2015-07-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är väldigt osannolikt att mamman skulle pratat med människor i sverige samtidigt som bröderna drack kaffe dagen Lisa försvann.
Varför då?

Hon, mamman kanske ringde varje söndag och ringde någon annan då hon inte fick kontakt,fick svar på att de fikade. Det har väl inte framgått hur ofta de haft kontakt per telefon och vid den tiden på söndagen fanns väl ingen som kände till något om någon saknad person.

Hon sökte de även på fredagen 12/6 då polisen anhöll/tog in bröderna och kvinnan enligt vad hon sagt i media ringt fler gånger och ingen kontakt.
2015-07-20, 11:58
Medlem
Tingsnotariens avatar
När det gäller advokaternas möjlighet att ta del av information från övrigas förhör skulle jag säga att de i detta specifika fall är särskild goda. Varför? Eftersom uppgifter som framkommit av övriga kan ha betydelse för hur advokaten ska bemöta de anklagelser som riktats mot dennes huvudman och sådana uppgifter har en misstänkt i regel rätt till.
2015-07-20, 12:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Varför då?

Hon, mamman kanske ringde varje söndag och ringde någon annan då hon inte fick kontakt,fick svar på att de fikade. Det har väl inte framgått hur ofta de haft kontakt per telefon och vid den tiden på söndagen fanns väl ingen som kände till något om någon saknad person.

Hon sökte de även på fredagen 12/6 då polisen anhöll/tog in bröderna och kvinnan enligt vad hon sagt i media ringt fler gånger och ingen kontakt.
Inte ringer hon väl grannen om hon inte får tag i bröderna om de tillfälligt sitter på trappan och fikar?
Om så skulle vara fallet skulle ju grannen sagt till bröderna.

Vad det gäller fredagen den 12/6 pratade mamman med den äldre brodern kl 19.30. Den yngre var då och fiskade.
2015-07-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vad är det för spanjor...jag googlade runt för några veckor sedan och hittade en amatör wannabe fotograf som fotograferat modeller i kinnekulle området. Reagerade på att fotona var ganska sexistiska och mer åt porr än konst. Naken överdel och strumpor typ. Han lade upp bilder på ett forum där andra medlemmar kommentade. Och någon kommenterade negativt om nakenheten. Jag fick en känsla av en fotograf som använder det till att ragga brudar.

Den tanken tänkte jag med i början på tråden. Tjejer i den åldern är rätt fåfänga. Någon god vän till fotografen kan ha sagt att det var en förtjusande flicka på caféet gå ner och fotografera henne. Det ena ledde till det andra. Fotografen ville ha mer lättklädda bilder men inte Lisa..
2015-07-20, 12:15
Medlem
Jag vill fortfarande veta ett motiv. Det kan finnas hundra anledningar till varför den häktade deltog i sök och uppträdde konstigt.

Killen som kidnappade en tjej i Göteborg gick med MP i söket, tillsammans med den lilla tjejen och han uppträdde varken konstigt eller avvikande. Där var det slumpen som fällde honom.

Det har skrivits flera ggr i tråden att bröderna arbetade bra, slet som djur och var allmänt trevliga/skötsamma. Ett tecken på det är väl att de har fått återkomma flera år och även om det inte är ett bevis på att de är guds bästa barn så är jag tveksam till att någon av dem får en fix idé att mörda en ung tjej.

Jag vill så gärna ha en annan GM, fråga mig inte varför.
2015-07-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För katterna, ja. Inte nödvändigtvis för veterinärerna. Rent allmänt gäller att kloroform är ett ämne som nuförtiden används mycket sällan utanför laboratoriemiljön eller den kemiska industrins produktionsmiljö, och sannolikheten för att det skulle ha använts i det här fallet i princip epsilon.

Om så skulle varit fallet så kanske gm blandat det själv om det skulle gå? Alternativt smugglat in det via utlande. Eller kanske använt en stungun typ som amerikanska polisen använder...
2015-07-20, 12:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag vill fortfarande veta ett motiv. Det kan finnas hundra anledningar till varför den häktade deltog i sök och uppträdde konstigt.

Killen som kidnappade en tjej i Göteborg gick med MP i söket, tillsammans med den lilla tjejen och han uppträdde varken konstigt eller avvikande. Där var det slumpen som fällde honom.

Det har skrivits flera ggr i tråden att bröderna arbetade bra, slet som djur och var allmänt trevliga/skötsamma. Ett tecken på det är väl att de har fått återkomma flera år och även om det inte är ett bevis på att de är guds bästa barn så är jag tveksam till att någon av dem får en fix idé att mörda en ung tjej.

Jag vill så gärna ha en annan GM, fråga mig inte varför.
Jag kan bara komma på en anledning. Och det är att Blombergs anställda blev beordrade att hjälpa polis och räddningstjänst att leta i brunnar och gödselbrunnar samt hjälpa till att tömma dom, som framkommit ett antal gånger i media.
2015-07-20, 12:25
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Jag kan bara komma på en anledning. Och det är att Blombergs anställda blev beordrade att hjälpa polis och räddningstjänst att leta i brunnar och gödselbrunnar samt hjälpa till att tömma dom, som framkommit ett antal gånger i media.
Personalen hjälpte nog till med tömning etc men letandet stod polisen för, i lämplig klädsel. Man hittade en hammare i en gödselbrunn.
2015-07-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt vad polisen menar med att batteriet var dåligt vet vi inte, det kan betyda att det inte tar emot laddning men också att det var lite ström i det eller att det var skadat på något sätt. Hur påverkar väder och vind ett batteri som ligger utomhus?

Hon kanske försökte ringa 112 innan? Kanske tystats ner...
2015-07-20, 12:28
Bannlyst
Apropå Litauernas kaffedrickande så kan åtminstone jag sitta ute & dricka kaffe i vilket väder som helst & min känsla är att Litauerna är så pass hardcore att de kan ta en kaffe både innan & efter maten, kanske så pass innovativa (Med Svenska mått mätt) att de även kan ta kaffet till maten.

Nu dröjer det inte länge till innan de kan fira med en hel kanna hemma i Litauen i full frihet hela familjen. Påtår & tretår med Idas sommarvisa spelandes i bakgrunden.
2015-07-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jo då.
Att ta sej från kaffedrickandet som modern tydligen såg som någon räddning, till cafet tar inte lång tid. Från cafet till Martorp tar inte heller speciellt lång tid.

På vilket språk pratade Modern om kaffedrickandet och med vem ???

Vad som skedde i Marinafallet eller Idafallet är inte relevant.
Möjligen om Fredrik eller Moroten varit misstänkta här ,och så är ju inte fallet.

Precis vad jag undrar över. Hur många vänner har morsan, som bor i Litauen, i ett litet samhälle i Sverige
2015-07-20, 12:37
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Inte ringer hon väl grannen om hon inte får tag i bröderna om de tillfälligt sitter på trappan och fikar?
Om så skulle vara fallet skulle ju grannen sagt till bröderna.

Vad det gäller fredagen den 12/6 pratade mamman med den äldre brodern kl 19.30. Den yngre var då och fiskade.

Kanske ändå, om de känner varann?
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in