Citat:
Ursprungligen postat av
plasticitet
Det du beskriver är en depression. Frågan är varför du fick det? nått som har hänt i livet som har påverkat dig?
Man kan bli frisk från depression genom att inta mediciner som påskyndar läkningsprocessen och man kan även vid lättare depressioner börja motionera och meditera för att det ska läkas snabbare.
Beror det på att man har en personlighetsstörning som gör att man tänker fel och orsakar ångest så kan långvarig ångest ge en depression för att kroppen har blivit överbelastat. Då behövs terapi för att ändra tankarna.
Om det inte framgick så har jag aldrig upplevt samma känslor igen sedan den dagen. Det varade alltså bara under en dag. Är 19 idag.
"Frågan är varför du fick det? nått som har hänt i livet som har påverkat dig?"
Det är just det som är märkligt. Jag minns inga skäl till varför jag skulle ha känt mig som jag gjorde den dagen. Det känns bara otroligt att det skulle rört sig om depression då det var så kortvarigt och ogrundat.
Edit: En aning OT: Så det jag känner idag är isåfall långt ifrån en depression? Känslorna jag har idag är långt ifrån vad jag upplevde den dagen. Rör det sig mer om min mentala inställning till livet? Använder jag allstå idag depression som en ursäkt till att saker inte gått som jag velat för att jag själv ska må bättre? Är jag bara lat och otacksam idag eller kan depression ta form på olika sätt?
Får be om ursäkt om det blev osammanhängande. Om jag ska ärlig mot mig själv så var kanske detta inlägg mer av en anektdot för de frågor jag har om livet i nuläget.