Hmm, nu har jag observerat den här cirkusen och här är mina tankar:
Var fan kom Adam Tensta ifrån plötsligt? Har var ju känd när jag gick i gymnasiet och nu ploppar har plötsligt upp. Har alltid haft blandade åsikter om hans musik. "My Cool" sög röv men "Back before you know it" var riktigt jävla bra. Det ju hype kring honom runt 2007 då han fått uppmärksamhet från Kanye West. Men det rann ju ut i sanden. Nå, hursomhelst så ska ju det här inte handla om hans musik.
Jag måste säga att jag inte lastar Adam för hoten hon fått ta men jag tycker han kunde ha skött det här bättre. Vilken vettig människa som helst vet att när twittermobben ser en skadeskjuten individ så går de till anfall direkt. Troll eller tumblr-aktiga "aktivister" som jagar sociala poäng. Twitters symbol borde egentligen vara en gam.
Det jag också undrar är hur många av de som hotat henne är troll? Jag ställer alltid den här frågan när någon på internet fått ta emot hot. Nåväl, hursomhelst borde hon inte få ta emot sån skit.
Så som jag har förstått det här är hon någon sorts "youtubestjärna". Ordet används i artiklar men det är en extrem överdrift. Det enda klipp hon har som är stort är ett tränings klipp på cirka 100 000 views. Resten av hennes videor snittar på max 5000 views. Youtuber ja, youtubeSTJÄRNA nej.
Hon har alltså ingen stor publik och kan därför inte nå långt med sitt budskap.
Ja, vad är då budskapet?
Rätt fråga är nog snarast: "Vilket jävla budskap?"
Jag har kikat på hennes kanal och det enda som finns där är ironiska grown up fjortis videor på värmländska. Videon i fråga som det nu stormar kring finns däremot inte kvar då hon, enligt egna utsagor, haft en deal med TV4 om att ta bort det.
Men vad jag förstått från andra källor har hon sagt något i stil med att: "Negrer är ett fint folkslag."
Dåligt ordval? Ja.
Men är det här någon extrem rasism som TV4 bara har ignorerat och normaliserat och därigenom påvisat ett strukturell rasism?
WOW

, du ska då fan vara en mästare på att dra extrema slutsatser för att komma fram till det här. Hon var på Nyhetsmorgon och tramsade lite och gjorde lite träningsgrejer. Tv4 betraktar väl henne som ett småorts original som ju säljer som smör i diverse reality/tävlings serier.
Och det är också vad hon verkar vara.
Men hela den här skiten är framställd som att det är något extrema a la Mel Gibson när han full faller ur bilen och hojtar om att judar styr världen.
Sen kan man ju undra till vilken grad tokvänsterns hjärnor nu kokar över.
En svart man känner sig kränkt men kvinnan han riktade kritik mot blir nu hotad med våldtäkt.
PS. Boys and girls, sluta referera till Adam som neger och kränkt neger etc.
Ni motbevisar inte precis hans tes