2015-07-16, 19:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Finns utgång på baksidan också.

Vart då? Jag ser bara fönster.

http://i62.tinypic.com/30931x0.jpg
2015-07-16, 19:32
Medlem
rotesaus avatar
Inkommet PM från skribent som är icke-aktiv - med lite uppgifter som eventuellt hamnar i lokaltidning dom närmsta dagarna.

AJ bytte in en bil på bilfirma Å*esson Bil, och som numer står beslagtagen hos polisen sedan 14dagar(+?) eftersom bilhandlaren uppfattat att något stank i baksätet.. - Larmade dit polis.

För att bekräfta detta lite så reggades 2015.06.25 en vit Peugeot skåpbil på AJ.
Tidigare ägare på den skåpbilen är ovanstående bilhandlare.

Slår man upp denna skåpbil på Transportstyrelsen står det:
Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt. vilket är ovanligt efter så lång tid efter ägarbyte.
2015-07-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag ser då ingen dörr....på baksidan

https://forum.motgift.nu/t/vila-i-frid-lisa-holm/3059/3

(Man får scrolla ner lite innan bilderna kommer på baksidan)

Eftersom jag fått abdikera en gång tidigare i tråden som besserwizzer så har jag tagit mig en god stund att fundera igenom mitt påstående. Visst sjutton har jag sett en dörr till på nedre plan?!

Men på bilden finns ju inget. Eller var det så att den dörren var innanför gallerförrådet som på din länkade bild är täckt med presenning kanske? Hmm..

Kan ju i så fall varit en dörr som inte lett in i själva lokalen, utan bara en förrådsdörr.

Var går "vindstrappan" till då? Finns det en övre läktare inuti lokalen? Jag har bara varit en gång för väldigt länge sedan så det minns jag med full säkerhet inte.
2015-07-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw

Då ser du samma som jag. Möjligt att dörren jag far efter finns innanför/bakom presenningen som är synlig. Eller så har jag drömt.
2015-07-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inkommet PM från skribent som är icke-aktiv - med lite uppgifter som eventuellt hamnar i lokaltidning dom närmsta dagarna.

AJ bytte in en bil på bilfirma Å*esson Bil, och som numer står beslagtagen hos polisen sedan 14dagar(+?) eftersom bilhandlaren uppfattat att något stank i baksätet.. - Larmade dit polis.

För att bekräfta detta lite så reggades 2015.06.25 en vit Peugeot skåpbil på AJ.

Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt. vilket är ovanligt efter så lång tid efter ägarbyte.

Ojdå..

Det är synnerligen intressant om det är korrekta uppgifter.
2015-07-16, 19:37
Medlem
Citat:

Intressanta uppgifter om det stämmer. Undrar vilka som haft tillgång till den bilen...
2015-07-16, 19:43
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Hoppla?!?

Det kommer nog säkert bekräftas längre fram att den där handsken inte alls låg i ladan på söndag kväll, utan hamnade där på nåt sätt, nån gång under måndag morgon....

Mycket som poppar upp i skallen när jag läser detta, minst sagt...

Edit: Vad menas med det sista, förresten? Ovanligt hur då, med ej utfärdat och det gamla är giltigt?
Senast redigerad av bokfodral 2015-07-16 kl. 19:52.
2015-07-16, 19:44
Medlem
Citat:

Vad var det för märke på den beslagtagna bilen som stank och vad för färg?
2015-07-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
På två timmar hinner de lätt begå brottet, gömma/ låsa in LH i bygghytten, placera ut kläder och tillhörigheter fram till handsken i ladan och sedan åka och köpa pizza. Vet de om att pizzerian har övervakningskamera så är det för att skapa ett alibi i så fall. Det säger m a o inget om MGMs medverkan eller ej.

Sant men är det rimligt? Ja, kanske även om det låter tveksamt. Låter tämligen planerat.
2015-07-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw

Du eller ngn annan har möjligtvis inte tillgång till en bild där presenningen är väck och man ser det yttre förrådsutrymmet?
2015-07-16, 19:52
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Sant men är det rimligt? Ja, kanske även om det låter tveksamt. Låter tämligen planerat.
Mobilen dog 18.30. Det gör 1 timma till 19.30
2015-07-16, 19:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
På två timmar hinner de lätt begå brottet, gömma/ låsa in LH i bygghytten, placera ut kläder och tillhörigheter fram till handsken i ladan och sedan åka och köpa pizza. Vet de om att pizzerian har övervakningskamera så är det för att skapa ett alibi i så fall. Det säger m a o inget om MGMs medverkan eller ej.
Jo, men på en timma blir det nog tuffare?
Då får man nog ta ett break och handla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in