Citat:
Jag skulle vilja säga att alibit är tätt.Inte läst i media idag om att litauerna fastnat på film den aktuella tiden och därmed har alibi, vilka skrev om det?
Sen har jag väl för mig att det är ett tidsgap på en timme ändå, så även om man ser på filmen att de handlar pizza så betyder inte det att de inte hade hunnit utföra mordet på Lisa så särskilt vattentätt är väl inte det alibit, eller?
Sen har jag väl för mig att det är ett tidsgap på en timme ändå, så även om man ser på filmen att de handlar pizza så betyder inte det att de inte hade hunnit utföra mordet på Lisa så särskilt vattentätt är väl inte det alibit, eller?
18.23 skrev Lisa.
1930 sägs de ha fastnat på övervakningsfilmen. Det ger väldigt lite tid över till allt som måste ha skett.
50 minuter bara.
Under dessa 50 minuter måste superbalten alltså ha överfallet Lisa, våldtagit henne och mördat henne - utan att lämna några spår på caféplatsen. Och sen hämtat en bil för att köra liket från caféet ända till gården där liket hittades och gömma det väl. Sen åka tillbaka till huset var alla balter bodde.
Allt detta så snabbt utan att ens bli svettig elelr få några sår elelr blod på sig, inga grusfläckar eller sönderrivna kläder - och utan att börja svetas och få panik.
Sen tillsammans med familjen prata om kvällsmat och välja att ta sig till Kjellby för att handla pizzor. Gå eller köra bil vet vi inte ens än.
Allt detta under 50 minuter alltså.
Och till det så måste han dessutom ha kört med Lisas mobil söderut i 5 minuter av någon anledning direkt efter 1823. Och 1830 krossat hennes mobiltelefon och sen plockat upp alla bitar han kunde hitta, men glömt/missat skalet.
Så Ja - alibit Är faktiskt Tätt.
Detta Bevisar ju att balterna Omöjligt hade kunnat göra det.
Förstår ni inte hur det alibit faktiskt rentvår balterna? Det blir en fysiskt omöjlighet för honom att ens ha kunnat göra det.
Ser ni då hur farligt det är med sk "polisiär intuition"? Att den sätter hela objektiviteten och neutraliteten ur spel, och de går bara på sina egna Känslor - struntar Helt i bevis som kan fria den misstänkte, som talar till den misstänktes fördel.
Detta är ju allvar.
Nu kommer den häktade att bli frisläppt inom kort. Advokaten kommer aldrig att acceptera att den häktade är inlåst Trots alibi.