2015-07-14, 00:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har inte hängt med var det bekräftats att han ringde sina kompisar och fick dom att följa med och leta?

Ja, pappan ringde sina arbetskamrater, dvs militärer, och de började söka innan polisen kom. Det har stått i tidningarna.
2015-07-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
"Barn" skriver du, att Lisa var ett barn.
Lisa var 17 år. En fullt mogen kvinna med andra ord.
Du märkte kanske inte att jag skrev att så många i tråden projicerar in sina peddo-fantasier på denna tragedi va?
Då kanske du inte märker att du gör detsamma, dvs när du så extremt selektivt väljer vilka attribut Du anser ska få representera Lisa, och hur otroligt provocerad du blir av ett Helt Normalt och Fullt Förväntat beteende hos en 17-årig svensk snygg och populär tjej.

Inse faktum - Lisa var som vilken annan svensk småstadstjej som helst, med samma erfarenheter och beteendemönster etc som de flesta andra motsvarande 17-åriga tjejer.

Har du hört talas om "Hora-Madonna-komplexet"? Det är just det du hänger upp dig på. Du ser bara ett helgon i Lisa, och Vägrar helt se det fullt normala i henne.
Och ännu värre är ju när du säger att just detta, fullt normala beteendet hos henne kan likställas med att vara "hora" - ja, då har du Verkligen gått För Långt.
Lisa Holm var en helt normal 17-årig tjej. Med alla de erfarenheter och tankar, beteenden som präglar en sådans liv.

Men vem är det egentligen som uppvisar peddobeteende ? Du verkar på något sätt tro att bara för att man är 17 år och visst festar har sex med killar så är man en självständig 30 årig kvinna för det.

17 åringar kan skilja sig mycket åt. Det finns dom som knappt har nosat på vuxenlivet än och så finns det dom som har gjort det mesta redan. Det är ju framför allt du som försöker nervärdera Lisa av någon outgrundlig anledning. Det vi andra försöker påtala, eller åtminstonde jag ... är att det ena beteendet behöver väl inte utesluta det andra. Bara för att en 17åring rör sig mestadels som den vill och gör alla dom sakerna och beteendena som du tydligen verkar tro är typiskt för alla i den åldern så måste det göras i hemlighet. Det finns faktiskt unga tjejer som båda har pojkvänner och festar som ändå sköter sig och som inte ljuger ihop historier för sina föräldrar.

Min syster är 16 år och har pojkvän är sexuellt aktiv och festar ibland. Och det är helt i sin ordning då hon har diskuterat detta med våra föräldrar, skulle hon därimot börja krångla på så att dom inte kan lite på henne att hon hör av sig när hon säger det , eller börjar ljuga om saker så hade hon fått det svårare.
2015-07-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han gav sig av ca kl 20. Dottern messade 18:23 att hon var på väg hem, och hade ca en timmes resväg, dvs hemkomst ca 19:23. Att sakna henne, ringa utan svar och ge sig av kl 20 är ett fullkomligt normalt föräldrabeteende.

Håller med!

Jag har 16 och 17 åriga döttrar och JAG skiter på mig efter 5 minuter beroende på situationen, som häromdan. Ena gick ut o andra kom in med en minuts mellanrum. Hon som kom in såg aldrig henne som gick ut. Fick panik o ringde 5 ggr direkt, utan att få svar. Gick ut och letade. Normal mammanoja
2015-07-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vore ändå intressant att veta var det brändes kläder, eftersom det tydligen var hennes jacka enligt postaren, om jag minns rätt, en rosa märkesjacka.

Skrev tidigare i tråden.... trakten runt Huseby hittades denda hög av brända kläder..... personen fick peka ut platsen för polisen som samlade in i påsar. Detta va för två helger sedan....
2015-07-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Skrev tidigare i tråden.... trakten runt Huseby hittades denda hög av brända kläder..... personen fick peka ut platsen för polisen som samlade in i påsar. Detta va för två helger sedan....

Husaby. ..skulle det stå.
2015-07-14, 00:56
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har inte hängt med var det bekräftats att han ringde sina kompisar och fick dom att följa med och leta?

Ährm, nu blev jag faktiskt lite osäker men har för mig att både polis och militär letade på söndagskvällen?
Eller är det jag som har gått på en trådsanning här....?
2015-07-14, 00:57
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ährm, nu blev jag faktiskt lite osäker men har för mig att både polis och militär letade på söndagskvällen?

Det stämmer. Eller blir osäker själv nu. Det anmäldes på söndagen i varje fall.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-14 kl. 01:00.
2015-07-14, 01:00
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och vad hade det hjälpt? Åklagaren hade tittat på TV-showen och tänkt: "Ja, han måste vara oskyldig, bäst jag släpper honom".
Nej det tror jag inte han hade gjort men jag tror han hade sett TV-showen och fått en tankeställare. Att de nu sitter tysta kanske istället bekräftar att de är skyldiga. I alla fall börjar jag att fundera i de banorna. Men eftersom jag i motsats till åklagaren inte vet vilken bevisning som finns är jag fel person att uttala mig.
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Det stämmer

Vet du möjligtvis om dessa militärkompisar hade med sig några sökhundar eller motsvarande, när de sökte?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, pappan ringde sina arbetskamrater, dvs militärer, och de började söka innan polisen kom. Det har stått i tidningarna.

Det är därför jag tror att det blev fart på polisen direkt från början, man ville inte lämna
dom här herrarna vind för våg att leta själva.
2015-07-14, 01:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men nu var hon inte ute och festade inne i stora stygga storstan en lördagnatt, utan på väg hem från sitt jobb. Mitt på ljusa dagen...
Där hade funnits hur många som helst anledningar till att hon skulle ha stannat och pratat med en kompis eller så, och både glömt tid och att kolla telefonen.(...)

+1
Fortfarande är dock motivet till mordet, i så fall, det allra viktigaste att fastställa...
2015-07-14, 01:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Det är nog öppet för fri tolkning, men möjligt är att pappans vänner som tillkallades direkt, är militärer. Men kom dit i form av vänner då.
Men det är faktiskt en trådsanning, om än ingen grundlös trådsanning.
Militär tillkallades annars vid "särskild händelse" under Måndagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in