2015-07-19, 21:15
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hade AJ någon med sig till caféet och som såg den förtjusande Lisa, vem i så fall?
Hon hade väl bara jobbat på caféet i 4 dagar?
Men de som tex bor i Kjellby kan ju hur enkelt som helst åka till cafée varje dag, eftersom det bara är en km därifrån.
2015-07-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=4428

Kommentaren kom idag kl 14:15, tre timmar innan GT:s artikel. Jag vet inte vad det har för betydelse för beräkning av tidpunkten för polisens beslag, men det kan knappast ha varit länge sedan. Undrar varför personalen inte har hört av sig tidigare, eller har polisen bara dröjt med att följa upp tipset? Det är inget som stöder åtalet, precis.

Inget nytt, i länken så finns denna uppgift skriven längst ned på sidan (daterat 2/7 redan), och tidigt i utredningen (dvs. som du refererar till tidigare) kontrollerat av polis igenom inhämtat material.
2015-07-19, 21:21
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ja, hur var det med den spanske släktingen ,finns han ,vem är han släkt med AJ är ju inte spanjor,
Hur är det med frun,svenska eller spanjorska.
Kan ju va spanjoren AJ skjutsade till flyg eller tåg,är detta uppkollat

AJ bor tillsammans med en person, förmodligen hans fru, som har ett utländskt namn. Vad jag kan bedöma ett spanskt namn.
2015-07-19, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rughz
Inget nytt, i länken så finns denna uppgift skriven längst ned på sidan (daterat 2/7 redan), och tidigt i utredningen (dvs. som du refererar till tidigare) kontrollerat av polis igenom inhämtat material.
Det står inte 2/7 att polisen hämtat materialet. Det står 18/7.
2015-07-19, 21:25
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Ja, om man inte hittar några konkreta bevis som binder någon av bröderna till Lisas död - och det har man uppenbarligen inte gjort hittills - så kan man tvingas konstatera att denna "polisiära intuition", som var det enda som gjorde att man från början koncentrerade sig på bröderna och sedan ägnade alla resurser åt att försöka hitta bevis mot dem, sannolikt var felaktig och att den verkliga gärningsmannen har fått ett mycket stort försprång...
Men "hittaR" är ju vad poliserna Hoppas på.
Det som jag menade här är ju att poliserna inte hade något när de plockade in dem.
Inget annat än "polisiär intuition."
Dvs de såg tre Utlänningar. Det räckte tydligen för de baltofobiska poliserna.
Därför stoppades de alla tre in i häktescellen.
Hustrun och lillebrodern släpptes.
Men av någon underlig anledning kvarhölls storebrodern. Var det också bara pga "polisiär intuition?" Bara för att han var äldst? Och i polisernas skruvade hjärnor fick de det till att han som äldste brodern minsann utövade hypnotisk kontroll på lillebrodern och hustrun - som slaviskt och utan vilja blev manipulerade av den onda superbalten till storebror?

Märk väl att de faktiskt Har släppt hustru och lillebror. Trots att de säger att de fortfarande är "misstänkta."
Dvs de är alltså Fortfarande misstänkta. Och då alltså misstänkte för medhjälp till mord och skyddande av brottsling etc.
Det är Väldigt allvarliga saker. Därför är det ju intressant att de faktiskt har släppts. För OM de hade haft Minsta lilla bevis mot Någon (inklusive storebrodern) så hade Ingen av dem släppts.

Det säger jag nu en gång till - om de hade haft Minsta Lilla bevis mot storebrodern, så hade inte heller lillebror o hustru släppts.

Det betyder alltså att det Enda - Det Enda - som polisen har på storebrodern är "polisiär intuition."
Dvs baltofobiska maggropskänslor. Som de såklart har mot alla tre. Men storebrodern är kvar Bara för att han är just Storebror.

Vad i helvete är detta för utredning alltså? Det är ju ta mig fan skrämmande!!!
2015-07-19, 21:27
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Har du nån aning om någorlunda exakt klockslag för när denne såg Lisa? Före hon skickade sitt sms, förmodar jag?

Jag hörde bara att det var efter hon slutat jobbet, den dagen hon försvann. Eftersom hen varit i polisförhör två gånger, vet antagligen polisen detta.
2015-07-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det säger jag nu en gång till - om de hade haft Minsta Lilla bevis mot storebrodern, så hade inte heller lillebror o hustru släppts.

Det betyder alltså att det Enda - Det Enda - som polisen har på storebrodern är "polisiär intuition."
Dvs baltofobiska maggropskänslor. Som de såklart har mot alla tre. Men storebrodern är kvar Bara för att han är just Storebror.

Vad i helvete är detta för utredning alltså? Det är ju ta mig fan skrämmande!!!
Tror du verkligen att både tingsrätt och hovrätt låter honom sitta häktad på sannolika skäl om det enda som finns mot honom är "polisiär intuition"?
2015-07-19, 21:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ja, hur var det med den spanske släktingen ,finns han ,vem är han släkt med AJ är ju inte spanjor,
Är det denne man man menar känns han inte direkt som något oempatiskt råskinn.
https://th.linkedin.com/pub/christian-j%C3%B6nsson/0/441/617
2015-07-19, 21:31
Medlem
Surfans avatar
Citat:

Kan det vara denna person som åsyftas?
Fernandez Coto, Alfonso Oscar B Född 1977
2015-07-19, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det denne man man menar känns han inte direkt som något oempatiskt råskinn.
https://th.linkedin.com/pub/christian-j%C3%B6nsson/0/441/617
Nej, det man menar är AJ:s frus son. Han heter sannolikt inte Jönsson. Och utseende kan bedra.
2015-07-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det står inte 2/7 att polisen hämtat materialet. Det står 18/7.

Nej klart inte, men infon som framkommit 2/7 har lett till inhämtande av material (tidigt 4/7 för att avfärda att detta hämtats nu i dagarna och det stod inte heller för den delen), så du kan vara lugn!
2015-07-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Det är ju den största vägen över Kinnekulle, skulle nog inte säga att den är såpass lite trafikerad vid den tiden. Själv möter jag iaf alltid bilar, även vid den tiden och framförallt under helger.

Begreppet "största" innebär?

Den är livligt trafikerad i och i närhet av Källby men även där blir det tomt och tyst vid vissa tidpunkter. Efter Källby vet du lika bra som jag att vägen smalnar av och den når färre och färre boende.
Det finns ju de facto flera andra vägar för de boende att välja på, beroende på vad destinationen är.

Men ok, just nu i semestertider är vägen inte helt omöjligt den med mest trafikanter av de vägar som finns att tillgå.
Jag åker inte den vägen dagligen. Men tillräckligt ofta för att veta att det är väldigt tomt och avfolkat under kvällen. Det finns ju ingen populationsrik metropol i den andra änden så att säga.
Att det kan ta 5-15 min kan jag intyga under kvällstid, dåligt väder och innan/efter industrisemestern. Sätt dig och kika själv.

Att det inte är otroligt att det kan gå 30 min är en gissning men det är realitet på vissa genomfarter i huvudorten, så varför skulle den inte gå hem på en kostig på vischan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in