mordet kan ju ha skett omgående i vilken liten skogsdunge som helst i området. Eller i ladan där hon försvann.
2015-07-20, 12:57
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Kolla länken ovan...

Ang "Traderns" åsikter om att brödernas mamma ljuger. Bröderna och deras mamma pratade säkert med varandra ofta med via mobilen och på Litauiska så varför är det omöjligt att någon av bröderna ringde sin mamma medan de under tiden satt och drack kaffe på uteplatsen?! Den mobiltrafiken går väl i så fall att kolla upp.
2015-07-20, 12:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Även om batteriet är tomt så ska det gå att ringa nödnumret 112 ändå.Om GM visste om det så kanske det var därför han slog sönder telefonen !?

Vad är det för telefon som går att ringa från om den är helt urladdad???

112 går vad jag vet alltid att ringa även om man råkat låsa telefonen pga felaktig pinkodsinmatning, alternativt fått sitt abonnemang spärrat till följd av bristande betalning.
2015-07-20, 13:00
Medlem
Bröderna kan iof säga att de gjorde vad fan som helst den aktuella timmen mellan fikan och pizzaköpet, upp till polisen att bevisa motsatsen och slå hål på alibit.
2015-07-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad är det för telefon som går att ringa från om den är helt urladdad???

112 går vad jag vet alltid att ringa även om man råkat låsa telefonen pga felaktig pinkodsinmatning, alternativt fått sitt abonnemang spärrat till följd av bristande betalning.

Det han menar, tror jag, är att telefonen alltid stängs av när den har någon procent batteri kvar. Därför kan man starta telefonen igen ifall det är nödfall och man måste ringa 112 i någon minut. Konstig kommentar från honom hursom.
2015-07-20, 13:01
Medlem
Aftonladet just nu "Lisa Holm mördades inte på platsen hon hittades på"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21143359.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in