Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Tycker det är jättekonstigt med detta droppande av tillhörigheter hit och dit. . Varför?? Var det för att fördröja polisen och tvångs dom att stanna upp ett tag vid alla fynd eller vad

Det kan tyckas amatörmässigt. Men det är väl ingen onaturlig reaktion från en panikslagen person.
Vederbörande vill bli av med prylarna helt enkelt, kanske städade bilen.
2015-07-19, 00:32
Medlem
Jag har spekulerat tidigare om att för varje dag som går så tror jag mindre på att det är någon av bröderna som mördat Lisa, särskilt den äldre då han suttit häktad längst utan att (antagligen) erkänt dådet.

Dock tror jag nu när lite nytt kommit fram (via media etc, men ändå) att den äldre brodern är körd. Polisen har nog något bra mot honom och jag tänker lite på marina-mördaren.

Han blev friad två gånger dock sket det sig den tredje gången han åtalades. I det fallet så saknades först kropp och mordvapen har jag för mig, senare hittades kroppen men inte mordvapnet men vad han åkte på minns jag inte.

Så jag tror snaran dras åt för den äldre brodern för jag har svårt att tro på att polisen har nada mot honom.
2015-07-19, 00:34
Medlem
Ni vet när lisa hittades sa dom "Vi tror det är lisa" det måste ju menas med att hennes kropp inte var i så bra skik efter som man borde annars se om det är hon eller inte
2015-07-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Det här med hjälmens nyhetsvärde känner jag spontant att vi kan stryka. Ingen nyhet, den har hittats i ett tidigt skede, men någon ettrig journalist har fått detta serverat idag och kan därför publicera det.
Har mycket svårt att se att hjälmen skulle hittats idag.

Varför landar diskussionen i LGWPs kompetens och insikt i detta fall?
Har han gjort något nytt uttalande, eller är det de tidigare artiklarna om statistik som fortfarande ligger till grund för dessa diskussioner?

Tror diskussionen hamnar där genom att LGWP har rätt genom statistik, och för at bygga vidare på den här tråden där troligtvis mgm är för uppbunden och giltig till de flesta åtalspunkter där finns för detta brottet, så finns alltid en glädje till konspirationer, och om LGWP:s statistik skulle varit hundraprocentig, hade de hittat pojkvännen i mobillistan över ringda nummer och haft mördaren där. Däremot har de hittat något bindande mot den som är mgm. för polisens skull hoppas jag de är rätt ute, och de har alla info, det har inte LGWP
2015-07-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Ni vet när lisa hittades sa dom "Vi tror det är lisa" det måste ju menas med att hennes kropp inte var i så bra skik efter som man borde annars se om det är hon eller inte

Det innebär att anhöriga inte har bekräftat det ännu, sämre skick och rättsmedicin hade fått bekräfta det 5 dar senare typ.
2015-07-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Gw Persson har väl aldrig varit polis även fast han tror det själv så hans åsikter ska man nog ta med en nypa salt, jag vet att riktiga poliser gör det i alllafall

En åklagare kan ju använda vem som helst i sin utredning. Polisleg behövs ju krasst bara när man behöver polisens befogenheter.

GW lutar sig kraftigt mot det faktum att historien ofta upprepar sig. Har man koll på statistiken, koll på hur det BRUKAR förhålla sig har man normalt en bra punkt att starta.
Dock verkar ju det som hänt här vara det minst sannolika på förhand..
2015-07-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det innebär att anhöriga inte har bekräftat det ännu, sämre skick och rättsmedicin hade fått bekräfta det 5 dar senare typ.
Så du menar också på att hon förmodligen blivit styckad eftersom dom spärra av slaktrummet jätte länge blodspår? Stackars flicka
2015-07-19, 00:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

tyder snarare på att en närstående inte hunnit identifierat liket. Men de kunde gå ut med det eftersom de klart och tydligt ändå såg att det var hon. En säkerhetsåtgärd by the book
2015-07-19, 00:41
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:

Nejnej. Hennes tillhörigheter hittades väl av Missing People, sedan hittades kroppen i ladan. Efter det häktades bröderna och kvinnan och i samma veva underrättades väl de anhöriga. Mycket troligt att de av sorg/chock inte orkade åka och identifiera kroppen i ladan samma kväll, där av polisens ordval, att identiteten inte var styrkt till 100%.
2015-07-19, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu är ju den käre GW pensionär och har inte tillgång till några utredningar längre. Men med hans erfarenhet och med Expressens arvode vore det konstigt om han inte fick till några spaltmeter.

Jo men jag tror att han även om han nog utan problem skulle kunna knåpa ihop en krim-krönika så vill han hemskt gärna ha rätt & därför så använder han sig nog fortfarande av sina källor.

Men som nämnts tidigare så tror jag att han är rätt illa omtyckt av gemene polis & att källorna blir färre & färre & lämnar sämre & sämre användbar info.
Senast redigerad av Quishlish 2015-07-19 kl. 01:17.
2015-07-19, 00:47
Bannlyst
Citat:

Exakt. "Vi har fått bekräftat att det är Lisa". Den meningen tyder ju också på att det inte var självklart för den som hittade "Kvarlevorna".
2015-07-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Välkommen till Flashback!

Jag skulle nog beskriva sträckan mellan kaféet och fyndplatsen till nästan tre km. Det är nog svårt att jaga någon, döda denne i dagsljus och dra henne i kärra den sträckan.
har inte hängt med s0 bra men hittades lisas kläder inte på kroppen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in