2015-07-19, 22:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Är det Fernandez Coto du pratar om?

Ja, precis. Men jag tänker att man får googla själv, vill inte länka ut nånting. Spekulerar ju bara än så länge.
2015-07-19, 22:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är det Cafe ägaren Lena och AJ som går med armarna om varandra i denna video vid 1:53 till 1:55 ?

Och är det AJs son, GJ, som står vid en svart/mörkblå skåpbil och väntar på AJ (det liknar honnom)? på väg till Stockholm ???

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Någon som kan se vad det är för bil, skåpbilen altså.
Vems är hunden som AJ's son håller i koppel?
Jag antar att det är han som kört fram bilen då man skymtar den parkerad på norra parkeringen c:a 25% in i videon, och att han tog ut hunden på lite rast när han väntar på farsan.
Nu är jag jäkligt nyfiken på hur länge sonen varit hemma i Blomberg.
Han kom väl inte bara hem från Kanarieöarna för att köra AJ till Stockholm i ilfart samma dag?
Allra minst när han har ett hus precis söder om de första fyndplatserna.
2015-07-19, 22:47
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Men frågan uppstår varför hon gick ner till vägen. Förslagen har varit kissnödighet och behov att ladda mobilen.

Gick ner till vägen? Ner?? Det är rätt plant där.
2015-07-19, 22:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hans namn verkar vara Fernandez de Cotl Jönsson
Har något gammalt företag som inte aktivt,AJ är med där oxå, hm..
A F*rnandez C*to Jönsson är AJ:s fru. Varifrån fick du ditt namn? AJ har ingen son med spanskklingande namn.
2015-07-19, 22:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men "hittaR" är ju vad poliserna Hoppas på.
Det som jag menade här är ju att poliserna inte hade något när de plockade in dem.
Inget annat än "polisiär intuition."
Dvs de såg tre Utlänningar. Det räckte tydligen för de baltofobiska poliserna.
Därför stoppades de alla tre in i häktescellen.
Hustrun och lillebrodern släpptes.
Men av någon underlig anledning kvarhölls storebrodern. Var det också bara pga "polisiär intuition?" Bara för att han var äldst? Och i polisernas skruvade hjärnor fick de det till att han som äldste brodern minsann utövade hypnotisk kontroll på lillebrodern och hustrun - som slaviskt och utan vilja blev manipulerade av den onda superbalten till storebror?

Märk väl att de faktiskt Har släppt hustru och lillebror. Trots att de säger att de fortfarande är "misstänkta."
Dvs de är alltså Fortfarande misstänkta. Och då alltså misstänkte för medhjälp till mord och skyddande av brottsling etc.
Det är Väldigt allvarliga saker. Därför är det ju intressant att de faktiskt har släppts. För OM de hade haft Minsta lilla bevis mot Någon (inklusive storebrodern) så hade Ingen av dem släppts.

Det säger jag nu en gång till - om de hade haft Minsta Lilla bevis mot storebrodern, så hade inte heller lillebror o hustru släppts.

Det betyder alltså att det Enda - Det Enda - som polisen har på storebrodern är "polisiär intuition."
Dvs baltofobiska maggropskänslor. Som de såklart har mot alla tre. Men storebrodern är kvar Bara för att han är just Storebror.

Vad i helvete är detta för utredning alltså? Det är ju ta mig fan skrämmande!!!

Det känns som att det gränsar mot rena konspirationsteorier i konspirationstråden att påstå detta. Det du i praktiken säger är att det svenska rättsväsendet är genomkorrumperat och bara hittar på anklagelser mot en stackars oskyldig man som det inte finns minsta lilla bevis mot - trots att han nu omhäktats 2 ggr på sannolika skäl.

Men okej - for the sake of the argument - hur förklarar du att advokaten i sin senaste intervju började gå på om medmisstänkta som ljuger i förhör för att själva slippa lös, vittnen som vittnar fel för att de är påverkade av skriverier i massmedia och teknisk bevisning som är "planterad" av den riktiga gärningsmannen. Det låter ju onekligen som att det finns en del som är mer än "polisiär magkänsla" här att förklara bort och som fru advokaten nu börjat veva mot på bästa advokatmanér.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hehe, han ser ju exakt ut som huvudpersonen i American Psycho.
Nej det där inte spanjoren FC.
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan räcka med att en svart SUV rullar upp bakom henne just när hon ska dra på sig hjälmen, samtal uppstår ... Till vägen kom hon förmodligen, dock inte till fots, förmodligen i en bil.

Jag tänker utifrån hur personen skrev om det här; hon sågs stå och prata vid en SUV på andra sidan vägen vid caféet.
Jag tänker att bilen i så fall aldrig varit in på parkeringen alls utan att hon av nån anledning lämnat moppen och gått ut mot vägen där bilen stod.
Att hon tänkte att det skulle gå snabbt, så nyckel och kasse kunde vara kvar.
2015-07-19, 22:50
Medlem
Citat:
Men frågan uppstår varför hon gick ner till vägen. Förslagen har varit kissnödighet och behov att ladda mobilen.

En mörk SUV körde kanske upp och frågade om vägen på engelska! Precis då hon ska runda hörnet!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, om uppgiften stämmer har vi i alla fall fått veta att Lisa själv gått ifrån sin moped som då GM kanske inte sett, vilket vissa av oss misstänkt eftersom den fått stå kvar.
Sedan har hon kommit mycket nära ladan, där NB sett henne.
Kanske var det Lisa själv som tagit kontakt med folk för att be om hjälp med någonting. (Även om jag inte kan komma på vad.)
Varför skulle hon ha lämnat nyckeln i och påsen om hon gick självmant?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
A F*rnandez C*to Jönsson är AJ:s fru. Varifrån fick du ditt namn? AJ har ingen son med spanskklingande namn.
Aj då...jag hakade på det där namnet...men som jag förstått det har AJs fru en son
Medlem
har det framkommit nånstans VARFÖR Lisa tog moppen just denna dagen??

tycker det är mkt avgörande. om hon själv insisterade till detta och tom absolut ville köra moppe denna dagen.
2015-07-19, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men diskussionen om detta utgår från dett vittne som sett Lisa prata med någon i en svart SUV nere vid vägen.

Qwart citat;

Citat:
Nåt jag fick höra och häpnade över var att en bekant till hen hade åkt förbi och sett Lisa stå och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen (vid caféet) efter jobbet 7 juni, och då hade hon hjälmen "uppträdd" på ena armen.

På andra sidan vägen (vid caféet) micklade du ihop så att det blev nere vid vägen, bra jobbat, grattis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in