Exempel? Vet inte om du driver med mig, är vänligt inställd eller bara vill djävlas. Jag tar det säkra före det osäkra och svarar dig på klassiskt internetmanér. Aggressivt.

Lyssna på de båda avsnitten. lemasive är en skitstövel. Och han stoltserar med det. Han säger, för att tala klarspråk, att han gillar att göra andra illa, för alla andra är så dumma i huvet, tycker lemasive. Hade han nöjt sig med att bara vara elak på nätet, hade det varit en sak, men han har ju fläkt ut sig i dags- och kvällspressen, som en stolt misantrop. Och i inget av de två avsnitten blottas ett endaste positivt drag hos lemasive. Han framhärdar konstant i att alla andra är idioter och dumskallar. Det finns inte tillstymmelse till glimten i ögat eller något som helst humoristiskt hos honom. Han är en elak djävel helt enkelt. Han föraktar allt och alla och har aldrig någonsin ens snuddat vid tanken på att om det är så att där jag är, är det alltid så att alla andra alltid är dumma i huvet, så kan det ju faktiskt vara så att det är jag som har fel. Den tanken finns eller dyker så småningom upp hos alla friska människor. Hos de verkliga idioterna finns det inte på kartan, att kritiskt iaktta sig själv. lemasive är ju ett typexemel på en sådan person. Han vet hur saker och ting hänger ihop, hur samhället är funtat, han är intelligentare än alla andra, så därför har han rätt att vara elak. Förutom att vara en hemsnickrad moralisk teori, som självklart som allt hemsnickrat saknar all bäring på verkligheten, så är det en sjävlbild som är allt annat än berömvärd. Mannen har ju för all del fru och kanske snart barn, och man kan ju hoppas att han åtminstone eventuellt snart, börjar fundera lite grand på sig själv.
lemasive är ju inte ens rolig. Söker man på nätet så hittar men fler saker än bara det salgoud gett exempel på. I stort sett allt är bara elakt. Det finns ingen humor, ingen eftertanke eller självreflektion i något endaste han skrivigt. Det enda som finns är förakt för medmännskor. Och det är väl det som gör lemasive till bara en vanlig random svensk. En nolla helt enkelt. En bonnläpp som råkat växa upp i Stockholm, om ens det, dialekten till trots, den kan ju vara tillägnad, och som sådan tror sig bättre vetande, med en rätt att göra andra illa. Ett uppblåst svullo, snulligt äckligt ego, som inte ens när han gör andra illa, bemödar sig om att vara i vart fall lite trevlig. Dessutom går han ut och som jag sagt ovan, stoltserar med sitt människoförakt i media. Snacka om attention-ho. Hade han varit rolig, hade jag kunnat tycka annorlunda. Men han är ju inte ens det minsta rolig. Han är bara elak, för elakhetens egen skull. Dåligt, lågt och synnerligen föraktansvärt. Och salgoud hanterade honom mycket bra. salgoud blottlade, i mitt tycke, lemasives osympatiska svineri till ursäkt för personlighet.
Och jag undrar, ska verkligen denne människoföraktande tölp bli lärare? Hörde kanske fel, men visst gick medmänniskoföraktaren på nån slags högskoleutbildning. Som han föraktade och hatade. Och helt allvarligt, lemasive är elak mot andra som skriver kommentarer. Mot verkliga makthavare, massmediafolk och politiker, vågar han inte vara elak. När massmedia knackar på dörren fläker han ut sig själv som den värsta hora. Ben Dover, borde vara hans nästa nick. Ben Dover, som glatt tar den i tvåan! Bara det är rätt personer som levererar in i tvåan, så går det nog vägen. Det är lemasive. Internets svar på lavemanget.
Lyssna på båda avsnitten. Märker du inte att salgoud tar avstånd från lemasives skändliga människoförakt, så är du tondöv. Och mot den dövheten finns ingen hjälp. Hjälper inget implantat. Men sjukpenning kan du säkert få. Men för din ugglelika trångsynthet kommer du inte att få några bidrag. Glasögon mot det, får du som alla andra med synfel, betala själv.
Avsnitten med lemasive är de bästa som salgoud hittills publicerat. Underhållningsvärdet är fenomenalt. Exempel? På vad? Hur dumma många som skriver kommentarer anonymt är? Ja, det ger dessa två avsnitt ett mycket talande exempel på. Och dumskallen är inte ens anonym!