Citat:
Jag fick också dåliga vibbar p g a föräldrarnas överdrivna oro efter så kort tid när jag läste om fallet i tidningen. Jag skrev om det i detta inlägg för sådär drygt 300 sidor sen tillbaks i tråden. Där nämnde jag även att ett ”appaspår” borde undersökas närmare utan att komma med närmare teori om det. Förslaget fick ingen respons så jag redogör för min tes nu.
Pappan kan ha befunnit sig i närheten av caféet när han tog emot lisas SMS. Han kan ha tänkt hämta Lisa i det dåliga vädret (normal curlingbeteende). Han förmår Lisa att kliva in i bilen och de kör hemåt. Dock har Lisa invändningar mot att lämna kvar moppen så de stannar vid Martorp för att diskutera om saken. Diskussionen spårar ur och pappan gör något överilat mot Lisa, ett ögonblicks verk som han ångrar direkt och skäms över. Han dödar henne för att skyla över sitt misstag. Han är välutbildad i dödandets konst i sitt yrke. Han gömmer kroppen på plats, tystar Lisas mobil och åker skyndsamt hem.
Väl hemma, visar han förvåning över att Lisa inte har dykt upp och visar sitt SMS för mamman. Efter en stund ger han sig ut för att leta efter Lisa. Scenariot ryms inom ramen för den kända tidsramen.
När han kommer tillbaka till caféet planterar han det fösta beviset, Lisas påse och sätter nyckeln i mopeden, vilket triggar polisen till ett snabbt agerande.
Enligt uppgift deltog föräldrarna i sökandet, ett utmärkt tillfälle att i efterhand kunna placera ut små vilseledande bevis i allt eftersom.
Otur för byggjobbarna att de råkar bo mellan caféet och Martorp.
Detta, i princip känslomässigt otänkbara men ändå möjliga scenario skulle kunna förklara frågeställningarna som Ulf Åsgård, expert på gärningsmannaprofiler. ställer i den länkade artileln.
Ett anat svårsmält fall:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11250858.ab
Pappan kan ha befunnit sig i närheten av caféet när han tog emot lisas SMS. Han kan ha tänkt hämta Lisa i det dåliga vädret (normal curlingbeteende). Han förmår Lisa att kliva in i bilen och de kör hemåt. Dock har Lisa invändningar mot att lämna kvar moppen så de stannar vid Martorp för att diskutera om saken. Diskussionen spårar ur och pappan gör något överilat mot Lisa, ett ögonblicks verk som han ångrar direkt och skäms över. Han dödar henne för att skyla över sitt misstag. Han är välutbildad i dödandets konst i sitt yrke. Han gömmer kroppen på plats, tystar Lisas mobil och åker skyndsamt hem.
Väl hemma, visar han förvåning över att Lisa inte har dykt upp och visar sitt SMS för mamman. Efter en stund ger han sig ut för att leta efter Lisa. Scenariot ryms inom ramen för den kända tidsramen.
När han kommer tillbaka till caféet planterar han det fösta beviset, Lisas påse och sätter nyckeln i mopeden, vilket triggar polisen till ett snabbt agerande.
Enligt uppgift deltog föräldrarna i sökandet, ett utmärkt tillfälle att i efterhand kunna placera ut små vilseledande bevis i allt eftersom.
Otur för byggjobbarna att de råkar bo mellan caféet och Martorp.
Detta, i princip känslomässigt otänkbara men ändå möjliga scenario skulle kunna förklara frågeställningarna som Ulf Åsgård, expert på gärningsmannaprofiler. ställer i den länkade artileln.
Ett anat svårsmält fall:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11250858.ab
Jag förstår inte hur faan man tänker när man skriver ett sånt här inlägg . Nog för att man kan bli inspirerad av deckare och annat skit men det här tar ju ändå priset . Men å andra sidan finns det ju andra nötter som påstått nåt liknande tidigare . Respekten för en sörjande familj existerar tydligen inte för vissa . Det är ta mig faan stor skam att häva ur sig en sådan hypotes om hur brottet gått till . Jag hoppas att familjen slipper läsa det här . Jag hade ju blivit så förbannad så det slagit gnistor . Skamligt och jävligt smaklöst med såna här inlägg . Har ni inte bättre vett än att skriva sånt här så låt bli att skriva över huvudtaget .Tredubbla dumstrutar rekommenderas å det bestämdaste