Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
"Barn" skriver du, att Lisa var ett barn.
Lisa var 17 år. En fullt mogen kvinna med andra ord.
Du märkte kanske inte att jag skrev att så många i tråden projicerar in sina peddo-fantasier på denna tragedi va?
Då kanske du inte märker att du gör detsamma, dvs när du så extremt selektivt väljer vilka attribut Du anser ska få representera Lisa, och hur otroligt provocerad du blir av ett Helt Normalt och Fullt Förväntat beteende hos en 17-årig svensk snygg och populär tjej.
Inse faktum - Lisa var som vilken annan svensk småstadstjej som helst, med samma erfarenheter och beteendemönster etc som de flesta andra motsvarande 17-åriga tjejer.
Har du hört talas om "Hora-Madonna-komplexet"? Det är just det du hänger upp dig på. Du ser bara ett helgon i Lisa, och Vägrar helt se det fullt normala i henne.
Och ännu värre är ju när du säger att just detta, fullt normala beteendet hos henne kan likställas med att vara "hora" - ja, då har du Verkligen gått För Långt.
Lisa Holm var en helt normal 17-årig tjej. Med alla de erfarenheter och tankar, beteenden som präglar en sådans liv.
Men vem är det egentligen som uppvisar peddobeteende ? Du verkar på något sätt tro att bara för att man är 17 år och visst festar har sex med killar så är man en självständig 30 årig kvinna för det.
17 åringar kan skilja sig mycket åt. Det finns dom som knappt har nosat på vuxenlivet än och så finns det dom som har gjort det mesta redan. Det är ju framför allt du som försöker nervärdera Lisa av någon outgrundlig anledning. Det vi andra försöker påtala, eller åtminstonde jag ... är att det ena beteendet behöver väl inte utesluta det andra. Bara för att en 17åring rör sig mestadels som den vill och gör alla dom sakerna och beteendena som du tydligen verkar tro är typiskt för alla i den åldern så måste det göras i hemlighet. Det finns faktiskt unga tjejer som båda har pojkvänner och festar som ändå sköter sig och som inte ljuger ihop historier för sina föräldrar.
Min syster är 16 år och har pojkvän är sexuellt aktiv och festar ibland. Och det är helt i sin ordning då hon har diskuterat detta med våra föräldrar, skulle hon därimot börja krångla på så att dom inte kan lite på henne att hon hör av sig när hon säger det , eller börjar ljuga om saker så hade hon fått det svårare.