• 3
  • 4
2015-07-20, 08:13
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Det dåliga med tomater är att de är i samma familj som nattskatta, potatis, datura och alla andra scopolamin-innehållande växter. Läs tripprapporter på datura så fattar du att det inte är någon walk in the park.
så att röka tomat blad då blir det som man har ätit spikklubba/datura?? (spikklubba o datura är kanske samma sak??) för om spikklubba har man ju läst att man bara kan sne tända på det för att det är något nervgift för kroppen som gör så du börjar hallucinonera osv, eller är jag helt ute o cyklar??
Citera
2015-07-21, 19:16
Medlem
Hjärtstilla
Frossört
Kärrspira
Fjällspira

Dem är rätt svaga, men du kommer få ett litet avslappnande rus, det är bättre att göra extrakt dock.

Annars kan du prova taggsallat, vit näckros eller harris. Du kanske behöver göra extrakt.

Sedan har vi tropanhaltiga potatisväxter som:
Datura, Dårört, Bolmört etc

Går att röka om man är försiktig med ganska bra resultat.

Har inte provat besksöta men den bör också innehåller lite tropaner.

Potatis är ofta för klen enligt mig.
Citera
2015-07-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson
Hjärtstilla
Frossört
Kärrspira
Fjällspira

Dem är rätt svaga, men du kommer få ett litet avslappnande rus, det är bättre att göra extrakt dock.

Annars kan du prova taggsallat, vit näckros eller harris. Du kanske behöver göra extrakt.

Sedan har vi tropanhaltiga potatisväxter som:
Datura, Dårört, Bolmört etc

Går att röka om man är försiktig med ganska bra resultat.

Potatis är ofta för klen enligt mig.
Odlar sibirisk hjärtstilla och jag kanske ska fara och hämta kronblad från vit näckros, det växer hur mycket som helst i en sjö 15 minuter härifrån, men då måste man ha båt...
Citera
2015-12-25, 15:18
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson
Hjärtstilla
Frossört
Kärrspira
Fjällspira

Besksöta är enbart gott och eventuellt medicinalt om behandling krävs i ärendet, däremot inget rus i det, enbart smakligt.

Hjärtstilla skapar orytmik i hjärtat om du äter extrakt & är livshotande för de med svagt hjärta, sluta ge tips och råd om skit du inte vet nämnvärt om. Däremot fungerar det bra som faktiskt medicin vid hög puls et c.
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Toppisar och cannabis kan du odla utan större ansträngning investerar du lite mer tid och pengar kan du säkert odla opium också!
Opium är lättodlad i Sverige, sök bara upp en guide här på forumet, mycket läsvärd i ämnet.
Toppisar är svårhanterade och kräver en "större ansträngning" för att odla.
Senast redigerad av JuristGross 2015-12-25 kl. 15:22.
Citera
2016-01-26, 21:33
Medlem
Hundkex / Hundloka ( Växt )

Tjena! Som tråden lyder så har jag lite frågor angående Hundkex / Hundloka.

De är en växt som ni kanske vet, om inte , googla!

Jag som minderårig brukade helt seriöst tända på dem och röka, lite konstigt kanske men de gjorde de flesta.
Nu till sak:

Är det giftigt eller någon biverkning utav rökningen?

Mvh Teknikern
Citera
2016-01-26, 21:34
Medlem
sqtps avatar
Vad menar du?
Förstår inte exakt faktiskt. Kan du försöka vara lite mer pedagogisk kanske?
Eller är det hundkexen som satt sprätt på dig?
Citera
2016-01-28, 04:02
Medlem
Monkeyspanks avatar
Skelört funkar i alla fall inte ett skit på mig.
Minns hur de nyfrälsta flummartöntarna sprang och plockade skelört i slutet av 60 början av 70 talet och påstod att de blev höga av det.

Nyfiken som man var rökte man naturligtvis fulla lungor av skiten.
Utan att känna någon som helst effekt.

Färskingäcklena påstod naturligtvis att de blivit stenade som fan, och de allra töntigaste hade naturligtvis även fått hallisar. Och att inte jag kände något berodde på att jag var så förstockad och inte hade den riktiga livsåskådningen. (D.V.S. Vänsterextremism och FNL-stödjande)

Jag gick vidare och blev tjackpundare istället. Då kände man i alla fall färgen på skiten, och behövde inte böga sig med politik och skit som mina skelörtsrökande polare gjorde.

Fast idag med facit i hand så har ju skelörtsmaffian klarat sig fan så mycket bättre än jag själv.
De är "respekterade" vänsterpolitiker med höga löner och gratis fyllor.

Själv är man gammal knarkare, kåkfarare och alkoholist.

"Olika falla livets lotter." Som nån jävla författarbög sade nångång..
Citera
2016-01-30, 01:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pussyteknikern
Tjena! Som tråden lyder så har jag lite frågor angående Hundkex / Hundloka.

De är en växt som ni kanske vet, om inte , googla!

Jag som minderårig brukade helt seriöst tända på dem och röka, lite konstigt kanske men de gjorde de flesta.
Nu till sak:

Är det giftigt eller någon biverkning utav rökningen?

Mvh Teknikern

Har också funderat på hundkex om det de skulle ge något rus. Men jag tror att det är bara en giftig växt, för annars hade man hört mer om det.
Citera
2016-03-22, 18:51
Röka pelargon?

Hej.

Jag är ingen drogbrukare överhuvudtaget förutom svennealkohol på fredagskvällarna.
Men har en fundering och det är att min sambo hjälpte en gammal granne att handla och sen ville den äldre damen också förbi plantagen för att köpa pelargoner.
Och denna dam sa att pelargoner var bra för man kunde rosta bladen i brödrosten och sedan röka.

Jag och sambon tror att grannen drev med henne men ändå... det gnager lite och undrar er mer erfarna- finns det någon sanning i att röka pelargon eller är det bara granntanten som drev med min sambo?
Citera
2016-03-22, 18:57
Medlem
Pelargonium sidoides finns det vissa antaganden om att den ska kunna ha medicinska effekter vad jag förstår, i övrigt vette tusan.

Som rusgivande verkar det dock inte vara något att hänga i julgranen men de är ju fina att odla ändå!
Citera
2016-03-22, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Pelargonium sidoides finns det vissa antaganden om att den ska kunna ha medicinska effekter vad jag förstår, i övrigt vette tusan.

Som rusgivande verkar det dock inte vara något att hänga i julgranen men de är ju fina att odla ändå!

Misstänkte nästan det, men då vet jag. Inte värt att pröva alltså.
Citera
2016-03-30, 08:55
Medlem
Dragerad_dases avatar
Listar här några arter av intresse;

Gråbo-Artemisia Vulgaris
Malört-artemisia absitnthemum

2 närbesläktade arter som växer här och där i diken. Innehåller Tujon som är hyfsat neurotoxiskt men går att göra sprit på eller te, eller så röker du dem. Var försiktig med dosering bara, överdos kan leda till nervskador och död. Blommorna på toppen plockas helst tidig höst. Ruset? Absintliknande.

Ipomoea spp.

Finns en hel del som växer i naturen som långa revor med klockformiga blommor. Blomman för dagen är bland de mer kända i släktet. Innehåller ergotaminer bl.a. LSA. Frökapslarna töms och fröna tuggas.

Verbascum
Kungsljus. Vissa arters frön är rökbara.
Möjligtvis DMT som är huvudkomponenten. Aldrig provat själv dock.

Vallmo - papaver somniferum
Växer här och där. Danska flaggan är en bra kultivar. Innehåller kodein och morfin. Dosera varsamt!

Praktsalvia / salvia spp /salvia officinalis
Hallucinogen...

Kamomill
Växer lite överallt. Milt lugnande men går att torka och röka.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in