2015-07-18, 12:13
Medlem
49450s avatar
Såg precis Louise senaste klipp där hon berättar om den enda film hon lagt ut innehållandes ordet på N. Mådde riktigt illa av att se det, tycker AT och TV4 är riktiga prakt mobbare! Står helt på tjejens sida och hopps ni som inte gör det tänker om efter att ha sett klippet!
Citera
2015-07-18, 12:13
Medlem
Adam har nog hjärtat på rätta stället, men något större kommunikatör är han inte.

Vad han nog menar men inte klarade uttrycka är att N-ordet är lika känsligt för mörkhyade som R-ordet är för SD.

Dvs om man nu så gärna vill använda ordet neger, eftersom det alltid hetat så, och eftersom man personligen inte upplever det som kränkande (skit samma vad den som blir kallad det tycker) - då måste man även erkänna att ordet rasist är Ok epitet för alla "Sverigevänliga".

Det är ju ett urgammalt ord för någon som har en kritisk åsikt om främlingar. Har hetat så åtminstone sedan 1800-talet och var inte från börjat ett nedsättande ord - utan beskrev endast ett faktaförhållande.
Citera
2015-07-18, 12:15
Medlem
Rebell4evers avatar
Men helt ärligt..vad är det med folk och dessa sociala medier som Twitter, facebook etc?

Louise ville förmodligen skapa uppmärksamhet med klämkäckt uttalande, lite provokativt och så...

Negern kallar sig och sina artfränder för nigger, negrer, kvinnor för horor och bitchar- lite så där "lagom" provokativt.... "coolt" negerbeteende som bara kan älskas av efterblivna.

Detta beteende ser man "kändisar" på dekis göra om och om igen, eller folk som vill skapa sig ett namn...

VARFÖR???

Varför vräka ur sig en massa skit, för att sedan bli kränkt eller förvånad om andra bli kränkta??

Försvann förståndet och konsekvenstänkandet FULLSTÄNDIGT i samma stund sociala plattformar gjorde sin debut???

Jag ser en fördumning av folket spridas i 200 knyck, och Sociala medier är dess autobahn!
Citera
2015-07-18, 12:20
Medlem
Glauciuss avatar
Det som är slående är medias nonchalerande till alla hot som färdas mot Louise. Bör inte det här klassas som näthat? Hon har blivit mordhotad, hotad med att bli våldtagen av en stor negerkuk och andra sorters olika våldtäkter.

Vart är Aschberg? Vart är Researchgruppen? Vart är Aftonbladets uthängningar?
Svaret är givetvis att man hänger inte ut sina egna fotsoldater. Vänsterpatrask håller varandra om ryggen. Att det är okej för vänstern att spy ut näthat när andra som gör det ska granskas bör vara självklart vid det här laget.
Citera
2015-07-18, 12:21
Medlem
Det här håller jag med Arin Karapet (ledamot Stockholms läns landstingsfullmäktige):

Citat:
Ditt agerande visar bara på den vanliga kränkthetsretoriken – alla andra ska lyssna på vad du har att säga och rätta sig efter dina känslor men när det är din tur att lyssna så går du bara.Du borde be TV4 och tittarna om ursäkt.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article21131553.ab
Citera
2015-07-18, 12:23
Medlem
MetallicMonks avatar
Hmm, nu har jag observerat den här cirkusen och här är mina tankar:

Var fan kom Adam Tensta ifrån plötsligt? Har var ju känd när jag gick i gymnasiet och nu ploppar har plötsligt upp. Har alltid haft blandade åsikter om hans musik. "My Cool" sög röv men "Back before you know it" var riktigt jävla bra. Det ju hype kring honom runt 2007 då han fått uppmärksamhet från Kanye West. Men det rann ju ut i sanden. Nå, hursomhelst så ska ju det här inte handla om hans musik.

Jag måste säga att jag inte lastar Adam för hoten hon fått ta men jag tycker han kunde ha skött det här bättre. Vilken vettig människa som helst vet att när twittermobben ser en skadeskjuten individ så går de till anfall direkt. Troll eller tumblr-aktiga "aktivister" som jagar sociala poäng. Twitters symbol borde egentligen vara en gam.

Det jag också undrar är hur många av de som hotat henne är troll? Jag ställer alltid den här frågan när någon på internet fått ta emot hot. Nåväl, hursomhelst borde hon inte få ta emot sån skit.

Så som jag har förstått det här är hon någon sorts "youtubestjärna". Ordet används i artiklar men det är en extrem överdrift. Det enda klipp hon har som är stort är ett tränings klipp på cirka 100 000 views. Resten av hennes videor snittar på max 5000 views. Youtuber ja, youtubeSTJÄRNA nej.
Hon har alltså ingen stor publik och kan därför inte nå långt med sitt budskap.

Ja, vad är då budskapet?
Rätt fråga är nog snarast: "Vilket jävla budskap?"
Jag har kikat på hennes kanal och det enda som finns där är ironiska grown up fjortis videor på värmländska. Videon i fråga som det nu stormar kring finns däremot inte kvar då hon, enligt egna utsagor, haft en deal med TV4 om att ta bort det.

Men vad jag förstått från andra källor har hon sagt något i stil med att: "Negrer är ett fint folkslag."

Dåligt ordval? Ja.
Men är det här någon extrem rasism som TV4 bara har ignorerat och normaliserat och därigenom påvisat ett strukturell rasism?
WOW, du ska då fan vara en mästare på att dra extrema slutsatser för att komma fram till det här. Hon var på Nyhetsmorgon och tramsade lite och gjorde lite träningsgrejer. Tv4 betraktar väl henne som ett småorts original som ju säljer som smör i diverse reality/tävlings serier.
Och det är också vad hon verkar vara.

Men hela den här skiten är framställd som att det är något extrema a la Mel Gibson när han full faller ur bilen och hojtar om att judar styr världen.

Sen kan man ju undra till vilken grad tokvänsterns hjärnor nu kokar över.
En svart man känner sig kränkt men kvinnan han riktade kritik mot blir nu hotad med våldtäkt.

PS. Boys and girls, sluta referera till Adam som neger och kränkt neger etc.
Ni motbevisar inte precis hans tes
Citera
2015-07-18, 12:26
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Såg precis Louise senaste klipp där hon berättar om den enda film hon lagt ut innehållandes ordet på N. Mådde riktigt illa av att se det, tycker AT och TV4 är riktiga prakt mobbare! Står helt på tjejens sida och hopps ni som inte gör det tänker om efter att ha sett klippet!

Ligger det på Youtube? Fann bara ett klipp som var två dagar gammalt från hennes kanal igår.
Citera
2015-07-18, 12:28
Medlem
ozznujens avatar
Förresten,borde inte hela Sverige säga upp sitt samarbete med Stefan Lövén och Åsa Romson. De står ju på bästa sändningstid och häver ur sig saker som...oj,vågar jag skriva det rätt ut... ZIGENARE!!!

OnT. Jag såg också klippet från Loise idag,där hon är knäckt. Fyfan,vad vilka äckliga människor det finns. Undrar om Arslet bryr sig om detta hat som hon blir utsatt för.
Senast redigerad av ozznujen 2015-07-18 kl. 12:31.
Citera
2015-07-18, 12:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Förvisso, om utvecklingen går i rak linje är det så småningom antagligen förbjudet att använda begreppet Romer eftersom det kommer att kunna få folk att känna sig kränkta.

Fast det dröjer säkert ett tag.
Citera
2015-07-18, 12:36
Medlem
MetallicMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Vart är Aschberg? Vart är Researchgruppen? Vart är Aftonbladets uthängningar? Svaret är givetvis att man hänger inte ut sina egna fotsoldater.
Det är ju klart för när de behöver dem för nästa drev och om de får mothugg av sina mästare nu så kanske de inte litar på deras uppbackning i nästa drev.
Citera
2015-07-18, 12:36
Medlem
EliasAlucards avatar
Adam Tensta är väl det kanske absolut bästa exemplet på att man som vit kvinna begår ett enormt misstag när man bildar familj med negerhannar. Inte bara att han blev rätt ful som mulatter i de absolut allra flesta fall brukar vara pga deras negerdrag, utan han blev även en islamist och numera sitter han och anklagar världens mest anti-rasistiska land, för att vara värsta KKK-nästet, mitt i direktsändning. Så illa kan det gå, om man föder fram mulatter, att ungarna blir aggressiva gangstarappande muslimer. Denna slutprodukt vid namn Adam Tensta är absolut inget att vara stolt över.

Med största sannolikhet skäms hans vita mor över honom i skrivande stund, och om hon inte gör det så bör hon göra det, över hur han betedde sig i direktsändning.

Adam Tensta = anti-vit muslim som mycket originellt rappar om niggers, hoes and bitches, och beter sig som en omogen lipunge när en vit kvinna råkar använda det sakrosankta N-ordet. Adam Tensta's bidrag till mänskligheten är ovärderlig.
Citera
2015-07-18, 12:39
Medlem
Detta är bara ett i förlängningen det vanliga gnället från arabiska och svarta män. Alla deras misslyckanden är alltid "nån annans fel". - Ordet självkritik existerar inte. - Samtidigt så är alla svarta och arabiska kvinnor helt bortblåsta från Malmös gator efter kl 18.00. Vem fan är det dom låser in dom. White Devils eller.... Det kunde ju Adam sjunga om. Var är alla arabiska kvinnor och tjejer efter kl 18.00
Varför får de inte umgås med svennar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in