2015-07-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Roligt försvar när jag vet exempel på hur ni argumentar emot er själva. Ge ett enda exempel där jag argumenterar mot mig själv om du kan, och det genom citat av mig. Lycka till!

Försvar?

Du är en liten pojke i en sandlåda.

Spring och leta lite citat istället, konstruktiv som du är ( obs: ironi )
2015-07-14, 15:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Försvar?

Du är en liten pojke i en sandlåda.

Spring och leta lite citat istället, konstruktiv som du är ( obs: ironi )

Med andra ord, du kan inte backa upp ditt påstående att vi/jag vänder på steken hela tiden. Tomma tunnor skramlar mest.
2015-07-14, 16:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Roligt försvar när jag vet exempel på hur ni argumentar emot er själva. Ge ett enda exempel där jag argumenterar mot mig själv om du kan, och det genom citat av mig. Lycka till!

Rörligheten påverkas negativt av flyttskatten, har du inte förstått det än?

Släpp sargen och var inte så avundsjuk, mina vinster är inte ett argument mot eller för flyttskatten.
Det är ett ickeproblem allra helst reavinstskatten.
Fast nu anger den rapport som du lutat dig mot att stämpelskatt, inskrivningsavgifter även de inverkar negativt så varför bara babbla om ena sidan?

Jag har själv sålt och flyttat och lagt ett par hundratusen i skatt så dina vinster rör mig inte i ryggen, vi får hoppas för din skull att de finns kvar om 7-8 år.
2015-07-14, 16:07
Medlem
Citat:
Med andra ord, du kan inte backa upp ditt påstående att vi/jag vänder på steken hela tiden. Tomma tunnor skramlar mest.

Nej det handlar mest om att det inte är någon mening att diskutera detta ämne med dig, eftersom du inte är intresserad av diskussion.

Jag är inte intresseard av att tävla i idioti.
2015-07-14, 16:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Bubbelbabblarna är bra roliga.

De är sura för att priserna går upp och försvarar samtidigt de politiska besluten som drivit upp priserna.

Det är humor det.
2015-07-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

De är sura för att priserna går upp och försvarar samtidigt de politiska besluten som drivit upp priserna.

Det är humor det.

Varför skulle jag vara sur?

Om du flyttar blicken från din egna situation blir det lättare att diskutera, och lättare att se objektivt utan att blanda in ego och personliga agendor. Men ingen här vill det så tråden borde flyttas till Privatekonomi istället för nationalekonomi...
2015-07-14, 16:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Det är humor det.
Att priserna gasar ifrån lönerna är inte hållbart och alla får betala för en smäll, så för Sveriges skull är jag definitivt orolig, sen önskar jag inte en spräckt bubbla utan en pyspunka.
Därför ett avskaffat ränteavdrag och amorteringskrav nu!
2015-07-14, 16:32
Bannlyst
Citat:
Då vet du som vanligt fel. Dina vantolkningar av vad jag skrivit tar jag inget ansvar för. Citera något jag faktiskt har skrivit om du har problem med det.

Tjafsa inte. Du är väl läskunnig? Istället för att citera pekade jag precis på vilken sida du skrev oväsentligheter om räntan på obligationer med en löptid på 10 år.

Citat:

Det är humor det.

Ljug inte något så förbannat. Eller har tex jag försvarat politiska beslut som skapat bubblan? Vilka beslut då?
2015-07-14, 16:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att priserna gasar ifrån lönerna är inte hållbart och alla får betala för en smäll, så för Sveriges skull är jag definitivt orolig, sen önskar jag inte en spräckt bubbla utan en pyspunka.
Därför ett avskaffat ränteavdrag och amorteringskrav nu!

Återigen förstår du inte skillnad på pris och kostnad.

Kostnaderna sjunker på bolån just nu.

Kraven är redan höga för att få ta lån och ett eventuellt amorteringskrav kommer främst slå mot nya köpare på bomarknaden.
2015-07-14, 16:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Återigen förstår du inte skillnad på pris och kostnad.

Kostnaderna sjunker på bolån just nu.

Kraven är redan höga för att få ta lån och ett eventuellt amorteringskrav kommer främst slå mot nya köpare på bomarknaden.
Allt som gör lån dyrare slår mot förstagångsköpare såväl som säljare, det slår mot hela marknaden.

Jag tror nog att du egentligen inte fattar varför fastighetspriserna har stigit, däremot är du duktig att intala dig själv att du har full koll.
2015-07-14, 17:01
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
ett eventuellt amorteringskrav kommer främst slå mot nya köpare på bomarknaden.
Eftersom du tydligt påstår att det kommer slå mot efterfrågan är jag mer fundersam än någonsin över varför du inte kommer vidare.
2015-07-14, 19:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Att bero på amorteringskrav:

Swedbank har redan infört det för nya kunder.

https://www.swedbank.se/privat/boende-och-bolan/lana-till-bostad/index.htm

Och priserna gick ner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in