2015-07-14, 04:15
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJizzle
Om man får tag i ett rum på säg Ryd i första vågen och tackar ja, men sedan lyckas få ett rum på Flamman i andra vågen, kan man säga upp det första rummet relativt problemfritt då?
Jadå, kontakta Studentbostäder direkt bara. Dessa återbud lägga sedan upp löpande varje morgon med sluttid kl 13 samma dag, vilket också är en bra grej att ha koll på då inte alla vet om detta och poängen kan då vara lägre.
Citera
2015-07-14, 09:13
Medlem
FÖRIHELVETTEFANVADNAAAAAAAAAAJSSSSS!! HAR REDAN FIXAT BOENDE PÅ COLONIA!

Frågan är bara om jag ska tacka ja till det ._.

Men jag tror jag gör det.
Citera
2015-07-14, 09:24
Medlem
Ska börja läsa Systemvetare nu i höst på LiU och undrar lite om omöblerade korridorrum.

Jag flyttar nämligen från lägenhet i Stockholm och har möbler att ta med, så jag behöver ett omöblerat rum.

Brukar poängen för att få en omöblerat rum ligga i samma nivå som möblerade korridorrum?

Jag har 433 poäng just nu och det ser mörkt ut för att få ett rum i första vågen, hur mycket brukar poängen droppa i våg två?
Citera
2015-07-14, 12:28
Medlem
Tror ni att 600p räcker i andra vågen för ett korridorsrum i flamman?
Citera
2015-07-14, 13:06
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverEverGiveUp
Tror ni att 600p räcker i andra vågen för ett korridorsrum i flamman?
Jag tror det, jag fick mitt rum med de poängen
Citera
2015-07-14, 14:44
Medlem
Fick ett korridorsrum på flamman för 3 år sen med 136 köpoäng Hade ganska tur då också.
Citera
2015-07-14, 16:00
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Fick ett korridorsrum på flamman för 3 år sen med 136 köpoäng Hade ganska tur då också.
Jävlar! Bostad direkt eller återbud?
Citera
2015-07-14, 16:01
Medlem
Sitter som reserv på mitt första och andraval just nu pga dålig lottning och är då antagen till Linköping vilket jag inte trodde skulle hända.
Detta betyder att jag inte har några köpoäng alls tills hösten.
Är det lätt att få bo på något schysst ställe genom t.ex blocket?
Citera
2015-07-14, 16:09
Medlem
Falafelns avatar
Studentbostäder annonserar tydligen bostad direkt på sin Facebook också, så kan vara en idé att hålla koll där också. De lade ut för 9 minuter sedan (fast den bostaden är tagen nu).
Citera
2015-07-14, 16:11
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatiscola
Sitter som reserv på mitt första och andraval just nu pga dålig lottning och är då antagen till Linköping vilket jag inte trodde skulle hända.
Detta betyder att jag inte har några köpoäng alls tills hösten.
Är det lätt att få bo på något schysst ställe genom t.ex blocket?
Det är både tufft och dyrt om du ska hyra tillfälligt. Hyra långvarigt är ännu tuffare. Är det kollektiv du menar så bodde 4 av mina vänner i kollektiv under sin första studieperiod, så det går att hitta.
Citera
2015-07-14, 21:17
Medlem
Finns det några speciella tidpunkter som Bostad Direkt brukar komma upp? Eftermiddag - förmiddag eller något liknande?
Citera
2015-07-15, 00:29
Medlem
Auzzaroos avatar
Jag har börjat söka bostad de senaste dagarna, jag ställde mig i kö på diverse olika sidor i mars, men har t.ex. bara 117p på studentbostäder.se och jag märker direkt att det inte är så lätt att få tag i nåt. Jag har inte fått svar av EN ENDA PERSON hittills. Har någon nåt bra tips på att få tag i nåt? Vad ska jag göra om jag INTE får tag i nåt?`
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in