2015-07-18, 14:43
Medlem
U22s avatar
Hej allihopa!

Jag är en ung man som aldrig har haft någon flickvän, och mår psykiskt dåligt på grund av detta. Dessutom är jag 18 år (ve och fasa!) och dessutom oskuld. Detta är något som jag tänker på i princip stora delar av mina dagar, då jag sitter hemma i mitt rum och tänker att den dagen aldrig kommer komma osv. Mitt självförtroende försämras för varje dag som går dessutom.

Jag har dock en lång lista med stora plus: kroppslängd (är 187 cm lång), breda axlar, intelligens, snäll personlighet m.fl

Men också en lista med minus: Inte så många vänner, har en väldigt stor häck för att vara man, dåligt självförtroende, har tidigare varit en deprimerad ensamvarg osv.

Jag har dock aldrig haft problem med att skapa en god relation med människor. Många jag träffat har sagt att jag är rolig och trevlig etc. Men så kommer vi till det där med tjejer - hur mycket jag än försöker (nej, jag är inte desperat) så funkar det inte. Det känns som om alla tjejer jag träffar bara springer ifrån mig, alternativt bara vill ha mig som vän. Inget som förbättrar mitt självförtroende precis.

Jag ser väldigt hyfsad ut. Kommentarer om mitt utseende jag får är mycket blandade, allt från att jag är snygg till att jag ser ut som en trafikolycka, varav det sistnämnda upplever jag som vanligare. Jag får blickar från folk som på nåt sätt signalerar att jag är ful, och de blickarna snurrar sedan runt i huvudet på mig under en vääääääldigt lång tid. Ligger felet hos mig, tror ni, att jag bryr mig för mycket om vad folk tycker? Även bekanta har sagt till mig: "SKIT i vad folk tycker, så kommer du må tusen gånger bättre!"

Har ni några tips på förbättringar jag kan göra i mitt liv, Flashback? Innan det är för sent... jag måste göra en STOR förändring i mitt liv, och till det behöver jag tips utifrån!
Senast redigerad av U22 2015-07-18 kl. 14:47.
Citera
2015-07-18, 14:46
Medlem
Klaga inte, 25 år är jag
Citera
2015-07-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hej allihopa!

Jag är en ung man som aldrig har haft någon flickvän, och mår psykiskt dåligt på grund av detta. Dessutom är jag 18 år (ve och fasa!) och dessutom oskuld. Detta är något som jag tänker på i princip stora delar av mina dagar, då jag sitter hemma i mitt rum och tänker att den dagen aldrig kommer komma osv. Mitt självförtroende försämras för varje dag som går dessutom.

Jag har dock en lång lista med stora plus: kroppslängd (är 187 cm lång), breda axlar, intelligens, snäll personlighet m.fl

Men också en lista med minus: Inte så många vänner, har en väldigt stor häck för att vara man, dåligt självförtroende, har tidigare varit en deprimerad ensamvarg osv.

Jag har dock aldrig haft problem med att skapa en god relation med människor. Många jag träffat har sagt att jag är rolig och trevlig etc. Men så kommer vi till det där med tjejer - hur mycket jag än försöker (nej, jag är inte desperat) så funkar det inte. Det känns som om alla tjejer jag träffar bara springer ifrån mig, alternativt bara vill ha mig som vän. Inget som förbättrar mitt självförtroende precis.

Jag ser väldigt hyfsad ut. Kommentarer om mitt utseende jag får är mycket blandade, allt från att jag är snygg till att jag ser ut som en trafikolycka, varav det sistnämnda upplever jag som vanligare. Jag får blickar från folk som på nåt sätt signalerar att jag är ful, och de blickarna snurrar sedan runt i huvudet på mig under en vääääääldigt lång tid. Ligger felet hos mig, tror ni, att jag bryr mig för mycket om vad folk tycker? Även bekanta har sagt till mig: "SKIT i vad folk tycker, så kommer du må tusen gånger bättre!"

Har ni några tips på förbättringar jag kan göra i mitt liv, Flashback? Innan det är för sent... jag måste göra en STOR förändring i mitt liv, och till det behöver jag tips utifrån!

Gör så här:

Sätt upp ett datum framför dig då du bestämmer att "om jag inte lyckats ha sex innan dess så betalar jag för det".
Det kan vara några månader fram i tiden eller flera år. Fram till dess kämpar du för att få till det. I annat fall får du ju det ändå

PS såg att det är förhållande du är ute efter. Men kan ändå rekomendera det!
Citera
2015-07-18, 15:05
Medlem
Gymmes avatar
Du har inte missat något.

Du sätter för stort värde på förhållanden. Du är ung och har mycket kvar att se, du kommer förstå med tiden att bygga en relation med en kvinna är extremt enkelt när du väl har funnit ditt egna värde och tar stor plats i vardagen. Jag antar att du går i gymnasiet och jag kan garantera dig att direkt efter gymnasiet kommer du få ett slag i ansiktet - förhoppningsvis.

Lägg upp en plan att du skall jobba samt resa. Har aldrig upplevt så många kvinnor som är efter en som utomlands när man reser runt och är bara den människa man vill vara, en glad och utåtriktad sådan. Skaffa ett jobb där du faktiskt övar din sociala förmåga och inte ett lagerjobb på schenker.

Läs relationsakuten och inse att dessa problem, som händer många som inte ens anade att det skulle hända dem får uppleva. Det är inte värt det som ungdom.

Och ja, jag tror garanterat att du bryr dig för mycket. Likt alla som gick i gymnasiet.
Citera
2015-07-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Du har inte missat något.

Du sätter för stort värde på förhållanden. Du är ung och har mycket kvar att se, du kommer förstå med tiden att bygga en relation med en kvinna är extremt enkelt när du väl har funnit ditt egna värde och tar stor plats i vardagen. Jag antar att du går i gymnasiet och jag kan garantera dig att direkt efter gymnasiet kommer du få ett slag i ansiktet - förhoppningsvis.

Lägg upp en plan att du skall jobba samt resa. Har aldrig upplevt så många kvinnor som är efter en som utomlands när man reser runt och är bara den människa man vill vara, en glad och utåtriktad sådan. Skaffa ett jobb där du faktiskt övar din sociala förmåga och inte ett lagerjobb på schenker.

Läs relationsakuten och inse att dessa problem, som händer många som inte ens anade att det skulle hända dem får uppleva. Det är inte värt det som ungdom.

Och ja, jag tror garanterat att du bryr dig för mycket. Likt alla som gick i gymnasiet.

Ung kvar och mycket att se kanske stämmer, men åren går fort. Jag trodde när jag var 18 att det löser sig nog kanske med flickvän osv även om ja är ful, nu är ja helt plötsligt 25 och åren går fort mot 30
Citera
2015-07-18, 15:18
Medlem
nitlott123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hej allihopa!

det här handlar snarare om mediabilden av att alla 18-åringar knullar runt som fan för det är de man ser i sociala medier. den stora majoriteten 18-åringar har inte fått komma till men de hör man aldrig om. precis som med poker kan man bara läsa om de få som vunnit mångmiljonturneringar men den nio gånger större skaran som går hem tomhänta hör man sällan om
Citera
2015-07-18, 15:21
Medlem
uh-huhs avatar
Tur du ska vara glad att du lyckats hålla dig borta från detta,orsakar oftastmer smärta än glädje.Stå på dig
Citera
2015-07-18, 15:25
Medlem
Du är 18 år, du har all tid i världen på dig att skaffa flickvän! Varför denna stress? Oskuld?

Jävla grupptryck som sätter press. Minns själv hur det var som tonåring.
Citera
2015-07-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Du är 18 år, du har all tid i världen på dig att skaffa flickvän! Varför denna stress? Oskuld?

Jävla grupptryck som sätter press. Minns själv hur det var som tonåring.

Åren går fort, all tid i världen har man inte direkt. Speciellt inte om man har ett ofördelaktigt ansikte.
Citera
2015-07-18, 15:37
Medlem
Europes avatar
Jag vet att det här inte är mycket till tröst för dig just nu, men om du är social så kommer du att bli av med oskulden och skaffa dig en flickvän längre fram. Det är bara så. Om det känns väldigt panikartat att bli av med oskulden, så skulle jag se till att hänga ute lite mer på krogen och dricka alkohol där kvinnor dricker alkohol.

Nu blev jag av med oskulden lite tidigare, men jag hade inte haft en flickvän när jag var 18. När jag sedan började träffa en hel del kvinnor när jag var runt 18, så var jag ärligt talat inte ens värst sugen på att få ett fast förhållande, då jag märkte att jag faktiskt gillar att variera med olika kvinnor och ens mer naiva romantiska föreställningar löstes upp, utan det var mer en del kvinnor som var ihärdiga med att förverkliga det. Då bör jag även nämna att jag själv inte alls är överdrivet social (jag är en aning autistisk, men det märks inte utåt direkt, då jag även är rätt intelligent och har istället (någorlunda) lärt mig hur jag bör vara utåt). Det bör kanske nämnas att jag senare hade verkligen allt annat än problem med att träffa villiga kvinnor (däremot har jag någon gång misslyckats när jag har beslutat mig för att inte göra det på ett tag), samt det var först när jag blev runt 30 som jag märkte att jag började få väldigt mycket ögonkast och dra till mig kvinnor (och märkligt nog även småflickor, som av naturliga skäl inte var till någon nytta och (förmodligen då jag är autistisk) snarare något genant och besvärligt), så uppenbarligen stämmer det inte att alla är som mest till sin fördel utseendemässigt när de är väldigt unga.

Men jag hade typ samma tankar som du när jag var 16 och om flickvän när jag var 17. Jo, jag vet, många skulle invända att det är väl ganska många killar i 16-års åldern som varken har haft sex eller flickvän. Men det är ju sant även för väldigt många killar i 18-års åldern! Det är ju inte alls för att det skulle vara något ovanligt som man i den åldern kan brottas med de tankarna och det hela känns som ett enormt problem. När man har blivit så gammal som jag, så har man lätt blivit lite blasé när det gäller sex, speciellt om man som jag ofta har t.o.m. velat göra något annat, men har haft sex många tiotals eller hundratals gånger för husfridens skull, för att nu inte nämna alla andra besvärligheter, problem och känslostormar som kärleksförhållanden har gett en under livet. Tro mig, nu framstår inte de där med om man nu blev av med oskulden under det eller det året, eller hade sin första (för det blir sällan aldrig även den sista) flickvännen, som ett verkligt problem.

Men missförstå mig inte, något man känner är ett stort problem är så klart ett verkligt problem! Speciellt som man i den åldern har så bråttom och (åtminstone jag) var känslosammare som individ och det mesta i ens liv ofta var relativt nytt. Som sagt, med väldigt stor sannolikhet kommer oskuldsfrågan lösas inom kort (och den blir ju "löst" för alltid på en gång, samtidigt som den ärligt talat har väldigt lite praktisk betydelse för ens liv, till skillnad från t.ex. partnerfrågan) och även det där med flickvän lär fixa sig, men detta faktum brukar ju varken dämpa oron eller den heta önskan att komma dithän. Jag antar att det bara är så fram till att det fixar sig, utan att det egentligen finns så mycket att göra åt det.
Senast redigerad av Europe 2015-07-18 kl. 15:40.
Citera
2015-07-18, 15:38
Medlem
InvalidSouls avatar
Det finns mycket viktigare saker i livet. Du missar inte så mycket som du tror.

Träna, plugga, gör saker som gör dig gladare och ger dig nytta. Då blir du också mer attraktiv, men det är inte därför du ska göra dem. Åter igen, träna. Det får dig att må bättre.

Folk i din ålder kommer flexa om hur otroligt bra deras förhållanden är och försöka få dig att må dåligt. Det är ett omoget beteende.

Tänk dig själv hur gemene person i din omgivning beter sig. Skulle du vilja vara med en sådan människa i en intim relation?

Slutligen, oroa dig inte. Hellre vill du inte ha sex och förhållande än ha dåligt dito. Till slut kommer det, och ju äldre du blir som kille desto mer attraktiv blir du.
Citera
2015-07-18, 15:42
Medlem
Jag tycker inte att du ska bry dig speciellt om just tjejerna, istället ska du se till att fixa ett ''riktigt'' liv, då kommer det gå ganska automatiskt med tjejerna (ett liv där du inte gör grejer blir oattraktivt för tjejerna!)

Se till att du har saker att ta ansvar för varje dag, har du inte mycket att göra? Börja träna, det gör att du fyller ut tiden i vardagen, måste ta ansvar för att träna och för att äta bra, du får bättre självförtroende, bättre hälsa och du kommer möta fler människor dagligen.

Bry dig om ditt utseende och hygien, se till att klä dig snyggt med kläder som sitter bra på din kropp, lukta gott osv.

Dra ut på helgerna, än ifall du inte har någon att sticka ut med. En gnutta självförtroende så kan du komma i kontakt med både tjejer och andra grabbar, kanske även andra killar som sitter i din sits. Livet blir vad man gör det till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in