2015-08-14, 09:18
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Ditt mäklarhus trodde fel...

Yep. Och det gjorde jag oxå. Mao är allt precis som vanligt.
Senast redigerad av massepojken 2015-08-14 kl. 09:26.
2015-08-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Yep. Och det gjorde jag oxå. Mao är allt precis som vanligt.

Äh eftersom det är 50/50 så bör du/alla få rätt nångång 😀
2015-08-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Det verkar som i skrivande stund som att Cadian ligger mellan 35-40% back på sin blankning i Fingerprint. Kommer dom stänga och ta smällen nu eller gamblar dom vidare?

Vad tro ni?

Skulle Fingerprint nå 350 så sitter Cadian med förlust på 150 miljoner. Cadians snitt skall tydligen vara runt 175.

Skulle säga att det beror på deras maximala riksexponering överlag. Såvida de ligger inom sina gränser och inget fundamentalt förändrats konmer de ligga kvar eller t.o.m öka. En strategi kan rent av vara det senare för att på så vis sätta press på kursen nedåt.

Det centrala i kursen beror på hur större spelare ställer sig till kurs vs fundamenta nu. Om de börjar svaja, som efter devalveringen i Kina kommer de krossa kursen nedåt. Avanza/nordnet kommer därefter följa med i fallet och då kan vi droppa djupt så länge AVA/NOR/etc säljer. Den kursdrivande paniken kommer härifrån inte större spelare, såvida vi de inte behöver omfördela för sin riskexponerings skull.

F.ö. Är det oväsentligt för Cadian i den mån om de riskerar att förlora 100 eller 150 miljoner. Så länge deras Risk-Reward ratio är >2.5-3 kommer de köra.

Att FPC faller just nu kan nog förövrigt vara kopplat till droppet i Precise.
Senast redigerad av AnonymFegis2 2015-08-14 kl. 09:45.
2015-08-14, 09:45
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Skulle säga att det beror på deras maximala riksexponering överlag. Såvida de ligger inom sina gränser och inget fundamentalt förändrats konmer de ligga kvar eller t.o.m öka. En strategi kan rent av vara det senare för att på så vis sätta press på kursen nedåt.

Det centrala i kursen beror på hur större spelare ställer sig till kurs vs fundamenta nu. Om de börjar svaja, som efter devalveringen i Kina kommer de krossa kursen nedåt. Avanza/nordnet kommer därefter följa med i fallet och då kan vi droppa djupt så länge AVA/NOR/etc säljer. Den kursdrivande paniken kommer härifrån inte större spelare, såvida vi de inte behöver omfördela för sin riskexponerings skull.

F.ö. Är det oväsentligt för Cadian i den mån om de riskerar att förlora 100 eller 150 miljoner. Så länge deras Risk-Reward ratio är >2.5-3 kommer de köra.

Ok, jävligt bra inlägg.

Känns inget bra detta. Jag sålde mina fingerprint nu på 238 kr, samma kurs som jag köpte dom igår.

Nu ska jag istället gå på Kognitiv beteendeterapi för att försöka få bukt med min rädsla för fåglar.

Trevlig Helg
Senast redigerad av massepojken 2015-08-14 kl. 09:51.
2015-08-14, 09:50
Medlem
Nu tok-rasar aktien. Småspararna flyr fältet. Jag rekommenderar att sitta lugn i kanoten.
2015-08-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Nu tok-rasar aktien. Småspararna flyr fältet. Jag rekommenderar att sitta lugn i kanoten.

Fråga dig istället varför småspararna flyr?
2015-08-14, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Fråga dig istället varför småspararna flyr?
Småsparare är ingen homogen grupp. Småsparare är väldigt ologiska och irrationella. Det är väldigt svårt att läsa av gruppen småsparare.
2015-08-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Småsparare är ingen homogen grupp. Småsparare är väldigt ologiska och irrationella. Det är väldigt svårt att läsa av gruppen småsparare.

Hur defineras småsparare som grupp? - Kapital inom viss interval? :=)
2015-08-14, 11:10
Medlem
Cilicias avatar
Sålde vid 247,5 igår, köpte in mig igen vid 236, hoppas vi slutar på +- 0 idag och får en rejäl uppgång på måndag. Trevlig helg grabbar!
2015-08-14, 13:33
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Haha. Allt detta tugg om "småsparare". Herregud kom in i matchen nu.
ALLA i den här tråden är småsparare. Punkt slut.
2015-08-14, 13:46
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Haha. Allt detta tugg om "småsparare". Herregud kom in i matchen nu.
ALLA i den här tråden är småsparare. Punkt slut.

När blir man tung enligt dig?
2015-08-14, 13:56
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
När blir man tung enligt dig?

Enligt mig? Fråga istället alla andra här som slänger i tråden med termen "småsparare". Men det är ju som vanligt här på Flashback en jävla kukmätartävling där enbart en promille snackar sanning.
Jag själv anser mig vara en "småsparare".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in