Citat:
Jag fick också dåliga vibbar p g a föräldrarnas överdrivna oro efter så kort tid när jag läste om fallet i tidningen. Jag skrev om det i detta inlägg för sådär drygt 300 sidor sen tillbaks i tråden. Där nämnde jag även att ett ”appaspår” borde undersökas närmare utan att komma med närmare teori om det. Förslaget fick ingen respons så jag redogör för min tes nu. Fråga - exakt Vilken pappa är så extremt nojig över sin 17-åriga dotter att han börjar leta efter henne efter endast ... en halvtimmes försök att få tag på henne?
Dvs hon smsade 1823. Han gav sig iväg 1920 ungefär, eftersom han kom fram 2020 ungefär. Det borde ha tagit ungefär en timme för henne att köra hela vägen hem. Dvs ungefär 1930 - 2000.
Men pappan gav sig Omedelbart ut och letade.
Visst måste han ha varit med om att hennes dotter inte svarar omedelbart många, många gånger innan dess. Särskilt med tanke på att hon var en populär flicka.
VEM skiter på sig pga en halvtimmes/timmes telefontystnad? Som har tonårsbarn?
Något stämmer inte riktigt där känns det som.
Dvs hon smsade 1823. Han gav sig iväg 1920 ungefär, eftersom han kom fram 2020 ungefär. Det borde ha tagit ungefär en timme för henne att köra hela vägen hem. Dvs ungefär 1930 - 2000.
Men pappan gav sig Omedelbart ut och letade.
Visst måste han ha varit med om att hennes dotter inte svarar omedelbart många, många gånger innan dess. Särskilt med tanke på att hon var en populär flicka.
VEM skiter på sig pga en halvtimmes/timmes telefontystnad? Som har tonårsbarn?
Något stämmer inte riktigt där känns det som.
Pappan kan ha befunnit sig i närheten av caféet när han tog emot lisas SMS. Han kan ha tänkt hämta Lisa i det dåliga vädret (normal curlingbeteende). Han förmår Lisa att kliva in i bilen och de kör hemåt. Dock har Lisa invändningar mot att lämna kvar moppen så de stannar vid Martorp för att diskutera om saken. Diskussionen spårar ur och pappan gör något överilat mot Lisa, ett ögonblicks verk som han ångrar direkt och skäms över. Han dödar henne för att skyla över sitt misstag. Han är välutbildad i dödandets konst i sitt yrke. Han gömmer kroppen på plats, tystar Lisas mobil och åker skyndsamt hem.
Väl hemma, visar han förvåning över att Lisa inte har dykt upp och visar sitt SMS för mamman. Efter en stund ger han sig ut för att leta efter Lisa. Scenariot ryms inom ramen för den kända tidsramen.
När han kommer tillbaka till caféet planterar han det fösta beviset, Lisas påse och sätter nyckeln i mopeden, vilket triggar polisen till ett snabbt agerande.
Enligt uppgift deltog föräldrarna i sökandet, ett utmärkt tillfälle att i efterhand kunna placera ut små vilseledande bevis i allt eftersom.
Otur för byggjobbarna att de råkar bo mellan caféet och Martorp.
Detta, i princip känslomässigt otänkbara men ändå möjliga scenario skulle kunna förklara frågeställningarna som Ulf Åsgård, expert på gärningsmannaprofiler. ställer i den länkade artileln.
Ett anat svårsmält fall:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11250858.ab
Senast redigerad av klurigkluring 2015-07-14 kl. 12:18.
Senast redigerad av klurigkluring 2015-07-14 kl. 12:18.

.