Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du missade de viktiga delarna att även USAs armé har soldater som är medlemmar i de gäng som direkt eller indirekt kopplade till en av världens farligaste karteller, en kartell som armén även har klassat som lika teknologiskt avancerad som dem själva.

Men visst, det var ju därför som Donald Trump tappade modet efter att Chapos son började hota honom.

Än sen? Ut med dessa gängmedlemmar. Det skulle inte Jeb Bush göra för det vore "diskriminering".

Tappade modet? Jag tvivlar. Jag tror snarare att det triggar honom. Vi får se.
2015-07-14, 14:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är frågan. Men man ska inte förglömma att just vår bild här i Sverige i mångt och mycket är styrd över vad en sida i USA tycker - den sidan som är mot Trump och republikaner i allmänhet. Det är Obama tidigare och nu Hillary för hela slanten som gäller för den media som återrapporteras i vår media. Skulle media istället köra på den andra sidan skulle folk här säkert undra hur en skojare som Hillary Clinton skulle kunna sköta jobbet som president.

Du har helt rätt i att vi i Sverige har en okritisk förkärlek för demokratiska kandidater. Men det behöver inte innebära att varje stolle från publikanerna (eller oberoende) är med automatik bättre. Jag är naiv att tro att arbetet som USA:s president är synnerligen krävande och viktigt. Att lämna över till en tv-pajas med bräckligt självförtroende är inget som jag tycker känns förtroendeingivande
2015-07-14, 14:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Trump är givietvis helt olämplig som president. Han har heller ingen politisk erfarenhet på högre nivå att tala om. Demokrati kan slå fel vid enstaka tillfällen, men det vore oerhört förvånande om Trump både skulle klara av primärvalskampanjen och vinna presidentvalet. Därtill tror jag, tills motsatsen bevisats, att den amerikanska demokratin är tillräckligt väl fungerande.
2015-07-14, 14:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du har helt rätt i att vi i Sverige har en okritisk förkärlek för demokratiska kandidater. Men det behöver inte innebära att varje stolle från publikanerna (eller oberoende) är med automatik bättre. Jag är naiv att tro att arbetet som USA:s president är synnerligen krävande och viktigt. Att lämna över till en tv-pajas med bräckligt självförtroende är inget som jag tycker känns förtroendeingivande

Nej jag är inte heller någon större fan av Donald Trump (åtminstone i valet till att styra USA). Men man hoppas att det nu inför valet blir en liten mer balanserad och objektiv bild så det inte blir som med Obama igen gällande Hillary att svensk media i princip för en valkampanj för henne. Det blir ju en falsk bild som målas upp då det blir som folk här tror att de som inte röstar på henne måste vara idioter.
2015-07-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Trump är givietvis helt olämplig som president. Han har heller ingen politisk erfarenhet på högre nivå att tala om. Demokrati kan slå fel vid enstaka tillfällen, men det vore oerhört förvånande om Trump både skulle klara av primärvalskampanjen och vinna presidentvalet. Därtill tror jag, tills motsatsen bevisats, att den amerikanska demokratin är tillräckligt väl fungerande.

Givetvis skriver du. Men utan att delge oss varför. Talande.

Du förstår, många upplever all denna korruptionen, förlåt jag menar "den politiska erfarenheten" som något negativt.

El Chapo och du verkar tänka likadant.
2015-07-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej jag är inte heller någon större fan av Donald Trump (åtminstone i valet till att styra USA). Men man hoppas att det nu inför valet blir en liten mer balanserad och objektiv bild så det inte blir som med Obama igen gällande Hillary att svensk media i princip för en valkampanj för henne. Det blir ju en falsk bild som målas upp då det blir som folk här tror att de som inte röstar på henne måste vara idioter.

Svensk media - spelar det roll?

Visst, svensk media kommer att idiotförklara Trump. Precis som de idiotförklarade Reagan.
2015-07-14, 14:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Än sen? Ut med dessa gängmedlemmar. Det skulle inte Jeb Bush göra för det vore "diskriminering".

Tappade modet? Jag tvivlar. Jag tror snarare att det triggar honom. Vi får se.

Det finns svart på vitt hur han inte längre var lika tuff och hård kring kartellerna efter att en av dem kallade honom för en mjölkskitare igår.
2015-07-14, 14:36
Medlem
Burnhams avatar
http://i.imgur.com/f3Fqvv1.png
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/332308211321425920?lang=en
http://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/12/im-like-a-really-smart-person-donald-trump-exults-in-outsider-status

Fan vad jag hatar sådana personer.

Han har till och med ett program till sig själv http://www.imdb.com/title/tt0364782/
Senast redigerad av Burnham 2015-07-14 kl. 14:38.
2015-07-14, 16:10
Medlem
Med Donald Trump vid rodret hade det aldrig varit möjligt att förhandla fram ett så banbrytande icke-spridningsavtal som det som idag slöts med Iran. Han hade låtit käften gå så till den milda grad att Israel sett sig tvungna att ensidigt angripa Iran militärt för att hindra Iran från att skaffa sig kärnvapen.
2015-07-14, 16:24
Medlem
Citat:
Avtalet måste vara fantastiskt.

Det fantastiska är att det räckte med diplomati. Diplomati är något Donald Trump inte vet vad det är.

Citat:
För att.... Trumps hår!

Det är bara en tidsfråga innan du kastas ut från Flashback enligt KFK-regeln.

Citat:
Iran är beroende av oljeexport. Likaså Ryssland. Ner med oljepriset med alla medel.

Hur menar Donald Trump att detta skall åstadkommas? Hur får ni ner oljepriset? Vad innebär med alla medel?
2015-07-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det fantastiska är att det räckte med diplomati. Diplomati är något Donald Trump inte vet vad det är.

Det är bara en tidsfråga innan du kastas ut från Flashback enligt KFK-regeln.

Hur menar Donald Trump att detta skall åstadkommas? Hur får ni ner oljepriset? Vad innebär med alla medel?

"Ni"?

Opec. Karteller är olagliga, inte sant?
2015-07-14, 16:29
Medlem
Citat:
Opec. Karteller är olagliga, inte sant?

Nej, karteller är inte olagliga i detta sammanhang. Olaglig är förresten helt fel term när man talar om mellanstatliga åtaganden. Du verkar om möjligt vara mer okunnig än självaste Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in