Citat:
Jag kan förstå att än så länge finns chansen att bromsa SD:s framgånger i OU. Men när de tar första platsen i de flesta OI och bollen är i rullning, kommer det blir svårt att hejda deras framgångar.
Möjligtvis kan 7K lyckas med detta om de börjar, likt sossarna i Danmark, börja sätta mycket höga krav på invandrarna ("Kommer du till Sverige, ska du arbeta och anpassa dig!").
Samtidigt som de minskar invandringen med minst ~60-80%.
Då skulle jag kunna tänka mig att de kanske bromsar upp SD:s framgånger. Att detta skulle ske dock innan 2018 tror jag inte ett dugg på.
Och även om 7K tar tag i invandringspolitiken på riktigt om några år så kommer det att vara för sent, SD är för stora för att stoppa och allt är 7K:s fel.
Väljarna kommer straffa dem hårt och SD kommer att fortsätta att växa tills JÅ blir vår nya statsminister - ser ingenting som kan stoppa dem helt ärligt.
Det är i alla fall min teori.
Möjligtvis kan 7K lyckas med detta om de börjar, likt sossarna i Danmark, börja sätta mycket höga krav på invandrarna ("Kommer du till Sverige, ska du arbeta och anpassa dig!").
Samtidigt som de minskar invandringen med minst ~60-80%.
Då skulle jag kunna tänka mig att de kanske bromsar upp SD:s framgånger. Att detta skulle ske dock innan 2018 tror jag inte ett dugg på.
Och även om 7K tar tag i invandringspolitiken på riktigt om några år så kommer det att vara för sent, SD är för stora för att stoppa och allt är 7K:s fel.
Väljarna kommer straffa dem hårt och SD kommer att fortsätta att växa tills JÅ blir vår nya statsminister - ser ingenting som kan stoppa dem helt ärligt.
Det är i alla fall min teori.

Jag tror inte att du har helt rätt här. Allt fler väljare är oroade av problemen och vill ha en dämpad - men inte totalstoppad - invandringspolitik. Om något eller några 7k-partier åstadkommer en mer restriktiv politik härvidlag och "marknadsför" den på ett klokt sätt, är det inte omöjligt att stora väljargrupper, som brådstörtat lagt sina sympatier på SD, börjar vända tillbaka till sina ordinarie partier.
SD hamnar i en ny situation. Ska man profilera och rentav skärpa sin egen invandringspolitik? Då är risken att många väljare finner den för hård och ett humanare alternativ finns och stöder 7-klövern- Eller ska SD försöka tävla med 7-klövern i humanitet i syfte att framstå som ett mindre extremt parti inför väljarna.