2015-07-15, 17:38
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorElFather
plus minus noll idag.

hela resan med stoppet smakade mer än det kostade, det vill säga hjärtat och psyket var det enda som tog styrk i slutet

vad tycker ni om Steins uttalande?

Får känslan av att han försöker hålla tillbaka rätt mycket...

"Anoto vill understryka att förhandlingarna inte är slutförda och att det inte med säkerhet kan sägas att dessa leder till bindande avtal", skriver bolaget.

Varför tog det en sån relativt lång tid att komma med detta?

Backa bandet och titta på intervjuer med han. Det lyser av honom och man kan känna
att det här är ngt stort på gång. Inte lätt sits för honom att försöka få vissa hetsiga
aktieägare som vill ha snabba nyheter nöjda.
Kunde bara skratta åt rallyt idag och kände mig ganska säker på att morgonens nivåer
återkommer. Nu blir det nog att klättra i små steg till avtalet är klart.
Citera
2015-07-15, 19:26
Medlem
Jag köpte in mig på 1,50.

Har ärligt talat dålig koll på Anoto, men körde på magkänsla och ett tips...så det är lite gambling från min sida, 100k aktier. Får väl bli vad det blir...
Citera
2015-07-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Hur menar du? Varför säljer proffsen? Borde inte detta avtal, även om det var väntat, påverka kursen uppåt? Åtminstone inte neråt?
Bolaget är värderat till 1,2 miljarder. Kursen upp 255% i år. Går i förlust.

Avtalet med HP är som sagt inte klart än.
Citera
2015-07-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorElFather
plus minus noll idag.

hela resan med stoppet smakade mer än det kostade, det vill säga hjärtat och psyket var det enda som tog styrk i slutet

vad tycker ni om Steins uttalande?

Får känslan av att han försöker hålla tillbaka rätt mycket...

"Anoto vill understryka att förhandlingarna inte är slutförda och att det inte med säkerhet kan sägas att dessa leder till bindande avtal", skriver bolaget.

Varför tog det en sån relativt lång tid att komma med detta?

Självklart så håller han tillbaka. Det är ingen liten kund han håller på att signa.
Citera
2015-07-16, 22:11
Medlem
Lirremans avatar
Kommer bli grymt med anoto & HP! Sen har ju anoto många många fler samarbeten och ordrar kommer trilla in mera snart! Fick nyss order på Kolla denna ser riktigt spännande ut ☺https://www.youtube.com/watch?t=74&v=IBnf_lHxPdE
Citera
2015-07-16, 22:15
Medlem
Lirremans avatar
Anoto
* Panasonic Toughpad 4K
* HP nya "produktfamilj" inkl Anoto ska presenteras inom kort
* InformDS Technologies (P) Ltd, 10k pennor, 12 miljoner kronor plus återkommande intäkter
* TStudy China Co Ltd, minimum of 2 million pens over 5 years
* We Inspire
* 1:a plats på Infocom
* Voting - "Partner har 50% av marknaden"
* Optika Displays 65UHD skärm (50000kr/skärm)
* Licensintäkter
* ORDER PÅ 1.700 DIGITALPENNOR VÄRD 10 MLN
* ORDER FRÅN TRATA VÄRD CA 14 MLN KR, 12.000 digitalpennor och Anoto Live forms-licenser
* Upphandling med Hitatchi i Japan.
* Partner med Pen Generation Inc i Korea (Tstudy, Anoto och Amicus samarbetar tillsammans under namnet Pen Generation Inc i Korea där Anoto har 19% av aktierna om inget ändrats. Viktigt: Pen Generations har endast i år beställt 90.000 pennor av Anoto.)
* Pen Generations Inc, Korea. 40k pennor, SEK 1.7 miljoner
*Pen Generations Inc,Korea. SEK 2 miljoner, 50k pennor
*TStudy China, 60k pennor, 20 miljoner kronor
*Ambulanspersonal över hela Wales, 10 MSEK, 1700 pennor

Några urval på smått välkända märken som valt Anoto:
BMW, Daimler, Skanska, Panasonic, HP..."

Det är mycket på gång i detta företaget! Den som väntar får se men jag tror det kommer gå rätt upp efter avtalet med OEM (nästan helt klart med HP) som släpps vilken dag som helst. Så ska man gå in så ska man gå in före avtalet är min uppfattning för sen kommer vi inte se dessa låga nivåer som 1.40-1.50 igen
Citera
2015-07-16, 22:19
Medlem
Köpt liten pos på 1,43 idag. Hoppas på tredje vinsten i rad i anoto.
Citera
2015-07-16, 22:25
Medlem
Lirremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Köpt liten pos på 1,43 idag. Hoppas på tredje vinsten i rad i anoto.

Jag lyckades tanka på 1.40 idag Har ett gav på 1.31 totalt. Men jag tror det är många kortsiktiga traders som vill tjäna snabba enkla pengar just nu. Sen vill väll dom stora bjässarna utlösa stoploss hos småsparare.
Tror kursen kommer sticka till över 2kr efter avtalet är helt klart med HP som likaväl kan komma imorgon eller någon gång nästa vecka.
Citera
2015-07-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirreman
Jag lyckades tanka på 1.40 idag Har ett gav på 1.31 totalt. Men jag tror det är många kortsiktiga traders som vill tjäna snabba enkla pengar just nu. Sen vill väll dom stora bjässarna utlösa stoploss hos småsparare.
Tror kursen kommer sticka till över 2kr efter avtalet är helt klart med HP som likaväl kan komma imorgon eller någon gång nästa vecka.
Härligt! Tror på en uppstuds snart. PM lär komma snart också om hur det blir med HP.
Citera
2015-07-18, 21:41
Medlem
Är det i augusti de ska meddela om ang avtalet?
Citera
2015-07-18, 23:24
Medlem
grillbesticks avatar
Kan komma vilken dag som helst. Det sades inom "de närmsta veckorna" för ett par veckor sedan. Då rapport kommer 14 augusti kan det vara naturligt att ge besked då om det inte blir klart nu snart.
Citera
2015-07-19, 02:40
Medlem
Jag har som många andra gått in i Anoto group och det känns spännande att vara med på denna resa. Det finns en enorm uppsida i denna aktie. Tror på PM redan på måndag. Då bryter vi 2kr definitivt och klättrar sen sakta uppåt mot 8-10kr

Shoppa lite Karo bio vid löning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in