Citat:
Ursprungligen postat av
Syntocinon
Rök tobak? Och inta samtidigt Voxra/Zyban, helt absurt egentligen men...
Tramadol kanske? Det är ju bara en kort period.
Ketamin kunde fungera, men som du själv säger, man får anpassa sig efter svensk modell, skitsamma hur du mår, svenskt ska det vara! Molodial el. dylikt förstår jag intevarför deet inte används mer, det var en studie på BARN som gick åt helvete, inte på vuxna, och metylfendiat har väl inga bra vuxenstudier?
Tobak är inte att rekommendera, med tanke på alla tillsatser och risken för beroendeframkallning. Jag har gjort genetiska tester på mig själv via 23andme och Promethease som visade på att jag bär på gener som torde sätta mig i riskzonen för beroende av tobak.
Tanken att använda nikotin är inte helt galen dock, det pågår just nu forskning på flertalet nikotinerga föreningar för att använda som behandling mot ADHD - du kan läsa om dom på den här länken:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nicotinic_agonist#Current_status
Jag skulle tro att nikotinplåster är förmodligen den bästa lösningen om man vill bruka nikotin som behandling mot ADHD för tillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solares
Nej men lite hjälper det. Det finns nog inte många magiska kurer om man inte vill använda andra droger för att dämpa.
Tobak suger, jättekort rus.
Ruset är inte av intresse i detta fall. Minnesförbättringen som många rapporterar om, är däremot av intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Vilken dygnsdos metylfenidat tog du innan pausen? Utsättningsbesvär är inte förväntade vid korrekt bruk, men givetvis kan ju det underliggande tillståndets symptom träda fram.
Har du någon långvarig eller intensiv historik av substansmissbruk/-beroende?
Jag tog 5 mg ritalin på morgonen, följt av 18 mg Concerta på dagen. (23 mg)
Jag har varit uppe i något högre doser dock, 2x 18 +10 = 46 mg. Den dosen var något för hög dock, så den fick vi drar ner ifrån.
Jag har ingen historik av substansmissbruk eller beroende - jag brukade faktiskt ett tag titulera mig som "straight edge" när jag försökte vara vegetarian.
Jag är dock känslig för medicinen, så enkelt är det. Därav varför jag vill överge metylfenidat som behandling helt och hållet - min läkare är däremot av en annan åsikt - en felaktig sådan.