Citat:
Ursprungligen postat av
angladotter
Ja, om man inte hittar några konkreta bevis som binder någon av bröderna till Lisas död - och det har man uppenbarligen inte gjort hittills - så kan man tvingas konstatera att denna "polisiära intuition", som var det enda som gjorde att man från början koncentrerade sig på bröderna och sedan ägnade alla resurser åt att försöka hitta bevis mot dem, sannolikt var felaktig och att den verkliga gärningsmannen har fått ett mycket stort försprång...
Men "hitta
R" är ju vad poliserna Hoppas på.
Det som jag menade här är ju att poliserna inte hade något när de plockade in dem.
Inget annat än "polisiär intuition."
Dvs de såg tre Utlänningar. Det räckte tydligen för de baltofobiska poliserna.
Därför stoppades de alla tre in i häktescellen.
Hustrun och lillebrodern släpptes.
Men av någon underlig anledning kvarhölls storebrodern. Var det också bara pga "polisiär intuition?" Bara för att han var äldst? Och i polisernas skruvade hjärnor fick de det till att han som äldste brodern minsann utövade hypnotisk kontroll på lillebrodern och hustrun - som slaviskt och utan vilja blev manipulerade av den onda superbalten till storebror?
Märk väl att de faktiskt Har släppt hustru och lillebror. Trots att de säger att de fortfarande är "misstänkta."
Dvs de är alltså Fortfarande misstänkta. Och då alltså misstänkte för medhjälp till mord och skyddande av brottsling etc.
Det är Väldigt allvarliga saker. Därför är det ju intressant att de faktiskt har släppts. För OM de hade haft Minsta lilla bevis mot Någon (inklusive storebrodern) så hade Ingen av dem släppts.
Det säger jag nu en gång till - om de hade haft Minsta Lilla bevis mot storebrodern, så hade inte heller lillebror o hustru släppts.
Det betyder alltså att det Enda - Det Enda - som polisen har på storebrodern är "polisiär intuition."
Dvs baltofobiska maggropskänslor. Som de såklart har mot alla tre. Men storebrodern är kvar Bara för att han är just Storebror.
Vad i helvete är detta för utredning alltså? Det är ju ta mig fan skrämmande!!!